حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فقط شعار حمایت از پرستار ندهید!
    ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
    شناسه : 5380
    بازدید 1304
    9
    درحالیکه هرساله به مناسبت خجسته میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار مسئولان وعده حل مشکلات و خواسته های بحق و قانونی پرستاران را می دهند، اما این وعده‌ها درحد همان وعده می مانند و اقدامی صورت نمی گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالیکه هرساله به مناسبت خجسته میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار مسئولان وعده حل مشکلات و خواسته های بحق و قانونی پرستاران را می دهند، اما این وعده‌ها درحد همان وعده می مانند و اقدامی صورت نمی گیرد.

    اما در استان هرمزگان وضعیت بدتر است. رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاون فعلی بعداشت وزیر بهداشت در شهریور سال۹۸ گفتند که هرمزگان با کمبودبیش از ۱۶۰۰ پرستار مواجه است و بعد از گذشت این سال ها نه تنها این کمبود برطرف نشد که بدلیل بازنشستگی ها و…، این کمبودها بیشتر شده و فشارکاری و شیفت های فشرده پرستاران باعث کاهش بازدهی آنها و افزایش نارضایتی بیماران شده و از طرفی این وضعیت باعث بیماری جسمی و روحی و بروز برخی مشکلات شخصی و خانوادگی برای این قشر هم شده است و متاسفانه آنطور که باید برای رفع مشکلات شان اقدامی صورت نگرفته است.

    از طرفی دیگر ضرورت دارد که پرستارانی که در بخش های غیردرمان استان فعالیت دارند، به بخش درمان برگردند تا بخشی از این کمبودها برطرف شود. موضوع دیگر اینکه هرمزگان در حال حاضر با کمبود شدید پرستار مواجه است و نیاز به تامین پرستار تا رسیدن به استانداردهای لازم در استان وجود دارد و با توجه به اینکه قرار است بیمارستان های دیگر در استان در پایان سال جاری و در یکی دوسال آتی به بهره برداری برسد تا کمبود تخت‌های استان برطرف شود، بایستی از همین الان برای تامین پرستار این مراکز درمانی تدابیر لازم اندیشیده شود تا بعدها باکمبود بیشتر پرستار در استان مواجه نشویم. در دوران کرونا که تعدادی از کادر درمان ازجمله پرستاران استان شهید شدند و برخی چندین دوره به کرونا مبتلا شدند و شرایط بسیار سختی را گذراندند ، وعده های بسیاری برای رفع مشکلات شان و اعطای امتیازاتی به آنها داده شد.

    وعده داده شد که به پرستاران امتیاز مسکن داده می شود واز آنها خواسته شد تا در سایت نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و برخی از پرستاران ثبت نام کننده عنوان می کردند که هیچ امتیاز ویژه ای برای مسکن دار شدن شان در قالب این طرح دیده نشده است و بایستی مانند افراد دیگر شرایط یکسانی داشته باشند و اینگونه نیست که به پرستاران امتیاز مسکن جداگانه‌ای داده شود که بنظر می رسد در این بخش استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مدیرکل راه وشهرسازی بایستی جلسه‌ای داشته باشند ودر این حوزه تعیین تکلیف شود و اگر نمی خواهند واقعا امتیاز ویژه و خاصی را به پرستاران اعطاء کنند، دادن امتیاز مسکن به پرستاران را در بوق و کرنا نکنند. متاسفانه هیچگونه خدمات رفاهی و…به این قشر داده نمی شود و فقط در روز پرستار، این قشر وعده های شیرینی را می شنوند.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.