حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنوف آلاینده ترافیک زا
    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۲۴
    شناسه : 1546
    بازدید 1517
    9
    درخواست شهروندان بندرعباسی در یکی دو دهه اخیر برای انتقال صنوف مزاحم از داخل شهر به خارج از بافت مرکزی شهر بی نتیجه مانده است و حاشیه نشینان نیز همچنان در محاصره صنوف آلاینده و مزاحم قرار دارند و این وضعیت باعث افزایش آلودگی صوتی، بصری، ناامنی، ترافیک های قفل شده و... نیز شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درخواست شهروندان بندرعباسی در یکی دو دهه اخیر برای انتقال صنوف مزاحم از داخل شهر به خارج از بافت مرکزی شهر بی نتیجه مانده است و حاشیه نشینان نیز همچنان در محاصره صنوف آلاینده و مزاحم قرار دارند و این وضعیت باعث افزایش آلودگی صوتی، بصری، ناامنی، ترافیک های قفل شده و… نیز شده است. البته فرماندار بندرعباس نیز چند روز قبل بر ضرورت انتقال این صنوف به خارج از شهر و ساماندهی آنها تاکید داشته اند وانتظار می رود با پیگیری ایشان، این خواسته بحق شهروندان که تاثیر مستقیمی بر کاهش ترافیک و آلودگی صوتی وبصری دارد، محقق شود. بیشتر محلات حاشیه ای بندرعباس در محاصره صنوف مزاحم وآلاینده قرار دارند ودر دل محلات هم انبارهای ضایعاتی روبه افزایش است. از آن طرف این مناطق باکمبود فضای سبز، اماکن تفریحی، ورزشی، فرهنگی و… مواجه اند و ساکنان مجبورند سروصدای تعمیرگاه ها، تراشکاری ها، نجاری ها، ضایعاتی‌ها و… را به جان بخرند و دم بر نیاورند. آنهایی هم که خواستار جابجایی این صنوف از حاشیه محلات‌شان شده‌اند، به نتیجه نرسیده اند وبه خواسته شان توجهی نشده است.

    حتی در سال‌های اخیر بسیاری از خانه های محلات به انبارهای ضایعاتی و تعمیرگاه و… تبدیل شده اند که موجب افزایش سرقت در محلات وناامنی هم شده اند ومعتادان از خانه های ساکنان سرقت می کنند و همچنین منهول های فاضلاب و… را می برند و به این ضایعاتی ها می فروشند.صنوفی هم که سروصدا دارند و آلاینده هستند واز طرفی دیگر سیمای ظاهری شهر را نازیبا می کنند؛ نیاز است متولیان مربوطه برای انتقال این صنوف آلاینده، آستین همت را بالا بزنند وبه خارج از شهر نقل مکان کنند. از سال های قبل شهروندان از فعالیت صنوف آلاینده و مزاحم در داخل شهر و حاشیه محلات گلایه داشتند و پیگیری‌های‌شان برای انتقال این صنوف بی نتیجه مانده است. در حاشیه بیشتر محلات بندرعباس صنوف آلاینده ای هستند که آرامش را از ساکنان ربوده اند. ساکنان محله طلابند (تلابند) بندرعباس نیز در سال های اخیر بارها بصورت مکتوب و شفاهی از شهرداری، شورای شهر، سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و… درخواست کرده اند نسبت به انتقال این صنوف آلاینده اقدام کنند که تاکنون اقدامی نشده است و همچنان از مسئولان گلایه مندند که به درخواست شان توجهی نشده است.انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به خارج از شهر بندرعباس در یک دهه اخیر که مطالبه مردمی هم بوده است، بسیار مورد توجه مسئولان قرار گرفته و اقدامات اولیه صورت گرفته است؛ اما تاکنون این پروژه به اتمام نرسیده و پرونده اش همچنان مفتوح می باشد.

    ضرورت انتقال این صنوف برهمگان واضح و مبرهن است و بایستی دستگاه های متولی از جزیره ای عمل کردن در این حوزه اجتناب نمایند تا پرونده انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر بطور کامل بسته شود و شهر نفس راحتی بکشد. نباید مقاومتی توسط دستگاه های متولی و صنوف صورت گیرد تا این جابجایی زودتر عملیاتی شود که متاسفانه در یک دهه اخیر مقاومت هایی توسط برخی دستگاه ها وجود داشته که موجب شده روند انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر همچنان لاک پشتی پیش رود و اگر بخواهد این روند ادامه یابد، شاید تا یکی دو دهه دیگر باید بندرعباسی ها انتظار بکشند تا این صنوف به خارج از شهر منتقل شود و اگر مقاومت ها در برابر این طرح به پایان برسد و دستگاه های متولی عزم شان را جزم کنند تا انتقال به سرعت انجام شود، می توان انتظار داشت در سال جاری بخش زیادی از صنوف آلاینده و مزاحم شهر بندرعباس به خارج از شهر منتقل شود. موضوع دیگر اینکه برخی از اتحادیه ها واصناف بایستی برای صدور مجوز فعالیت از شهرداری نیز استعلام می گرفتند که به این موضوع کمتر توجه شده است و هر صنفی در هر جایی مجوز فعالیت گرفته و پیاده رو و یک تا دو لاین از خیابان را هم به عنوان محل فعالیت خودشان و توقفگاه خودروها جهت تعمیر و تزیین و… قرار داده اند ویا آهن آلات و… در پیاده رو قرار داده شده است و… و حقوق عابران سلب شده است و هیچ نهادی هم خود را در این حوزه پاسخگو نمی داند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.