حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3330 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • سلامت و امنیت مردم را فدای فشارها نمی کنیم
    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
    شناسه : 9904
    بازدید 1326
    9
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران: دریانیوز// مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به همراه احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت این سازمان در معیت استاندار هرمزگان و مدیرکل استاندارد هرمزگان پس از ادای احترام به شهدای گمنام بندرعباس، از بخش های مختلف بندر شهید باهنر و شهید رجایی از جمله محوطه های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا در مجتمع بندری شهیدرجایی و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بازدید کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به همراه احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت این سازمان در معیت استاندار هرمزگان و مدیرکل استاندارد هرمزگان پس از ادای احترام به شهدای گمنام بندرعباس، از بخش های مختلف بندر شهید باهنر و شهید رجایی از جمله محوطه های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا در مجتمع بندری شهیدرجایی و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بازدید کردند.

    ترخیص ۱۰۰۰ ‌خودروی هیوندای النترا از گمرک شهید باهنر
    معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به رفع موانع ترخیص خودروهای موجود در گمرک شهید باهنر بندرعباس گفت: ۱۰۰۰ دستگاه خودروی هیوندای النترا ترخیص می‌شوند.اسلام‌پناه در حاشیه بازدید از بندر شهید باهنر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک‌هزار دستگاه خودروی النترا، امروز ترخیص خواهد شد و به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور کمک خواهد کرد.وی با بیان اینکه ترخیص این خودروها می‌تواند در تنظیم بازار خودرویی کشور، نقش‌آفرینی، کند، گفت: این محموله پیش از این اظهار نشده بود که ما از صاحب کالا درخواست کردیم این کار را انجام دهد و کارشناسان استاندارد نیز در محل حاضر هستند تا تطابق‌های لازم را برای ترخیص انجام دهند.اسلام‌پناه عنوان‌کرد: هر جا که احساس شود مانعی برای واردات وجود دارد، در جهت رفع و رجوع و تسهیل امور حضور پیدا خواهیم کرد و شرایط را به‌نحوی رقم خواهیم زد که گشایش ویژه‌ای ایجاد شود.

    رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان‌کرد: سیاست دولت این است که با نظارت‌های میدانی و عملیاتی گره‌های موجود در مسائل مختلف را باز کند‌.وی بیان کرد: با ترخیص این خودروها، هم فضای گمرک شهید باهنر بندرعباس آزاد می‌شود و هم اینکه به تنظیم بازار خودرو کمک خواهد شد.رییس سازمان استاندارد ایران اظهار امیدواری کرد: محموله‌های بعدی خودرو نیز با همین کیفیت با شرایط تسهیل شده، وارد کنیم و در این زمینه بخشنامه‌های لازم صادر شده که این خودروها در گمرگ نمانند.

    پیگیر ترخیص ۱۹ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرویی از بندر شهید رجایی هستیم
    رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: پیگیری لازم برای حدود ۱۹ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرویی هستیم که این لوازم هم از گمرک خارج شود و چیزی به عنوان دپوی لوازم یدکی خودروسازی در گمرک نداشته باشیم.مهدی اسلام پناه در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی هرمزگان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همکاران ما کانتینرهای ورودی به بندر شهید رجایی را با دقت بررسی کامل می‌کنند تا مانند آنچه اظهار شده باشند و این کانتینرها را با استانداردهای مشخص شده تطابق می‌دهند، این مسئله برای تمام کانتینرها انجام می‌شود تا با اطمینان کالای با کیفیت وارد کشور شود. وی افزود: در حوزه کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله برنج و گندم هم شرایط ترخیص در حالت آرام و پایداری قرار دارد تا ذخیره سازی این کالاها در راستای مصرف مردم با خوبی انجام شود. اسلام پناه با اشاره به دستور ترخیص خودروهای وارداتی افزود: پیگیری لازم برای حدود ۱۹ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرویی هم در تهران خواهد شد که این لوازم هم از گمرک خارج شود و چیزی به عنوان دپوی لوازم یدکی خودروسازی در گمرک نداشته باشیم.رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ذخیره ۱۲۰ هزار تنی برنج در انبارها گفت: باید تلاش شود این برنج‌ها در اولین فرصت ممکن ترخیص و به محل مصرف خودش منتقل شود.

    وی با انتقاد از وضعیت انبارهای روباز گندم در بندرشهید رجایی اظهار کرد: شرایط نگهداری انبارهای رو باز باید ارتقا پیدا کند تا آنچه به سلامت و تغذیه مردم باز می‌گردد از ایمنی و سلامت کامل برخوردار باشد. اسلام پناه گفت: چند آزمایشگاه مرجع صلاحیت دار بهره برداری می‌شود، یکی از این آزمایشگاه‌ها در حوزه لوازم برقی و کولر است که به زودی افتتاح می‌شود، هر جا نیاز به تعامل ملی برای گره گشایی از کارها وجود داشته باشد اقدام خواهیم کرد. وی تصریح کرد: ۶۰ درصد محموله‌های ورودی به کشور از طریق اداره کل استاندارد استان هرمزگان است که به نسبت سایر استان‌ها تلاش بیشتری دارند و برای افزایش نیرو در این اداره از طریق سازمان اداری و استخدامی دنبال می‌شود. وی گفت: سازمان اداری و استخدامی در تامین نیروی انسانی لازم برای استاندارد هرمزگان مصمم است تا کمبود نیرو را در این زمینه جبران کنیم چرا که اداره کل استاندارد در نوع خودش و رسالت‌هایش بی نظیر است، چرا که هاب ورودی ۶۰ درصد کالاهای ورودی به کشور است و وظایف بسیار پردامنه و تخصصی دارد که قابل قیاس با دیگر ادارات متناظر نیست و کار خوبی در آن در جریان است که هوشمندسازی و ایجاد گشایش‌های فنی و بروز خلاقیت از جمله آنهاست.

    رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در حال حاضر وضعیت بحرانی و اضطرار برای برنج وجود ندارد و موجودی استراتژیک خوبی داریم، اما اگر احتمال خراب شدن برنج‌های موجود در انبارهای بندر شهید رجایی وجود داشته باشد، حتما ترخیص می‌شود ضمن اینکه مجوزهای لازم برای این برنج‌ها وجود دارد و انبارها هم شرایط لازم را برای نگهداری دارند. وی افزود: شرایط نگهداری انبارهای روباز گندم باید بهبود پیدا کند؛ انبار روباز در شرایطی انبار محسوب می‌شود که در زمان کم محموله نگهداری و بعد ترخیص شودو اگر زمان به محموله بخورد، از لحاظ استاندارد قابل قبول نیست و باید اصلاح شود؛ اهرم اجرایی هم برای این کار وجود دارد.

    راه اندازی سامانه غیر حضوری فرایند صادرات و واردات
    فاز نخست سامانه غیر حضوری فرایند صادرات و واردات اداره کل استاندارد هرمزگان در جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی راه اندازی شد. مدیرکل استاندارد هرمزگان هدف از راه اندازی سامانه غیرحضوری فرآیند صادرات و واردات را کاهش مراجعه حضوری افراد به اداره کل استاندارد و ادارات تابعه و…. ، الکترونیکی شدن فرآیند پذیرش اسناد به صورت غیر حضوری و امکان پیگیری پرونده های پذیرش شده اعلام کرد. محمد سروش سهیلی راد افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به امور و جلب رضایت ارباب رجوع، امکان اطلاع رسانی به ارباب رجوع در خصوص مشکلات اسناد و رفع مشکلات به وجود آمده به هنگام ارائه اسناد کاغذی را از دیگر مزایای راه اندازی این سامانه غیرحضوری خواند. به گفته وی با راه اندازی این سامانه، فقط در نمونه برداری و بازرسی از کالاها، صاحبان کالا حضور خواهند داشت و‌ مابقی موارد امورات بصورت غیرحضوری انجام می شود و پنل حمل ونقل نمونه ها نیز بزودی راه اندازی می شود تا پذیرش ها در بندر شهیدرجایی صورت پذیرد.

    سلامت و امنیت مردم را فدای فشارها نمی کنیم
    رئیس سازمان ملی استاندارد کشور نیز با قدردانی از ابتکار اداره کل استاندارد هرمزگان در راه اندازی این سامانه غیرحضوری فرآیند صادرات و واردات و با اشاره به امکان اطلاع رسانی به ارباب رجوع در خصوص مشکلات به وجود آمده به هنگام ارائه اسناد کاغذی گفت: این سامانه یک سامانه تحولی در نظام صادرات و واردات کشور است؛ حتی ممکن است خطاهایی هم داشته باشد، اما نسبت به نسخه کاغذی، از فساد اداری و ساختاری تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند. وی گفت :در همین راستا به زودی از سامانه جدیدی نیز سازمان ملی استاندارد رونمایی می کنیم. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ماموریت استاندارد در ارتباط مستقیم با حق الناس و حقوق همگانی است و به همین دلیل در رعایت اصولی که به سلامت مردم برمی گردد، تحت تاثیر هیچ عامل یا فشار رسانه ای کوتاه نمی‌آییم.اسلام پناه در نشست با مدیران گمرک و بنادر هرمزگان و جمعی از فعالان اقتصادی و واردکنندگان کالا افزود: اجازه عبور از استانداردهای تعریف شده و الزامی را به بخش خصوصی و دولتی نمی دهیم و اگر بخش دولتی به این الزامات پایبند نباشد، از بخش خصوصی نیز نمی توان چنین انتظاری داشت.

    وی خاطرنشان کرد: استاندارد تمام توان خود را به کار می گیرد تا ضمن رعایت الزامات و استانداردهای قانونی، ترخیص کالاها از گمرکات نیز به سرعت انجام شود و در این راستا بسته تحولی با ۴۷ماده به عنوان روش نامه (دستورالعمل ) الزامی به همه بخش های مرتبط ابلاغ شده است.رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در حال حاضر ۸۰درصد کالاها در مدت پنج تا هفت روز ترخیص می شوند و ۲۰درصد دیگر که نیاز به آزمایش های تخصصی دارند، طی مدت ۱۰تا ۲۰روز از استاندارد جواب می گیرند.اسلام پناه روزآمدی آزمایشگاه های مرجع و تعیین ماهیت را از عوامل موثر در پاسخ سریع به فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات دانست و تصریح کرد: در سیاست راهبردی جدید این آزمایشگاه ها باید بخشی از سود خود را صرف تجهیز و بروزسازی کنند و در غیر این صورت، ممکن است با تعلیق یا ابطال یک چند دامنه فعالیت روبرو شوند.

    رئیس سازمان ملی استاندارد درباره نبود آزمایشگاه های مرجع و تعیین ماهیت در هرمزگان و ارسال نمونه های وارداتی به آزمایشگاه های سایر استان ها خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع نفتی هرمزگان در حال تجهیز است و طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد. آزمایشگاه موادغذایی میناب نیز با به روزآوری دستگاه ها و فرآیندها در آینده نزدیک وارد چرخه خدمت خواهد شد و یک آزمایشگاه نیز توسط شرکت فولاد هرمزگان در آستانه راه اندازی و بهره برداری است.وی با اشاره مصرف ۱۴۲ میلیون لیتر بنزین در کشور و ابتکاری که در استان هرمزگان منجر به کاهش مصرف روزانه یک میلیون لیتر بنزین شد، به وجود کارت های سوخت مهاجر در هرمزگان اشاره کرد و گفت: مسئله سوخت مهم است و اگر آزمایشگاهی در حوزه هیدروکربن ها بخواهد راه اندازی شود، مورد حمایت قرار می گیرد. معاون رئیس جمهور با اشاره به بازدید از گمرک شهید باهنر و آغاز روند ترخیص حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا پس از هفت ماه ماندگاری در محوطه های گمرک گفت: رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهاست و اگر تدبیر و اقدام استاندارد نبود، یک‌هزار دستگاه خودروی یاد شده سر از مزایده در می آورد.

    وی یادآور شد: البته همه مشکلات و معطلی ترخیص کالا به استاندارد مربوط نمی شود و برخی مسائل اسنادی و ارزی و اظهار نشدن کالا نیز در این زمینه موثر هستند وهمه دستگاه ها بایستی در این بخش همکاری کنند.وی گفت: برای جلوگیری از رسوب کالاها در بنادر بایستی اظهارها زودتر انجام شود و دستگاه های دولتی به الزامات و پروتکل ها پایبند باشند. گفتنی است در این نشست یک بخش خصوصی نیز آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری در حوزه آزمایشگاه مرجع تا سقف ۵۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.شایان ذکر است معاون رئیس جمهور در بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که در اوج تحریم با توان فنی بالای جوانان و متخصصان مان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ساخته شد، اظهار داشت : در حال حاضر حدود نیمی از سبد سوختی کشور از این پالایشگاه تامین می شود که اگر این پالایشگاه را نداشتیم، بایستی ارز زیادی را صرف واردات بنزین می کردیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.