حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ضرورت تببین اهداف پیدا و پنهان اغتشاشات
    ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۵:۱۳
    شناسه : 6183
    بازدید 1290
    8
    مقام معظم رهبری در سه ماهه اخیر بارها به واکاوی ریشه ها و اهداف اغتشاشات اخیر پرداخته اند و واقعیات پیدا و پنهان مرتبط با این اغتشاشات را بیان نموده اند که ضرورت تبیین آن با شیوه های مختلف وجود دارد تا همگان با این موضوع بیش از پیش آشنا شوند.....
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    مقام معظم رهبری در سه ماهه اخیر بارها به واکاوی ریشه ها و اهداف اغتشاشات اخیر پرداخته اند و واقعیات پیدا و پنهان مرتبط با این اغتشاشات را بیان نموده اند که ضرورت تبیین آن با
    شیوه های مختلف وجود دارد تا همگان با این موضوع بیش از پیش آشنا شوند و دشمن نتواند با استفاده از تبلیغات و فضای مجازی و رسانه های خود به اهداف شوم شان دست یابند.

    رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در دیدار جمعی از مردم این شهر، در بخشی دیگری از سخنانشان به تحلیل هدف طراحان اغتشاشات اخیر پرداختند و گفتند: دست دشمن خارجی در این حوادث کاملاً عیان بود و اینکه تا گفته می‌شود دخالت دشمن خارجی، عده‌ای آن را انکار می‌کنند و می‌گویند این حوادث تقصیر شما است، صحیح نیست.

    ایشان با اشاره به نقش‌آفرینی آشکار و غیرقابل اغماض آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حوادث اخیر خاطرنشان کردند: مهمترین وسیله دشمن در این اغتشاشات کار تبلیغاتی و وسوسه از طریق فضای مجازی و رسانه‌های غربی، عربی و عبری بود.رهبرمعظم انقلاب اسلامی افزودند: عده‌ای این‌طور وانمود می‌کردند که افراد حاضر در اغتشاشات مخالف ضعف‌های مدیریتی و اقتصادی کشور هستند، در حالی که بر عکس، هدف آنها برطرف کردن ضعف‌ها نبود، بلکه هدف‌شان از بین بردن نقاط قوت کشور بود.

    ایشان در تبیین این مسئله به هدف قرار دادن نقاط قوتی همچون امنیت کشور، متوقف کردن پیشرفت علمی از طریق به تعطیلی کشاندن مراکز تحصیلی و علمی، متوقف کردن رشد تولید داخلی و همچنین متوقف کردن مسائل در حال رونق‌گیری مانند گردشگری اشاره کردند و افزودند: البته در اینکه مشکل اقتصادی و معیشتی وجود دارد شکی نیست، اما آیا این مشکل با آتش زدن سطل زباله و اغتشاش خیابانی حل می‌شود؟

    بدون تردید این کارها خیانت است و دستگاه‌های مسئول نیز با خیانت، برخورد جدی و عادلانه می‌کنند.ایشان در بخش پایانی سخنانشان به دو مسئله دیگر نیز اشاره کردند. مسئله اول تأکید مجدد بر «جهاد تبیین» بود که در این زمینه گفتند: در رأس نقشه‌های بدخواهان، تبلیغات و به قول خودشان پروپاگاندا است که علاج آن، تبیین صحیح حقایق از زبان‌های مختلف و با ابتکار و نوآوری است؛ چرا که راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست، بلکه تبیین و روشنگری است.نکته پایانی رهبر انقلاب، تأکید بر انجام شدن کارهای بزرگ و تحولی بود.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اصل انقلاب اسلامی را تحولی بزرگ و عبور دهنده کشور از گردنه‌های سخت خواندند و افزودند: در ادامه راه نیز در زمینه‌های مختلف همچون اقتصاد، فرهنگ، امنیت و علم نیازمند کارهای بزرگ و تحولی هستیم و این تحول مبتکرانه با وجود مسئولان و جوانان پر تلاش در دانشگاه‌ها و بخش‌های دیگر، ممکن و شدنی است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.