حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صدور۲۰ گواهینامه دریانوردی  برای بانوان صیاد جزیره هنگام
    ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۵:۱۱
    شناسه : 5965
    بازدید 1277
    8
    فرماندار قشم خبر داد دریانیوز// فرماندار قشم گفت: برای نخستین بار با همکاری ادارات شیلات و بنادر و دریانوردی این شهرستان مرزی ۲۰ گواهینامه دریانوردی برای بانوان صیاد جزیره هنگام صادر و تحویل آنان شد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// فرماندار قشم گفت: برای نخستین بار با همکاری ادارات شیلات و بنادر و دریانوردی این شهرستان مرزی ۲۰ گواهینامه دریانوردی برای بانوان صیاد جزیره هنگام صادر و تحویل آنان شد.

    محمد محمدحسینی افزود: ازآنجایی که بانوان زحمت‌ کش و صیاد جزیره هنگام از سال‌ ها پیش اقدام به صید ماهی با قایق به روش قلاب می‌ کردند اما به دلیل نداشتن مجوزهای لازم از برخی مزایا برخوردار نبودند، این گواهینامه های دریانوردی برای آنان صادر شده است.

    به گزارش ایرنا؛ وی ادامه داد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده از سوی اداره شیلات شهرستان مرزی قشم این اداره پیگیر برگزاری دوره ملوان صیاد برای بانوان جزیره هنگام است. جزیره هنگام با حدود ۵۰۰ نفر جمعیت در جنوب جزیره قشم قرار دارد.

    مردم جزیره هنگام با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه، فرصت‌ های شغلی محدود برای کسب درآمد دارند و صیادی مهم‌ ترین شغلی است که بومیان جزیره‌ هنگام به آن اشتغال دارند. در سال‌ های اخیر با رونق صنعت گردشگری در شهرستان قشم، جزیره‌ هنگام به عنوان یکی از سایت‌ های گردشگری مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌ است.

    از این رو صیادی و حمل گردشگران بین جزیره هنگام و قشم و فروش تولیدات صنایع دستی سه شغل اصلی کسب درآمد مردم جزیره هنگام به شمار می‌آید؛ اما با توجه به آب و هوای شهرستان قشم، صنعت گردشگری به دوره‌ ای خاص محدود است، از این رو صیادی نقش پر رنگ‌ تری را در حل مشکلات معیشتی مردم هنگام ایفا می‌ کند. زنان جزیره هنگام پا به پای مردان خود برای امرار معاش تلاش می‌ کنند و در سنتی قدیمی زنان در کنار مردان به امر صیادی می‌ پردازند که این سنت تاکنون ادامه دارد. با توجه به اینکه برخی از این زنان سرپرست خانوار هستند و یا به دلایلی امرار معاش خانواده بر دوش آنان است، نداشتن گواهینامه های دریانوردی باعث ایجاد مشکل در چرخه زندگی آنان شده بود.

    جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.