حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع حامی فعالان قرآنی هرمزگان باشند
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۹
    شناسه : 7093
    بازدید 1294
    3
    دریانیوز// سال 90 بود که مقام معظم رهبری در جمع فعالان قرآنی کشور به منظور رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه، تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم را خواستار شدند که انتظار می رفت در استان هرمزگان در جهت تحقق این مهم، انقلاب قرآنی را شاهد باشیم که متاسفانه اینگونه نشد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سال ۹۰ بود که مقام معظم رهبری در جمع فعالان قرآنی کشور به منظور رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه، تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم را خواستار شدند که انتظار می رفت در استان هرمزگان در جهت تحقق این مهم، انقلاب قرآنی را شاهد باشیم که متاسفانه اینگونه نشد.

    در دهه ۹۰و در چند سال متوالی و بخصوص ماه های مبارک رمضان سلسله گزارش هایی از از موسسات و فعالان قرآنی در استان تهیه کردیم و مشکلات این حوزه را منعکس کردیم ونوشتیم که فرمایشات قرآنی و مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی در استان بر زمین مانده است و متاسفانه اقدامی نشد. آموزش قرآن برعهده موسسات غیردولتی قرآنی قرار گرفته است واز این موسسات هم هيچگونه حمایتی صورت نگرفته و همین موضوع نیز باعث شد که برخی از موسسات قرآنی غیرفعال شوند و برخی نیز نتوانند باکیفیت مناسب به آموزش قرآن بپردازند وبعضی به سختی به ادامه آموزش قرآن و تربیت قاری وحافظ قرآن مجید پرداختند.

    بعضی از والدینی که تمایل داشتند به وظیفه خود بعد از نامگذاری نیکو و آموزش قرآن به فرزندان شان عمل کنند که به این وظیفه نتوانستند عمل کنند و در یافتن مراکز قرآن آموزی باکیفیت کمتر موفق شدند. در استان هرمزگان که لقب قطب اقتصاد کشور را یدک می کشد و صنایع و بنگاه های اقتصادی فعالیت دارند، حداقل انتظار بود که این صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان، از فعالیت های قرآنی، فرهنگی و مذهبی و موسسات و فعالان قرآنی حمایت داشته باشند که به این بخش چندان توجهی نشد.

    بایستی از فعالیت های قرآنی حمایت شود تا حافظان و قاریان قرآنی تربیت شوند و جامعه ای قرآنی داشته باشیم و والدین دغدغه ای برای آموزش قرآن به فرزندان شان نداشته باشند که متاسفانه این دغدغه همچنان در استان و حتی بندرعباس وجود دارد و اقدام مناسبی در این حوزه صورت نگرفته است. انتظار می رود نهادهای متولی با همکاری صنایع و بنگاه های اقتصادی این خلاء را برطرف نمایند تا هیچ علاقمندی به آموزش قرآن بدلیل کمبود مراکز آموزش قرآن در سطح استان از یادگیری این کتاب آسمانی بازنماند و حافظ وقاری قرآن تربیت شود.

    در مدارس نیز بایستی مربیان قرآن آموزش قرآن کریم را برعهده داشته باشند تا اینکه شاهد نباشیم دانش آموزان پس از اخذ دیپلم نتوانند حتی روخوانی قرآن را با رعایت تجوید داشته باشند و قاری و حافظ قرآن بایستی در مدارس تربیت شوند که این خلاء آموزشی نیز همچنان در مدارس وجود دارد. انتظار می رود بگونه ای برنامه ریزی شود تا سهمیه هرمزگان در تربیت ده میلیون حافظ قرآن محقق شود و مسئولان نباید حافظانی که قبلا در مکتب خانه ها و… تربیت شده بودند را جزو این آمارها بیاورند و خودشان بایستی نسبت به آموزش قرآن و تربیت قاری و حافظ قرآن اقدام نمایند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.