حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ضرورت ایجاد مرکز تخصصی درمانی در غرب بندرعباس
    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۵
    شناسه : 1855
    بازدید 1585
    9
    سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان عنوان کرد به منظور بررسی مشکلات درمانی کارگران صنایع غرب بندرعباس، جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: به منظور بررسی مشکلات درمانی کارگران صنایع غرب بندرعباس، جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی برگزار شد. با حضور احمد مرادی نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر غلامعباس مومنی سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان، مهندس خلج مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و جمعی دیگر از مسئولان، جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات و چالش های درمانی کارگران صنایع غرب بندرعباس برگزار شد. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: منطقه غرب بندرعباس به دلیل دارا بودن شرکت‌ها و صنایع مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. احمد مرادی افزود: کارگران زیادی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند و نیاز است در بحث درمانی آنها به منظور پیشگیری از حوادثی که ممکن است بروز کند اقدامات لازم انجام شود. مرادی خاطرنشان کرد: جمعیتی بالغ بر ۳۲ هزار نفر در شرکت‌ها و صنایع غرب بندرعباس مشغول به کار هستند و نیاز است که اگر حادثه در این منطقه رخ دهد بتوان در کمترین زمان اقدامات درمانی مناسبی برای آنها انجام شود.
    وی با تقدیر از مسئولین حاضر در جلسه گفت: چالش‌های زیادی در حوزه درمانی منطقه غرب بندرعباس وجود دارد که باید با همکاری سازمان‌های ذیربط و سازمان تامین اجتماعی این مشکلات پیگیری و رفع شود. وی عنوان کرد: تعداد زیادی از کارگرانی که در این شرکت ها و صنایع غرب بندرعباس مشغول به فعالیت هستند، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد به همین دلیل باید بحث درمانی آنها نیز توسط این سازمان پیگیری و مرتفع شود.

    سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: بیش از ۹۵ درصد از کارکنان و کارگرانی که در صنایع غرب بندرعباس مشغول به کار هستند بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند. دکتر غلامعباس مومنی افزود: با توجه به اینکه به مدت هشت سال به عنوان پزشک در غرب شهر بندرعباس مشغول به کار بوده‌ام و درمانگاه شهید رجایی را راه‌اندازی کرده‌ام، با مشکلات و چالش‌های پیش روی این بخش در غرب بندرعباس آشنا هستم. مومنی اظهار داشت: به منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات درمانی موجود در این منطقه به زودی سمیناری با حضور افراد موثر در استان از جمله استاندارد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران صنایع و شرکت‌های غرب بندرعباس برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم این مشکلات را بررسی و راه‌حل‌های مناسب برای رفع آنها ارائه نماییم تا این چالش‌ها و مشکلات درمانی به حداقل برسد. وی عنوان کرد: متولی اصلی درمان، دانشگاه علوم پزشکی استان است اما ما در کنار دانشگاه علوم‌پزشکی قرار خواهیم داشت تا بتوانیم کمبودهای درمانی استان را برطرف نماییم. این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه دولت سیزدهم که توزیع عادلانه خدمات می‌باشد در بحث درمانی نیز ما به خاطر مردم و به ویژه جامعه کارگری که در غرب بندرعباس حضور دارند تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم خدمات درمانی مناسبی به این قشر از جامعه ارائه نماییم تا امنیت درمانی آنها حفظ شود.

    مومنی عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهر بندرعباس بیمارستان‌های مختلفی از جمله بیمارستان ارتش، سپاه و افزایش ظرفیت‌ها و فضاهای درمانی که توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث می‌باشد، ساخت بیمارستان جدید در غرب بندرعباس لزومی ندارد اما ایجاد یک مرکز مجهز تخصصی و اورژانسی در این منطقه کار مناسب‌تری است تا بتواند خدمات درمانی اولیه و تثبیت شرایط بیمار را فراهم نموده و به مراکز درمانی منتقل نمود. این مسئول گفت: صنایع و شرکت‌های مستقر در استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌توانند در بحث درمانی به سازمان تأمین‌اجتماعی کمک نمایند چرا که بیمارستان خلیج‌فارس متعلق به همه کارگران تحت پوشش این سازمان می‌باشد و این صنایع کارگران زیادی دارند. مومنی بیان کرد: صنایع می‌توانند در راه‌اندازی بخش‌هایی مانند آنژیوگرافی در بیمارستان کمک نمایند چرا که چنین امکاناتی در بیمارستان وجود ندارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی اکنون بار درمانی زیادی را تحمل می‌کند که باعث فرسوده شدن تجهیزات درمانی استان شده است. دکتر حسین فرشیدی افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان شهید محمدی زیاد بوده و نیاز است صنایع برای حمایت از بخش درمانی استان در راستای مسئولیت اجتماعی مشارکت بیشتری داشته‌باشند چرا که درمان بخش زیادی از نیروهای آنها در این بیمارستان انجام می‌شود.

    فرشیدی به نیاز ورود تعدادی آمبولانس به بخش درمانی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای خدمت‌رسانی مناسب به مردم استان هرمزگان، نیاز به ۷۵ دستگاه آمبولانس جدید می‌باشد که صنایع می‌تواند در این زمینه مشارکت نمایند. وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در غرب بندرعباس صنایع و شرکت‌های زیادی وجود دارد، ساخت یک مرکز درمانی مجهز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا بتواند در زمان‌های اضطراری، شرایط بیمار را تثبیت نموده و به مراکز درمانی منتقل نمایند. فرشیدی ادامه‌داد: طب اورژانس، رکن اصلی در این مرکز می‌باشد که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که این مهم محقق شود. مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که در غرب بندرعباس فعالیت دارند باید در زمینه درمانی کارگران و کارکنان خود نیز دغدغه داشته باشند. مجتبی معین وزیری افزود: صنایع و شرکت‌ها می‌توانند در زمینه احداث مرکز درمانی مجهز و مناسب که توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان انجام می‌شود همکاری داشته‌باشند چرا که بخش قابل توجهی از کارگران آن‌ها تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی تنها نباشد. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نیز در این نشست گفت: جمعیت زیادی از کارگران در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس مشغول به کار هستند اما مرکز درمانی که در این منطقه وجود دارد کوچک بوده و جوابگوی نیاز این جمعیت نمی‌باشد.

    مهندس حسن خلج طهرانی افزود: ما دغدغه درمانی را در منطقه داریم و این آمادگی از سوی ما اعلام می‌شود که امکانات مورد نیاز از جمله زمین را در اختیار سازمان تامین‌اجتماعی قرار دهیم تا مرکز درمانی مناسب احداث نماید. تهرانی اظهارداشت: تلاش ما این است که بتوانیم سهم کوچکی در گسترش خدمات درمانی به جامعه کارگری منطقه غرب بندرعباس داشته‌باشیم. در ادامه صمدی از خیرین سلامت عنوان کرد: کارهای اولیه برای احداث یک مرکز درمانی در غرب شهر بندرعباس را انجام داده‌ایم اما از این پس با کار کارشناسی توسط دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تامین اجتماعی این کار به پیش می‌رود. وی که از خانواده‌ای خیر می‌باشد خاطرنشان کرد: پیگیر احداث مرکز درمانی مجهز و ترانزیت همچنین تهیه آمبولانس برای مردم استان خواهیم بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.