حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • غفلت از کودکان ونوجوانان هرمزگانی
    ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
    شناسه : 3749
    بازدید 1280
    9
    دریانیوز// حوزه کودک و نوجوان در استان هرمزگان بطور کلی مغفول مانده است. در حالیکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مهمترین دستگاه دولتی در حوزه کودک و نوجوان است، اما نه تنها برای مردم که حتی برای بسیاری از مسئولان استان، چندان شناخته شده نیست و مدیرش هم حتی در جلسات مختلف استانی حضور ندارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حوزه کودک و نوجوان در استان هرمزگان بطور کلی مغفول مانده شده است. در حالیکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مهمترین دستگاه دولتی در حوزه کودک و نوجوان است، اما نه تنها برای مردم که حتی برای بسیاری از مسئولان استان، کانون پرورش فکری چندان شناخته شده نیست و مدیرش هم حتی در جلسات مختلف استانی حضور ندارد. این نوع نگاه به کانون در واقع اجحاف در حق کودکان و نوجوانان استان است. این نهاد می تواند در آینده این قشر از جامعه اثرگذار باشد، اما برخی از شهرستان های استان حتی یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ندارد و برخی شهرستان ها فقط یک مرکز دارند ودر بندرعباس نیز در بیشتر مناطق کانون وجود ندارد.

    انون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در استان هیچ ساختمان ملکی ندارد و شعبه ای از کانون زبان در بسیاری از مناطق استان وجود ندارد. باشرایط فعلی استان نیاز است از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان حمایت شود. متاسفانه کمبود شدید مراکز فرهنگی، ورزشی، آموزشی و… محلات و روستاها وجود دارد و بایستی برای رفع این خلاء چاره ای اندیشید. نبود این مراکز باعث شده است که بسیاری کودکان و نوجوانان و جوانان در آسیب های اجتماعی غرق شوند و خانواده ها نیز با مشکلات زیادی مواجه شوند. در برخی کوچه های محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده که به پاتوق معتادان تبدیل شده اند، پدر و مادران معتادی را می بینیم که فرزندان خردسال و حتی نوزادشان را در بغل دارند ودر این کوچه ها به استعمال مواد وتزریق می پردازند. از برخی کودکان و نوجوانان در این مناطق برای توزیع مواد و مشروب استفاده می شود. در صورتیکه حق کودکان و نوجوانان در این مناطق این است که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و… به وفور در محلات وجود داشته باشند تا کودکان و نوجوانان از آنها بهره ببرند که متاسفانه اینگونه نیست.

    از طرفی دیگر تعدادی فرهنگسرا در محلات بندرعباس احداث شده است که برخی مشکلاتی دارند وبایستی اصلاح شوند و از طرفی دیگر بایستی شهرداری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارتباط دوسویه داشته باشند تا برنامه های تخصصی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فرهنگسراها اجرا شود و این قشر از این برنامه ها استفاده کنند. از طرفی دیگر کانون نیاز به تریلی و اتوبوس جهت برگزاری برنامه های مختلف و تبدیل تریلی واتوبوس به تماشاخانه، کتابخانه و… دارد و نیاز است صنایع و خیرین در این حوزه یاریگر کانون پرورش فکری باشند تا تریلی و اتوبوس مورد نیاز تامین شود و برنامه هایی در مناطق شهری و روستایی برای کودکان و نوجوانان برگزار شود و این قشر عدالت را در این حوزه لمس کنند. از طرفی دیگر بایستی کمبود نیروی مورد انسانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برطرف شود. همچنین مدیرکل کانون بایستی در جلسات مختلف استانی مانند سایر مدیران حضور داشته باشد و عزم جزمی برای رفع مشکلات حوزه کودک و نوجوان وجود داشته باشد و تبعیض ها از این حوزه برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.