حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صمت بر شیوه نامه اش نظارت کند
    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۱۴
    شناسه : 7005
    بازدید 1296
    4
    دریانیوز//رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در گفتگوی خبری که در ایام ا... دهه فجر در جمع خبرنگاران داشت، از ارسال شیوه نامه های رعایت حجاب به اصناف مختلف در استان خبر داد و بر رعایت حجاب اسلامی توسط اصناف تاکید کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در گفتگوی خبری که در ایام ا… دهه فجر در جمع خبرنگاران داشت، از ارسال شیوه نامه های رعایت حجاب به اصناف مختلف در استان خبر داد و بر رعایت حجاب اسلامی توسط اصناف تاکید کرد.

    خلیل قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر کشف حجاب در برخی صنوف و گلایه اقشار مختلف از وضعیت موجود، گفت: در برخی از واحدهای صنفی از جمله رستوران داران، فست فودی ها، مراکز و مجتمع های حوزه گردشگری و…. بیشتر در حوزه حجاب مواردی مشاهده شده و مردم گلایه هایی داشته اند و بایستی براساس شیوه نامه ها اقدام کنند که اقدامات لازم صورت گرفته است.انتظار می رفت پس از ارسال این شیوه نامه، نظارت های لازم نیز صورت پذیرد تا اینکه شاهد افزایش کشف حجاب در صنوف مختلف نباشیم که وضعیت موجود نشان می دهد که متاسفانه اینگونه نشده است.

    حداقل انتظار این بود که اتاق اصناف و اتحادیه های مختلف از واحدهای صنفی شان در ساعات مختلف بازدید داشته باشند و درصورت کشف حجاب در این واحدهای صنفی توسط متصدیان و شاغلان، در گام نخست تذکر لازم را به آنها داده و در صورت تکرار، برخوردهای قانونی را داشته باشند. اما متاسفانه اینگونه نشده و هر روز شاهد افزایش کشف حجاب در برخی صنوف بوده و همین موضوع باعث می شود که مشتریان شان نیز بیشتر به حجاب توجه نداشته باشند.

    درصورتیکه شاغلان اصناف حجاب را رعایت کنند و با صنوف کشف حجاب کننده برخورد شود، بطور حتم آنها نیز از مشتریان شان می خواهند که حجاب را رعایت نموده و از ارائه خدمت به مشتریانی که کشف حجاب می کنند، خودداری می کنند و این موضوع باعث می شود که از افزایش میزان بی توجهی به این فریضه دینی و حکم قانونی کاسته شود. متصدیان صنوف مختلف در زمان اخذ مجوز، متعهد شده اند که قوانین لازم را رعایت کنند و حجاب نیز یکی از این قوانین است که درصورت نقض آن، بایستی مورد برخورد قانونی قرار گیرند و نباید وضعیت بگونه ای باشد که قانونی نقض شود و به شیوه نامه ارسالی از سوی سازمان صمت بی توجهی شود.

    از طرفی دیگر برخی رانندگان و سرنشینان خودروها نیز به موضوع حجاب توجهی ندارند که در این حوزه نیز نیاز است تذکرات لازم توسط متولیان مربوطه داده شود. اگرچه نیاز است ضعف های فرهنگی درجامعه برطرف شود تا دختران و زنان میهن عزیزمان با فلسفه و اهمیت حجاب بیشتر آشنا شوند؛ اما حجاب موضوعی شرعی و قانونی است که در جامعه بایستی مسائل شرعی و قانونی رعایت شود. در برخی داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه ها و… نیز به حجاب توجهی نمی شود و شاهد کشف حجاب هستیم که در این بخش نیز بایستی متولیان مربوطه نظارت های لازم را داشته باشند وبا متخلفان برخورد نمایند. در روزهای گذشته نیز تعداد زیادی از بانوان باتجمع در جلوی مجلس خواستار رعایت قانون حجاب و عفاف و اعتراض به وضعیت موجود حجاب در جامعه شدند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.