حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سفر به دور دنیا نشان دهنده اقتدار نیروی دریایی ارتش است
    ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
    شناسه : 8136
    بازدید 1634
    9
    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش: دریانیوز// مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم نداجا در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
    پ
    پ

    دریانیوز// مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم نداجا در بندرعباس برگزار شد.
    مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات لشکری و کشوری از جمله سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و خانواده‌های دریانوردان در منطقه یکم نداجا در بندرعباس برگزار شد.

    ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دنا و ناوبندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی و سفر به دور دنیا، در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس پهلو گرفت.سرلشگر باقری، فرمانده کل نیروهای مسلح و امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش از ناوگروه ۸۶ سان دیدند.

    امیر دریادار شهرام ایرانی در آیین رسمی استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت: امروز به واسطه تلاش همرزمان سخت کوش و خانواده صبور آنان حامل دستاورد مهمی برای مردم نجیب ایران هستیم. وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از پایان ماموریت ناوگروه ۸۶ افزود: از طرف خود و هم رزمان به جهت پیام محبت آمیز و امید بخش فرمانده کل قوا نهایت قدردانی را از مقام معظم رهبری دارم.
    * قدرت ایران در آب های آزاد تثبیت شد
    فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در آب ‌های آزاد دنیا و دریانوردی بلند مدت، عمق راهبردی و آینده نگری در قدرت دریایی توام با حوزه نفوذ و هویت منطقه‌ای خود را تثبیت و گسترش داده است.

    امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: نیروی دریایی ارتش با هدف رساندن پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان در آب‌های آزاد حضور دارد.وی گفت: این ناوگروه با حضور رزمندگانی از ۲۹ استان از گویش‌های مختلف در عرشه ناوشکن با اقتدار دنا و ناوبندر مکران با اقتدار مثال زدنی دور دنیا را با انجام دریانوردی سبز طی کردند، این نیروها به عنوان پرچم داران هجرت و جهاد به قله امیدواری رسیدند و خالق دستاوردی علمی، سیاسی و فرهنگی هستند و با روحیه صلح طلبی و بشر دوستانه حضور مقتدرانه ایران را در دور دنیا به جهانیان اعلام کردند.

    وی اظهار داشت: ایران با گفتمان مقاومت با شعار صلح و دوستی در دوران گذار از این نظم است و جانمایی قدرت خود است، این نشانه‌ای از نشانه‌ای از ضعف آمریکا و تضعیف هژمونی آنها است.
    * ایران هرگز منزوی نخواهد شد
    دریادار ایرانی گفت: مردم ایران، فرزندان شما حماسه ای رقم زدند که فراموش نمی‌شود و برگ زرینی در تاریخ رقم خورد و نشان دادند ایران اسلامی انزوا گریز و تحریم ناگریز است.
    * دیگر نمی گوییم ما می توانیم، میگوییم ما توانستیم
    ناخدا یکم ستاد فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش نیز گفت: این ناوگروه شامل ناوشکن دنا ، ناوبندر مکران، یک فروند بالگرد و یگان پهپاد ۹ مهر ۱۴۰۱ به ماموریت اعزام و پس از پیمودن مسافت ۶۵ هزار کیلومتر و سفر به دور کره زمین، ۳۰ اردیبهشت در بندرعباس پهلو گرفت.

    ناخدا فتاحی گفت: سربازان ولایت توانستند برای اولین بار در تاریخ با ناوشکن ایرانی دنا با حضور مقتدرانه در عمق اقیانوس‌ها ضمن حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، تامین امنیت خطوط کشتیرانی، خودکفایی و خوداتکایی جمهوری اسلامی ایران در علم، فناوری، صنعت دریایی و قدرت نظامی را به رخ جهانیان بکشند و پرچم ایران را در دور دنیا به اهتزار در بیاورند.

    فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش خطاب بهرئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از زبان ما به رهبر عزیزتر از جانمان بفرمایید دیگر نمی‌گوییم ما می‌توانیم، از این پس خواهیم گفت به امر، ولی زمان ما توانسنیم، ما ملت ایران توانسیم، ما با وحدت و یکپارچگی وتکیه بر توان و دانش بومی توانستیم.
    * سفر به دور دنیا نشان دهنده اقتدار نیروی دریایی ارتش است
    سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت:برای عزت، سربلندی و دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب، راهی جز طی کردن قدرت اقتدار نداریم.سرلشکر باقری گفت: دریادلان نیروی راهبردی ارتش در اوج تحریم و فشار‌های سیاسی، رسانه‌ای و نظامی دست به کمر خود بستند و با ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران راهی ماموریتی بزرگ شدند و مسیر‌های خطرناکی را طی کردند که این موضوع نشان دهنده اقتدار نیروی دریایی ارتش است.

    او گفت: برای اینکه قدرت بزرگ دریایی باشیم، هیچ چیزی کم نداریم، یک کشور در صورتی می‌تواند قدرت بزرگ دریایی باشد که ساحل طولانی و مناسب و صنایع توانمند داخلی و فناوری روز برای داشتن ناوگانی بومی داشته باشد. مردمی دارای فرهنگ دریایی و علاقه‌مند به توسعه فعالیت در دریا داشته باشد و فرماندهان دلاوری که دل به خدا بسپارند و در دریا‌ها بدون ترس از قدرت‌های بزرگ به دریانوردی و توسعه اقتدار کشور بپردازند، که یکایک این‌ها را خداوند به این ملت عنایت کرده است.

    در پایان این مراسم از خانواده شهید علی محمودی تختی و دریانوردان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش تجلیل و درجه دریادار دومی نیز به فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اعطاء شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.