حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع برای کارگران شان مسکن بسازند
    ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۹
    شناسه : 1765
    بازدید 1722
    7
    باتوجه به اینکه هرمزگان استانی صنعتی است که صنایع، معادن، بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک در آن فعالند و دهها هزار نفر از پرسنل شان و بخصوص کارگران شان که بیشتر غیربومی بوده و در استان ساکن هستند که بخش زیادی از آنها اجاره نشین هستند، نیاز است که صنایع برای احداث مسکن بخصوص در حال حاضر که عزم دولت نیز حمایت از ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن می باشد، آستین همت را بالا بزنند تا هم پرسنل شان خانه دار شوند وهم بخشی از نیاز مسکن استان برطرف شود وهم قیمت های حبابی مسکن و رهن واجاره از بین برود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: باتوجه به اینکه هرمزگان استانی صنعتی است که صنایع، معادن، بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک در آن فعالند و دهها هزار نفر از پرسنل شان و بخصوص کارگران شان که بیشتر غیربومی بوده و در استان ساکن هستند که بخش زیادی از آنها اجاره نشین هستند، نیاز است که صنایع برای احداث مسکن بخصوص در حال حاضر که عزم دولت نیز حمایت از ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن می باشد، آستین همت را بالا بزنند تا هم پرسنل شان خانه دار شوند وهم بخشی از نیاز مسکن استان برطرف شود وهم قیمت های حبابی مسکن و رهن واجاره از بین برود. شرکت فولاد هرمزگان که مدیریت آن تصمیم گرفته برای کارگرانش مسکن بسازند تا مشکل مسکن این قشر برطرف شود که جای تحسین دارد، از مدت ها قبل پیگیر واگذاری زمین جهت احداث مسکن برای چهارتا پنج هزار نفر از کارکنانش و بخصوص قشر کارگر فعال در این بنگاه اقتصادی است که نیاز است متولیان زمین و مسکن استان و شخص استاندار در این حوزه مداخله کنند تا هرچه زودتر عملیات ساخت و ساز مسکن پرسنل فولاد آغاز شود که در واقع گامی در راستای کاهش مشکلات مسکن شهر بندرعباس نیز برداشته می شود.

    از طرفی دیگر راه وشهرسازی قبل از سال عملیات اجرایی ساخت مسکن در شهرک علوی را نیز کلید زد و اعلام کردند که در آنجا برای بخشی از پرسنل صنایع مسکن می سازند و برخی صنایع از این پروژه استقبال کرده اند که اگر اینگونه است، بایستی در ساخت وساز و واگذاری املاک به پرسنل صنایعی که متقاضی مسکن در این شهرک هستند، تسریع شود. با توجه به اینکه پرسنل صنایع غرب بندرعباس در داخل شهر مستقر هستند و بخش زیادی از آنها اجاره نشین هستند واز طرفی شنیده شده که تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در شهر بندرعباس بصورت مهمانسرا و… در اختیار صنایع قرار دارد که این موضوعات باعث کمبود مسکن در شهر بندرعباس شده است و نیاز است متولیان مسکن استان از واگذاری زمین برای احداث مسکن توسط صنایع برای پرسنل شان استقبال نمایند و شرکتی مانند فولاد هرمزگان که دغدغه ساخت مسکن برای کارگرانش را دارد، در کش وقوس واگذاری زمین و فرصت سوزی در این بخش قرار نگیرد. همچنین بایستی شرایطی فراهم شود که سایر صنایع نیز تشویق و ترغیب شوند تا مسکن پرسنل خودشان را تامین کنند تا تب مسکن در بندرعباس فروکش کند.

    متاسفانه متولیان مسکن در اجرای طرح ملی نهضت مسکن در بندرعباس کارنامه خوبی ندارند و بعد از گذشت بیش از هشت ماه از ثبت نام متقاضیان در این طرح ملی در شهرهای مختلف کشور، اما همچنان ثبت نام از متقاضيان بندرعباسی آغاز نشده است و نیاز است که رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی دستور دهند ثبت نام از متقاضيان مسکن در بندرعباس هرچه زودتر آغاز شود و با مقصران در شکست این طرح در بندرعباس که همچنان ثبت نام از متقاضيان آغاز نشده است ، برخورد شود. امیدواریم متولیان مسکن سناریویی که در نحوه ثبت نام از متقاضيان مسکن در بندرعباس در طرح ملی نهضت ملی داشتند را در واگذاری زمین به صنایع برای ساخت مسکن برای پرسنل شان نداشته باشند و هرچه زودتر واگذاری زمین به فولاد هرمزگان جهت ساخت مسکن برای کارگرانش را به سرانجام برسانند. بحمدالله کمبود زمین در بندرعباس وجود ندارد و با اتخاذ تدابیر لازم می توان مشکل مسکن اقشار مختلف را برطرف نمود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.