حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سگ گردانی در ساحل و خودرو
    ۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۵۴
    شناسه : 2272
    بازدید 1655
    9
    دریانیوز// متاسفانه روزبه روز پدیده سگ گردانی و نگهداری سگ در خانه و آپارتمان وضعیتش وخیم تر شده و گویا متولیان مربوطه قصد ندارند با استفاده از ابزارهای قانونی برای این حوزه تدبیری بیندیشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// متاسفانه روزبه روز پدیده سگ گردانی و نگهداری سگ در خانه و آپارتمان وضعیتش وخیم تر شده و گویا متولیان مربوطه قصد ندارند با استفاده از ابزارهای قانونی برای این حوزه تدبیری بیندیشند. در ساحل بندرعباس که در واقع مهمترین تفریحگاه مردم محسوب می شود، از یک طرف عرضه قلیان و از طرفی دیگر سگ هایی که توسط برخی افراد به ساحل آورده می شوند، باعث شده که خانواده ها نتوانند در ساحل آسایش و آرامش لازم را داشته باشند و کودکان و نوجوانان و… از یک طرف بایستی دود سمی قلیان ها را وارد ریه های شان کنند وبرخی هم الگوگیری می کنند که دختران و پسران نوجوان و جوان هم در بساط قلیان های ساحل دیده می شوند به قلیان کشیدن مشغولند واز طرفی دیگر بدلیل ازدیاد این سگ ها و سگ های ولگرد در ساحل، خانواده ها نگرانند که به فرزندان شان حمله کنند و گاهی خانم ها با ترس و نگرانی در آنجا حضور دارند و از حمله و پارس سگ ها می ترسند و شرایط بدین‌گونه نباید باشد که خانواده ها با ترس و لرز به ساحل بروند. از طرفی دیگر در خیابان ها و معابر دیده می‌شود که برخی رانندگان حتی با سگی در بغل رانندگی می کنند که به لحاظ قانونی حتی پلیس بایستی این رانندگان را جریمه کند و بایستی با این تخلف وهنجارشکنی برخورد جدی شود.

    برخی رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه در فضای اخلاقی جامعه اقدام به هنجار‌شکنی و اخلال در امنیت اخلاقی می‌کنند که مردم انتظار دارند پلیس با هنجارشکنی‌ها ازجمله کشف حجاب، آلودگی صوتی، سگ‌گردانی در خودرو و… که ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم می باشد، برخورد نماید. در راستای ایجاد آرامش و رضایت‌مندی مردم، اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، افزایش ایمنی در سفر، ارتقای امنیت اخلاقی و تشدید برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در رانندگی، پلیس اقدامات لازم را بایستی انجام دهد.در واقع باید رانندگانی که نسبت به حمل و در آغوش گرفتن حیوانات (سگ‌گردی) و یا سرگرم شدن با آنها رانندگی کنند، برابر با کد ۲۱۴۸ جدول جریمه‌های تخلفات رانندگی، جریمه و برخورد قانونی اعمال شوند.از طرفی دیگر بایستی سگ گردانی در خودرو، پارک‌ها، سواحل و همچنین نگهداری سگ در آپارتمان مورد توجه قرار گرفته ونباید از آن غفلت ورزید و مردم بدانند بایستی این موضوع را به کجا اطلاع دهند و آن مراکز نیز برخوردهای قانونی را با این پدیده داشته باشند.

    در حال حاضر بسیاری از شهروندان از این وضعیت ناراحت و نگران هستند وبارها اخباری از حمله سگ ها به مردم و کودکان شنیده ایم که راهی مراکز درمانی شده و گاهی در برخی موارد هم منجر به مرگ برخی شهروندان هم شده است . از یک طرف سگ های ولگرد و از طرفی دیگر سگ گردانی باعث سلب آسایش و آرامش خانواده ها شده است و متولیان مربوطه در این سال‌ها اقدامات مناسبی را در این حوزه انجام نداده اند. شرایط بگونه‌ای است که خانواده ها در پارک و ساحل و حتی معابر هم نمی توانند برای تفریح و قدم زدن و حتی عبور بروند و وجود این حیوان در مناطق مختلف قابل مشاهده است ونیاز است تدابیر لازم در این حوزه اتخاذ گردد. بنظر می رسد متولیان مربوطه نباید در این حوزه بیش از این سکوت کرده وبایستی با متخلفان برخورد شده و از سگ گردانی در سواحل، پارک ها، خودروها، آپارتمان ها و…. جلوگیری شده تا خانواده با آرامش و آسایش خاطر به تفریح بپردازند وعبور ومرور کنند و این پدیده به فرهنگ تبدیل نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.