حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شورای شهر دغدغه مسکن بندرعباسی ها را می بیند؟
    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۱
    شناسه : 2166
    بازدید 1568
    11
    شورای شهری که کاندیداهایش در زمان تبلیغات انتخابات، شعارهای رنگارنگ را مطرح کردند و مردم امیدوار بودند عملکرد بهتری نسبت به شوراهای قبل داشته باشند، حال بیایند واز عملکردشان در این مدت کمتر از یک سال بگویند که چه کرده اند و چه مصوباتی برای رفع مشکلات شهر و شهروندان بندرعباسی داشته اند؟آنچه که مردم و رسانه ها مشاهده کرده اند، فقط این بوده که مانند خروس جنگی به هم پریده اند و سعی کرده اند هر کدام خود را برتر از دیگری نشان دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: شورای شهری که کاندیداهایش در زمان تبلیغات انتخابات، شعارهای رنگارنگ را مطرح کردند و مردم امیدوار بودند عملکرد بهتری نسبت به شوراهای قبل داشته باشند، حال بیایند و از عملکردشان در این مدت کمتر از یک سال بگویند که چه کرده اند و چه مصوباتی برای رفع مشکلات شهر و شهروندان بندرعباسی داشته اند؟آنچه که مردم و رسانه ها مشاهده کرده اند، فقط این بوده که مانند خروس جنگی به هم پریده اند و سعی کرده اند هر کدام خود را برتر از دیگری نشان دهند. هنوز دو ماه ونیم از انتخاب شهردار توسط اعضای شورا نگذشته بود که بیشترشان بحث استیضاح شهردار منتخب خودشان را مطرح کردند و خواستند شهردار دو ماه ونیمه را در تاریخ شهرداری ثبت کنند که استیضاح رای نیاورد وبعد از آن مخالفت ها با شهردار علنی تر شد و در جلسات شورا بجای اینکه بدنبال تصویب مصوباتی برای رفع مشکلات شهر و شهروندان باشند، هر جلسه به همدیگر وبه شهردار تاختند و این مدت هیچ مصوبه ای برای بازشدن گره های کور شهر نداشتند که اگر داشتند، اعلام کنند.

    از طرفی دیگر انتظار می رفت این شورا، مدیران مختلف را به صحن شورا فراخوانده و دغدغه های شهروندان را به آنها اعلام کنند واز آنها پاسخ بروز مشکلات را بخواهند وهمچنین مدیران صنایع و بنگاه های اقتصادی را بایستی به صحن شورا فرامی خواندند واز آنها می خواستند عوارض ومالیات و عوارض آلايندگي و… را به شهر بپردازند و مانند نفت ستاره مالیات بر ارزش افزوده اش که مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان مبلغ آن را در دوره یک ساله ۱۷۰۰میلیارد تومان اعلام کرد که در تهران پرداخت می شد را باید اجازه نمی دانند برخلاف قانون مالیات های مستقیم در جایی به غیراز محل فعالیتش یعنی بندرعباس پرداخت می کردند. همچنین در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع، به عمران و آبادانی شهر در حوزه های مختلف بایستی کمک کنند و شورا باید مشارکت شان را می طلبیدند که از این حوزه ها نیز غفلت کردند. مستاجران و بی خانمان ها در بندرعباس درمانده شده اند وقیمت مسکن و رهن واجاره حبابی شده و حتی از متقاضيان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس بعد از گذشت ۹ ماه از آغاز ثبت نام در کشور ثبت نام نشده است و علی رغم انعکاس این موضوع در رسانه ها، حتی یک مرتبه شورای شهر بندرعباس حاضر نشد متولیان مسکن را به صحن علنی شورا فرابخوانند و دلایل آنرا جویا شوند.

    آیا این شورا واقعا دغدغه موکلان خود را دارد؟ اگر اینگونه بود که حتما دغدغه مسکن آنها را می دید و گام هایی را برمی داشت. زمانی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس را به شهرک علوی در۵۰ کیلومتری بندرعباس حواله دادند تا الان که ۹ماه از آغاز این طرح ملی می گذرد و از بندرعباسی ها ثبت نام نشده است، چرا شورا سکوت کرده است؟ البته از شورایی که حتی برای احداث شهربازی نتوانستند به توافق برسند و کودکان این شهر همچنان رویای شهربازی شان را در شهرهای دیگر کشور می جویند، نمی توان انتظار داشت که به دغدغه مسکن و عمران و آبادانی این شهر بیندیشند و فقط به منافع و سهم خواهی خودشان همانطور که در زمان استیضاح، شهردار هم از آن پرده برداری کرد، می اندیشند. شورا نباید بگونه ای عمل کند که مردم از انتخاب شان پشیمان شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.