حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخوردار هستند
    ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۴۹
    شناسه : 3793
    بازدید 1440
    8
    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان: دریانیوز// رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت:شرکت های دانش بنیان از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخوردار هستند و می توانند در این مسیر نقش بسزایی را ایفا نمایند و موجب کاهش بیکاری در جوانان ‌شوند و از گسترش شغل های کاذب زیادی جلوگیری کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت:شرکت های دانش بنیان از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخوردار هستند و می توانند در این مسیر نقش بسزایی را ایفا نمایند و موجب کاهش بیکاری در جوانان ‌شوند و از گسترش شغل های کاذب زیادی جلوگیری کنند.

    علیرضا نصیری در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گراميداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت فرصت ویژه‌ای برای بیان و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.وی در ادامه افزود: پارک علم و فناوری هرمزگان در سال ۱۳۹۰ مجوز فعالیت گرفت و در حال حاضر جزو پارک‌های در حال توسعه هستیم و در سطح سه قرار داریم و تلاش ما بر این است که در رده توسعه یافته‌ها باشیم. رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، بیان کرد: ما دو مرکز رشد در بندرعباس و یک مرکز هم در میناب داریم و به دنبال این هستیم که باتوجه به بعد مسافت، شهرستان‌های که پتانسیل رشد دارند مراکز رشد را در آن‌جا تاسیس کنیم.

    وی گفت: در سال گذشته چهار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای فناور داده شده و مهم ترین رسالت اصلی پارک علم و فناوری هرمزگان حمایت از افراد و شرکت های صاحب ایده نوآور و فناور برای کمک به کاهش ریسک هسته‌های فناور در مراحل پرخطر ابتدایی و بسترسازی لازم جهت ارائه‌ی محصول نهایی است و تلاش بر این است با تأمین زیرساخت‌های لازم کارآفرینان را در تبدیل ایده‌ها و نتایج پژوهش به محصولات قابل عرضه و رقابت در بازار، یاری رسانیم.نصیری، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸۵ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری هرمزگان مشغول به فعالیت می باشند که ۱۸ واحد آن در دوره پسا رشد قرار دارند و مابقی در مرحله رشد مقدماتی و رشد می‌باشند.

    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز کرد: شرکت های دانش بنیان از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخوردار هستند و می توانند در این مسیر نقش بسزایی را ایفا نمایند و موجب کاهش بیکاری در جوانان ‌شوند و از گسترش شغل های کاذب زیادی جلوگیری کنند و حضور پارک های علم و فناوری باعث فرهنگ سازی، رشد و اعتماد بیشتر علم در جامعه می‌شود.

    وی گفت: حمایت هایی که از هسته های واحدهای فناور در بخش خدمات عمومی صورت می گیرد شامل اختصاص فضای اداری، فضای کار اشتراکی، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی کارآفرینی، اتاق جلسات (VIP)، خدمات تأسیساتی و … است. نصیری بیان کرد: حمایت مالی پارک از شرکت‌ها در حال حاضر در مرحله پیش رشد ۵۰ میلیون تومان در مرحله رشد ۳۲۵میلیون تومان و در مرحله پسا رشد ۴۵۰ میلیون تومان می باشد و این تسهیلات بدون سود بوده ودوره تنفس از ۶ ماه تا دو سال است.

    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ارائه مشاوره، برگزاری دوره های آموزشی، شرکت در نمایشگاه ها، حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و تجاری، خدمات مالکیت فکری، جلسات انتقال تجربه (بهره مندی از تجربه کارآفرینان موفق)، نظارت و ارزیابی و تسهیل ارتباط با صنایع و سازمان‌ها برای بازاریابی محصولات را از حمایت های مهم و مورد توجه در بخش توانمند سازی شرکت ها عنوان کرد. وی گفت : پارک علم و فناوری یک پل راهگشا و راهبردی میان علم و صنعت است ، تا زمینه شکوفایی ایده های قابل رشد افراد تبدیل به محصول نهایی شود و به جامعه هدف ارائه شود و مورد استفاده جامعه هدف قرار گیرد.

    نصیری، بیان کرد: اگر ادارات و ارگان ها دارای فضای کارگاهی سوله‌ای مازاد بر مجموعه خود هستند در راستای حمایت از کارآفرینی آنها را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا شاهد رشد هر چه بیشتر واحدهای فناور باشیم و در این خصوص نیازمند همراهی ارگان ها هستیم.

    رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان اظهار کرد: در راستای ارتباط سازنده و خوب با صنعت صندوق پژوهش و فناوری شکل گرفته و با کمک و حمایت شرکت فولاد هرمزگان و شرکت پالایش نفت بندرعباس ۳۰ درصد سهام این صندوق سرمایه گذاري کرده اند و این صندوق به عنوان موسسه غیر دولتی که می توانند خدماتی از قبیل تسهیلات و… را ارائه دهد.وی در پایان از افتتاح مرکز نوآوری بندر خمير در هفته دولت خبر داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.