حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع در استانداردسازی مدارس مشارکت کنند
    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
    شناسه : 984
    بازدید 1783
    14
    در حالیکه به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان در حال حاضر 352 مدرسه در قالب بیش از 2هزار کلاس درس فرسوده و غیراستاندارد برای تحصیل 30هزار دانش آموز معادل 10 درصد دانش آموزان استان در هرمزگان وجود دارد که بیشتر این مدارس در میناب رودان بندرعباس هستند؛ آنطور که این مقام مسئول اعلام کرده است اعتبار جهت استانداردسازی این مدارس 2هزار میلیارد تومان است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در حالیکه به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان در حال حاضر ۳۵۲ مدرسه در قالب بیش از ۲هزار کلاس درس فرسوده و غیراستاندارد برای تحصیل ۳۰هزار دانش آموز معادل ۱۰ درصد دانش آموزان استان در هرمزگان وجود دارد که بیشتر این مدارس در میناب رودان بندرعباس هستند؛ آنطور که این مقام مسئول اعلام کرده است اعتبار جهت استانداردسازی این مدارس ۲هزار میلیارد تومان است. سال گذشته بخاطر دارم مدیرکل اقتصاد ودارایی استان اعلام کرد برخی از صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان مالیات و عوارض ارزش افزوده شان را برخلاف قانون مالیات های مستقیم، در محل غیرفعالیت شان و بخصوص پایتخت می پردازند که یکی از آنها پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است و مالیات بر ارزش افزوده اش در یک سال که بایستی به استان بپردازند، هزار و۷۰۰ میلیارد تومان است. حال محاسبه کنیم ده‌ها صنعت و بنگاه اقتصادی که این سال ها مالیات و عوارض شان را در استان نپرداخته اند تا صرف توسعه وعمران این منطقه محروم کشور شود وهمچنان محروم بمانیم و این صنایع در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان هم کوتاهی کرده اند و نتیجه اش این شده است که هرمزگان که سرآمد استان های درآمدزایی کشور است، در حال حاضر در فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی و… رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است و محرومترین استان کشور می باشد.

    متاسفانه حتی مازاد درآمد استان را هم به هرمزگان ندادند تا برای اجرای پروژه های عمرانی و…. هزینه شود و حال می بینیم که در زیرساخت های آموزشی نیز با بحران مواجهیم که بخش زیادی از مدارس مان فرسوده و غیراستاندارد هستند و نیاز به بازسازی واستانداردسازی دارند و رقم دو هزار میلیارد تومان در استان اقتصادی هرمزگان رقم بالایی نباید باشد که اگر فقط صنایع استان هرکدام شان بخشی از این هزینه را متقبل شوند، مدارس در مدت کوتاهی قابل بازسازی و نوسازی هستند. موضوع دیگر اینکه در استان مهاجرپذیر هرمزگان کمبود مدرسه در مناطق مختلف مشهود است و به همین دلیل بیشتر مدارس شلوغ هستند و مدارس گران غیرانتفاعی هم نتوانسته اند این کمبود را جبران کنند و نیاز است برای احداث مدارس جدید برنامه ریزی مدونی شود. از طرفی با توجه سیاست نظام و دولت برای فرزندآوری بایستی از هم اکنون برای تامین مدرسه مورد نیاز در سال های آتی نیز برنامه ریزی نمود.

    در حال حاضر هم کمبود مدرسه و مدارس خوب وباکیفیت آموزشی مناسب همواره به عنوان چالشی جدی در استان مطرح شده است و مدارسی که نام و عنوانی در حوزه کیفیت دارند، مورد استقبال بیشتری واقع شده و والدین تلاش کرده به هر نحو ممکن فرزندانشان در اینگونه مدارس تحصیل کنند. متاسفانه برخی مدارس با کمبود معلم، تجهیزات آموزشی، کولر و حتی سرویس های بهداشتی مناسبی مواجهند و نیاز است کمبودها در این حوزه ها نیز برطرف شود تا دانش آموزان و والدین شان عدالت آموزشی را در حوزه های مختلف مشاهده نمایند. دولت وخیرین هم ضرورت داردمشارکت شان را در این حوزه ها در هرمزگان افزایش دهند تا دانش آموزان طعم عدالت آموزشی را در مناطق حاشیه ای و روستایی استان بچشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.