حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • فرزندان هرمزگان معاون وزیر بهداشت و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شدند
    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۳۷
    شناسه : 5133
    بازدید 1985
    14
    دکتر حسین فرشیدی و دکتر غلامعلی جاودان در مراسمی « حسین فرشیدی « رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که معاون بهداشت وزیر بهداشت شده است، ‌تکریم و دکتر «غلامعلی جاودان « به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان معرفی شد .
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  در مراسمی « حسین فرشیدی « رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که معاون بهداشت وزیر بهداشت شده است، ‌تکریم و دکتر «غلامعلی جاودان « به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان معرفی شد . به گزارش خبرنگار دریا ؛ نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین با قدردانی از تلاش دکتر فرشیدی در مدت تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که خدمات ماندگاری را در حوزه بهداشت ودرمان استان داشت؛ افزود :از وزیر بهداشت در سال گذشته خواستم که یکی از فرزندان هرمزگان به عنوان معاون وزیر باشد که ایشان پذیرفت و سال گذشته خوددکتر فرشیدی قبول نکردند معاون وزیر شود. احمد مرادی گفت:فرشیدی در زمان کرونا بیشترین استفاده را از ظرفيت های استان داشت که باعث شد وضعیت خوبی در مقابله با کرونا داشته باشیم.نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان از لحاظ تخت بیمارستانی ۵۰ درصد کمتر از استاندارد دارد که با پیگیری های صورت گرفته و طرح های درحال اجرا، امیدواریم این کمبود بزودی برطرف شود. مرادی اظهار داشت: وضعیت بهداشت ودرمان استان مناسب نیست و پروژه های نیمه تمام داریم که امیدواریم حالا که دکتر فرشیدی معاون وزیر شده اند، میزان توجهات به استان جهت تحقق عدالت در سلامت در هرمزگان افزایش یافته و کمبود تخت و… برطرف شود.وی با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا شهدای سلامت استان هرمزگان مظلومانه به شهادت رسیدند؛ خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که کادر بهداشت ودرمان استان نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتر و جدی هستند. وی خطاب به دکتر فرشیدی گفت: الان در جایگاهی هستید که مطالبات حوزه بهداشت ودرمان از شما بیش از پیش وجود دارد.

    مرادی تاکید کرد: برای استانداری، دستگاه قضایی استان و مجمع نمایندگان هرمزگان که دغدغه حوزه بهداشت ودرمان دارند، این حوزه در اولویت است. این نماینده مجلس اظهارداشت : دکتر جاودان سرپرست فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان، جانباز دفاع مقدس، دلسوز و آشنا به حوزه بهداشت ودرمان استان هستند و انتظار می رود همانطور که دکتر فرشیدی تعامل خوبی را با مدیران استانی و کشوری داشت، این سبک مدیریت نیز که استفاده از ظرفیت های استان و کشور است را دکتر جاودان ادامه دهند که باعث موفقیت شان می شودو با توجه به اهمیت بهداشت ودرمان در استان، بایستی این مسیر تداوم یابد. وی با بیان اینکه مردم از تشریفات زائد خسته شده‌اند، اظهار داشت : مردم استان از بشاگرد تا مرکز استان نیاز به خدمات مناسب بهداشت ودرمان دارند. اوایل انقلاب ما می رفتیم به سمت مردم که این نگاه متاسفانه در کشور در این سال‌ها تغییر کرده است . مرادی با بیان اینکه بایستی قدردان مردم در حوزه های مختلف باشیم؛ تاکید کرد : نیازهای مردم را دولت بایستی برطرف کند و ایجاد یک میلیون شغل، ایجاد امنیت و خدمات عمومی و فسادستیزی در جامعه بایستی همواره جزو برنامه های دولت باشد. وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان وظیفه خود می داند در بخش بهداشت و درمان حمایت ها و پیگیری های لازم را داشته باشد. دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز گفت: در دوره کویید دوره خدمت در حوزه سلامت داشتم و در این حوزه عملکرد موفقی را داشتیم.

    فرشیدی اظهار داشت :۱۲هزارنفر عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در کنار هم بودیم و این موفقیت ها مرهون همراهی همه بوده است. رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : موفقیت در کویید بدلیل همراهی همه دستگاه در کنار علوم پزشکی بودندو آنچه در دفاع مقدس شاهد بودیم را در دوران کویید شاهد بودیم. وی افزود: نمایندگان هرمزگان در مجلس، استاندار و هیئت رئیسه دانشگاه همراهی لازم را با دانشگاه داشتند وبا اعتماد به همدیگر امورات پیش می رفت. فرشیدی خاطرنشان کرد : دکترجاودان در دانشگاه بوده است و آشنایی کامل با این حوزه دارد و می تواند در مسئولیت جدید موفق باشد. معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: از وزیر بهداشت قدردانی می کنم که معاون شان را از هرمزگانی که جزو محرومترین استان های کشور است، انتخاب کردند واز اعتمادشان تشکر می کنم. فرشیدی اظهار داشت : بدنبال تحقق رهنمودهای رهبری و تاکید رئیس جمهور و وزیر بهداشت برای تحقق عدالت در سلامت با طرح پزشک خانواده و… هستیم که بایستی زیرساخت ها نیز بطور کامل فراهم شود. معاون وزیربهداشت بر تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی در استان و کشور و بخصوص استان های محروم تاکید کردو گفت:تعهد تکمیل تمام مراکز بهداشتی نیمه تمام را داریم .وی گفت: در دانشگاه بدنبال ارائه خدمات سلامت و تحقق عدالت در سلامت هستیم. وی اظهار داشت: روزهای سختی در کرونا را پشت سر گذاشتیم که جز باهمدلی و کمک همه عزیزان قابل پیمودن نیست.

    در روزهایی که ساعت ۱۲ شب دادستان وقت در بنادر دنبال ماسک و محموله‌های ماسک می‌گشت تا گرهی گشوده شود.وی با اشاره به وجود آموزش و درمان در بطن وزارت بهداشت، از همراهی تمامی اجزا در درمان بیماران کرونایی به عنوان فصل توفیق آمیزی در این عرصه یاد کرد و از نمایندگان مجلس و هیات رییسه دانشگاه نیز بواسطه همکاری در این عرصه قدردانی کرد.دکتر فرشیدی به وجود ۶۰۰ خانه بهداشت در هرمزگان اشاره و عنوان داشت: خانه‌های بهداشت پشت پرده مهار بیماری کرونا بودند و باید از بسیج نیز در همکاری با نظام سلامت قدردانی کنم که در قرنطینه بیماران و خدمات و … بسیار تلاش کردند.معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اعتماد به بنده از محروم‌ترین استان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشتی، تاکیدی بر تحقق عدالت در سلامت و توسعه پزشکی خانواده و توجه به شبکه‌های جامع سلامت و بازسازی این مراکز و تجهیز بیشتر است و تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد تومان طی یک سال اخیر در کشور در تجهیز مراکز بهداشت و مراکز جامع هزینه شده است.فرشیدی تاکید کرد: تا پایان سال ۲هزار پروژه بهداشتی به بهره برداری خواهد رسید، حاضریم هر پروژه بهداشتی و نیمه تمام را طبق دستور وزیر تکمیل کنیم.وی وضعیت بودجه و اعتبارات حوزه بهداشت را در سال ۱۴۰۱ مطلوب خواند و گفت: در سال آینده شرایط بهتر هم خواهد شد.دکتر غلامعلی جاودان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با قدردانی از حسن اعتماد وزیر بهداشت به وی اظهار داشت: باتوجه سیاست های دولت، فرصتی را برای خدمتگزاری دارم و به عنوان فارغ التحصیل این دانشگاه، بهتر با حوزه سلامت استان آشنایی دارم و می توانم خدمت کنم. از طرفی خودم به عنوان یک مجروح جنگ تحمیلی، نیازهای این حوزه را هم بهتر درک می کنم.

    جاودان افزود: برای خدمت به مناطق دور دست استان وتلاش برای عدالت در سلامت برنامه ریزی کرده ام و از مشارکت خیرین سلامت و سازمان ها و تعامل با نمایندگان و مدیران استانی و ملی در ارائه خدمات سلامت استفاده می کنم. وی تصریح کرد : تکریم مردم استان و بازدید از مراکز جزو وظایف مان است و نظارت در ارائه خدمات را خواهیم داشت. توجه به خواسته های همکاران و ارتقای خدمات رفاهی همکاران مورد توجه است.جاودان تاکید کرد :گردشگری سلامت واستفاده بیشتر از ظرفيت بخش خصوصی را در برنامه دارم که وزیربهداشت نیز بر تحقق شان تاکید دارند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت :در حوزه مسائل آموزشی دانشگاه که ۳۰۰ هیئت علمی داریم، نیاز به همفکری و همراهی و حمایت شان دارم تا برای تعالی دانشگاه و پیگیری مطالبات شان گام برداریم. وی تاکید کرد: بدون هیچ گرایش سیاسی آماده خدمترسانی هستم. جاودان افزود: دانشگاه بیش از سه هزار دانشجو دارد و تلاش می کنیم که خدمات مناسبی در حوزه آموزشی و فرهنگی، سیاسی و رفاهی به دانشجویان ارائه دهیم تا باعث رشد وتعالی شان فراهم شود.

    تجليل از خدمات دکتر فرشیدی

    دکتر پورحسینی مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور عالی وزیر بهداشت نیز گفت:دکتر فرشیدی در دوران خدمتشان، خدمات صادقانه ای داشتند. پورحسینی افزود: در دوران کرونا حوزه سلامت، محک جدی خورد و کادر سلامت مان مردانه در میدان ایستادند و شهدای سلامت هم دادیم. وی گفت: مدیریت در شرایط سخت و استثنایی داشتیم و نمونه همکاری همه جانبه را در مدیریت بیماری کرونا داشتیم. پورحسینی افزود :ناجوانمردانه تحریم هستیم و دشمنان به دروغ می گویند در بهداشت ودرمان ودارو تحریم نیستیم. وی اظهار داشت : در دوران شیوع کرونا دانشمندان مان تولید واکسن را در کشور در برنامه قرار دادند و موفق شدند. وی گفت: دکتر فرشیدی یکی از مدیران موفق دانشگاه ها بودند و خواهش کردیم معاونت بهداشتی وزارت بهداشت را برعهده بگیرند. وی گفت:دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مولود انقلاب بوده، اما رشد خوبی داشته است. پورحسینی تصریح کرد: دکتر جاودان که افتخار جانبازی را هم دارند و دانشجوی دانشگاه و سابقه معاونت ها را در استان داشتند و در ستاد وزارتخانه هم موفق عمل کرده اند و رابطه خوبی با وزارتخانه خواهند داشت و باعث رشد و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می شود.

    وی گفت: برای انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هیچ مشکلی نداشتیم و همکاری استاندار، نمایندگان و… را با همدلی شاهد بودیم. پورحسینی تصریح کرد: دانشگاه خانه مان است و نباید آلوده به برخی مسائل شود. وی با بیان اینکه قبل از انقلاب بیماران را به خارج از کشور اعزام می کردیم، اظهار داشت : دشمنان ایران قوی را نمی خواهند و رشد وتوسعه کشورمان که در دنیا زبانزد بوده است را تحمل نمی کنند و جنگ های سیاسی، انتخاباتی و… داشتند و الان جنگ ترکیبی به راه انداختند. پورحسینی گفت:از تشکیل پرونده برای دانشجویان مان ناراحت می شویم. وی بابیان اینکه رشد و توسعه مان خوب بوده است، افزود: شاخص های دانشگاه های مان در بستر آرام ارتقا می یابد. پورحسینی گفت: دشمنان تجزیه، کشته سازی و… می خواهند، اما دانشگاه های مان بایدآرام باشد وبایستی این موضوع تببین شود. مردم نیز خدمت صادقانه و بی ادعا می خواهند. خدمات در حوزه سلامت به مردم بسیار اثرگذار است وباعث رضایت مردم می شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.