حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • صندوق بیماران صعب‌العلاج ۱۰۷ بیماری را پوشش می‌دهد
    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۲۸
    شناسه : 8053
    بازدید 1235
    7
    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: دریانیوز// مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با استاندار هرمزگان مهندس دوستی گفت: مسئولان در زمینه شناسایی افراد بدون بیمه، بیمه سلامت را یاری دهند تا همه افراد دارای پوشش بیمه‌ای شوند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با استاندار هرمزگان مهندس دوستی گفت: مسئولان در زمینه شناسایی افراد بدون بیمه، بیمه سلامت را یاری دهند تا همه افراد دارای پوشش بیمه‌ای شوند.
    مهندس مهدی دوستی در نشست با محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور، اظهارداشت: مسائل درمان در استان هرمزگان بسیار پیچیده است و سرانه تخت‌های بیمارستانی استان۱.۳ است که اگر تخت‌های نظامی را از آن کم کنیم این سرانه به حدود ۷/. کاهش خواهد یافت که آماری فاجعه بار است.

    مهندس دوستی در بخش دیگری از سخنانش، خطاب به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ، گفت: در دولت‌های مختلف زیاد شنیده‌ایم که اعلام کرده‌اند پوشش بیمه‌ای در کشور کامل شده است اما وقتی به استان‌ها نگاه کردیم چنین نبوده است اینکه خودتان به استان‌ آمدید تا شرایط را در سطوح مختلف ارزیابی کنید کار مناسبی است و ما هم با مدل‌های فراگیر حتما تلاش خواهیم کرد که پوشش بیمه‌ای بیمه سلامت در استان کامل شود.

    وی ادامه داد: در بحث ناباروری مشکلات زیادی را در استان داریم و بنا داریم قطب درمان ناباروری در شرق استان به مرکزیت شهر میناب و در غرب استان به مرکزیت شهر بندرلنگه ایجاد کنیم و خواهش داریم در این حوزه نیز ما را کمک کنید. استاندار هرمزگان از مهاجرت پزشکان ایرانی به کشورهای همسایه نیز ابراز نگرانی کرد و افزود: ما جزیره‌‌ی لارک را برای توسعه‌ی گردشگری درمانی در نظر گرفتیم و برای آن کاربری سلامت دیده‌ایم چرا که این جزیره در فاصله کمی با کشورهای همسایه به ویژه عمان قرار گرفته است و با توجه به کلان بودن این طرح، خواستار مشارکت هستیم و آمادگی برای توسعه زیرساخت‌های موردنیاز از جمله فرودگاه نیز داریم و حاضریم برای سرمایه‌گذاران در این حوزه مانند احداث بیمارستان و کلینیک نیز زمین رایگان تخصیص دهیم.

    مهندس دوستی با اشاره به حضور اتباع در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر بار درمانی اتباع خارجی به ویژه اتباع غیرمجاز برروی سیستم درمانی استان است و گاها هزینه‌هایی را نیز در پی دارد چنانچه ما با حجمی از زنان وضع حمل کرده روبرو هستیم که توان پرداخت هزینه‌های زایمان را ندارند بر همین اساس لازم است از طریق راهکارهایی چون تعریف پوشش‌های بیمه‌ای خاص این مسئله را مرتفع کرد.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: لکه‌گیری افراد بدون بیمه امسال براساس دستور رئیس جمهور در کشور انجام می‌شود.

    محمد مهدی ناصحی افزود : مسوولان در زمینه شناسایی این افراد بیمه سلامت را یاری دهند تا همه افراد دارای پوشش بیمه‌ای شوند.وی ابراز کرد: آمادگی داریم مردم تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار گیرند و ۹۰ درصد هزینه ها را در بخش دولتی پرداخت می‌کنیم.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اگر جاهایی در استان هرمزگان وجود دارد که امکانات کمتری دارند حاضریم اشکال ها را با وزارت کشور حل کنیم.

    وی ادامه داد: همچنین اگر اتباع خارجی در استان حضور دارند در پی آن هستیم که بتوان برای اتباعی که از مسیر قانونی وارد شده‌اند کمک کنیم تا بیمه شوند.وی اشاره کرد: صندوق بیماران صعب علاج در سال گذشته در کشور راه اندازی شد که ۱۰۷ بیماری را زیر پوشش قرار می‌دهد.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: خدمات دهی به این بیماران از سال گذشته آغاز شد و هر فردی که دارای پوشش بیمه‌ای پایه باشد می‌تواند از این خدمت استفاده کند و تلاش داریم در زمینه مالی کمکی برای این افراد و خانواده‌هایشان باشیم.ناصحی خاطر نشان کرد: بیمه تکمیلی روستایی هم در سال گذشته در روستاها پایه گذاری شد و افراد با ۷ هزار تومان بیمه تکمیلی می شوند.

    وی ادامه داد: در حوزه های مرتبط اعلام آمادگی می‌کنیم وضعیت را بررسی و اگر در استان ضعف های وجود دارد کمک کنیم.وی ابراز داشت: مثلاً در حوزه دهان و دندان، ناباروری و پیشگیری که اهمیت بسیاری دارد این آمادگی وجود دارد.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: زمینه ناباروری خرید خدمت را به طور کامل در بخش دولتی انجام می‌دهیم، وزیر هم در این زمینه تاکید دارند.وی اشاره کرد: گردشگری سلامت اولویت دوم است و اصل مسأله مردم استان هستند، افزون بر ۴۵ میلیون جمعیت کشور زیر پوشش هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.