حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سرکنسولگری، پلی برای اتصال مردم  و رسانه های دو کشور چین و ایران
    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
    شناسه : 8065
    بازدید 1229
    8
    لی آنگ، کنسول چین در بندرعباس در دیدار با مدیرمسئول روزنامه دریا تأکید کرد دریانیوز// بعد از سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کشور چین و سفر متقابل رئیس جمهور چین به ایران، روسای دو کشور بر همکاری در زمینه های مختلف تاکید نمودند و مسئولین دو کشور متعهد شدند نسبت به گسترش این روابط اقدام عملی را آغاز نمایند.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بعد از سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کشور چین و سفر متقابل رئیس جمهور چین به ایران، روسای دو کشور بر همکاری در زمینه های مختلف تاکید نمودند و مسئولین دو کشور متعهد شدند نسبت به گسترش این روابط اقدام عملی را آغاز نمایند.
    در عرف مناسبات دیپلماتیک، معمولاً کشور ها تلاش می نمایند تا در حوزه های اقتصادی ، تجاری و نظامی روابط خود را گسترش دهند. سرکنسولگری چین در جنوب ایران که چند ماهی است فعالیت خود را با ارائه خدمات کنسولی در هشت استان جنوبی ایران آغاز نموده ، علاوه برگسترش روابط دو کشور در مناسبات معمول سیاسی، روز گذشته با حضور سرکنسول چین در روزنامه دریا از رویکرد کنسولگری چین در گسترش ارتباطات رسانه ای میان اصحاب رسانه در ایران و چین خبر داد.
    لی آنگ، سرکنسول چین در استانهای جنوبی ایران با حضور در دفتر روزنامه دریا، ضمن دیدار با یعقوب دبیری نژاد صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه دریا گفت: سرکنسولگری چین در بندرعباس، وظیفه امور کنسولی استانهای جنوبی ایران را بر عهده دارد ، و در بدو تاسیس سرکنسولگری چین بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم، روزنامه دریا، یکی از روزنامه هایی است که علاوه بر انتشار در بندرعباس، از نظر پوشش خبری در هشت استان جنوبی ایران تاثیرگذاری دارد، لذا روزنامه دریا، تنها روزنامه محلی است که بصورت روزانه در کنسولگری تهیه می شود.
    لی آنگ، کنسول چین در بندرعباس در این جلسه گفت: باتوجه به برنامه های اخیر دو کشور مبنی بر ارتقا و اعتلای روابط، عقیده دارم که رسانه ها می توانند پلی برای اتصال مردم و دولت دو کشور چین و ایران باشند و از طرف سرکنسولگری جمهوری خلق چین این آمادگی را داریم تا در گسترش همکاری های رسانه ای کمک نمائیم.

    وی با بیان اینکه ایجاد کنسولگری چین در بندرعباس اهداف و برنامه های مختلفی را دنبال می کند، افزود: بعد از بهبود شرایط کرونایی، مردم چین سفرهای تجاری و گردشگری خود را آغاز کرده اند و ایران یکی از مقاصد گردشگری چینیان می باشد و در این کنسولگری درصدد مدیریت و ارائه خدمات به گردشگران چینی در ایران نیز هستیم.کنسول چین اضافه کرد: همچنین در آینده نزدیک می توانیم در کنسولگری بندرعباس، خدمات ویزا را برای ایرانیان ارائه دهیم.

    لی آنگ با اشاره به قدمت و محتوای روزنامه دریا، گفت: خوشحالیم که سیاست روزنامه دریا پشتیبانی از سیاست های دولت و بیان صدای ملت ایران است.وی ادامه داد: دولت های دو کشور روابط خوبی باهم دارند و یکی از وظایف خطیر رسانه ها نشان دادن حقیقت و واقعیت روابط این دو کشور به کشورهایی دیگر می باشد که در صددندکه روابط را به گونه ای دیگر نشان دهند.کنسول چین با اشاره به اینکه اخیرا کنگره ملی شی جین پینگ را مجددا به عنوان رئیس جمهور چین انتخاب کرد، تأکید کرد: سیاست چین با ایران بسیار مطمئن و بلندمدت است وبارها رئیس جمهور چین تأکید کرد که باید به کشور ایران برای همکاری های راهبردی نگاه کنیم و در همکاری با ایران هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    وی افزود: سیاست آینده چین در همه زمینه ها محکم و مطمئن می باشد و در چهار چوب توافقات همکاری های زیادی را می توان انجام داد.لی آنگ گفت: در کشور چین به دنیا باز است و این دورازه روز به روز بزرگتر می شود و سیاست اصلاحات در کشور چین از ۴۰ سال پیش اجرا شده و تاکنون اقتصاد کشور چین روز به روز پیشرفت داشته و نزدیک به اقتصاد آمریکا شده است.

    لی آنگ در ادامه تصریح کرد: در فصل پاییز نمایشگاهی در شانگ های چین برگزار می شود که محصولات صادراتی و صنایع دستی از سایر کشورها در آن عرضه می شود، که به موجب آن ما از شرکت های ملی و خصوصی و همچنین افراد فعال در این زمینه دعوت می کنیم برای حضور در نمایشگاه و بازاریابی و عرضه محصولات خود اقدام نمایند.وی با اشاره به اینکه چین به دنبال آموزش زبان چینی در منطقه جنوب کشور است، افزود: پیدا کردن دانشگاهی مناسب جهت همکاری برای آموزش رسمی زبان چینی، در برنامه این کنسولگری می باشد.

    اما مستلزم فراهم نمودن پیش نیازهای دانشگاهی است که در آن صورت آماده همکاری برای راه اندازی رشته زبان چینی در دانشگاه هستیم.کنسول چین بیان کرد: گردشگران چینی به تاریخ و تمدن و طبیعت ایران علاقه دارند و فرهنگ ایران برای گردشگران چینی جذابیت بالایی دارد به طوری که در حال حاضر بیشتر سفرهای گردشگران چینی به ترتیب به استان های تهران، اصفهان، فارس، مشهد و تبریز است.

    ولی نکته جالب توجه این است که توریست های چینی شهرهایی مثل اهواز را هم مقصد خود قرار می دهند. وی افزود چین از نظر جاذبه های طبیعی و سواحل غنی است و اکثر رفت و آمد چینی ها به استان هرمزگان و به خصوص جزایر قشم و کیش با اهداف تجاری و سرمایه گذاری است.لی آنگ اذعان کرد: جلساتی با شهرداری بندرعباس در خصوص جذب سرمایه گذار برای مشارکت در زیرساخت های تولیدی و ساخت کارخانجات انجام شده است و هم اکنون نیز طی نشست های مختلف با سرمایه گذاران چینی ظرفیت های سرمایه گذاری بندرعباس را به آنها معرفی می نمائیم، اما لازمه جذب سرمایه گذاران این است که دولت ایران برای سرمایه گذاران خارجی امتیازات و تسهیلاتی را در نظر بگیرد که سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری وارد عمل شوند.

    سر کنسول چین در بندرعباس، با توجه به انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی میان شهر بندرعباس و شهر نینگبو چین ، بر تعامل رسانه های محلی بندرعباس و چین تاکید نمود و در خواست نمود تا این همکاری با ارتباط مستقیم میان روزنامه دریا و روزنامه محلی نینگبو برقرار گردد. وی در پایان گفت، از طریق سفارت چین در تهران پیگیری خواهد نمود تا جمعی از اصحاب رسانه در هرمزگان با سفر به چین ضمن دیدار با مسئولان رسانه ای ، از دفاتر و نحوه فعالیت های رسانه های چینی بازدید نمایند و تفاهم نامه همکاری رسانه ای بخشی از تعهدات خواهرخواندگی میان بندرعباس و بندرنینگبو چین اجرایی گردد.

    یعقوب دبیری نژاد مدیر مسوول روزنامه دریا در این دیدار گفت: روزنامه دریا به مدیر مسئولی مرحوم ایوب دبیری نژاد از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را به صورت هفته نامه آغاز نمود وبعد از گذشت چند سال به روزنامه ارتقاء یافت و اولین روزنامه استان بوده است که همزمان با مرکزیت بندرعباس، فعالیت خود را در منطقه جنوب کشور آغاز نمود.وی افزود: در شرایط کرونایی کمی ارتباطات با سایر استان های حوزه نمایندگی روزنامه کاهش پیدا کرده بود که اکنون در صدد رشد و ارتقاء فعالیت هستیم.

    دبیری نژاد ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری کلان کشورهای غربی برای ایجاد اختلافات داخلی در میان مردم ایران ، در نگاه به شرق و غرب میان مردم نظرات مختلفی وجود دارد، اما خط قرمز همه ایرانیان منافع ملی است. اعتلای ایران و ایرانی و میهن دوستی برای ماهمیشه در درجه اول اهمیت قرار دارد و طی مدت فعالیت روزنامه دریا همیشه تلاش نموه ایم تا در جهت منافع ملی کشورمان از سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت نمائیم و صدای ملت را نیز به گوش مسئولین برسانیم. لذا ضمن اعلام آمادگی همکاری رسانه ای در چارچوب سیاست های کلان نظام در اعتماد به کشورهای شرقی، ما نیز آمادگی داریم تا دستاوردهای همکاری های متقابل ایران و چین را به اطلاع هموطنانمان برسانیم.

    مدیر مسوول روزنامه دریا گفت: باعث افتخار است که در کتابخانه شهر نینگبو چین آرشیوی از نشریات هرمزگان راه اندازی شده است.دبیری نژاد ادامه داد: ارتباط ایران با چین، به عنوان دومین قدرت اقتصادی در زمینه های مختلف می تواند محاسنی داشته باشد و به تردد گردشگران دو کشور کمک می کند و همچنین تفاهمات فرهنگی دو کشور آسیایی را گسترش خواهد داد.وی افزود: بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال از فعالیت روزنامه دریا این اولین دفعه می باشد که یک کنسولگری بازدیدی از رسانه های استان دارد و امیدوارم که این همکاری نتایج مثبتی با خود به همراه داشته باشد.

    مانیز به دنبال ارتباطات بیشتر با مطبوعات چینی هستیم واز این موضوع استقبال می کنیم و ما نیز متقابلاً ، از همکارانمان در روزنامه محلی نینگبو دعوت می کنیم تا با سفر به بندرعباس از رسانه های محلی و جاذبه های گردشگری هرمزگان بازدید داشته باشند. دبیری نژاد در ادامه سخنان خود به خواهر خواندگی بندرعباس و بندر نینگبو چین اشاره کرد و تأکید نمود: این تفاهمنامه ها و خواهرخواندگی ها باید نمود بیرونی داشته باشد ووظیفه مسئولان اجرایی دو کشور است تا این مهم را عملی نمایند، در کنار آن رسانه ها می توانند دستاوردهای این خواهر خواندگی را به مردم جامعه منتقل کنند.

    چراکه همیشه عده ای وجود دارند که به دنبال تخریب روابط و نقد سیاست های خارجی هستند.وی در ادامه گفت: پیشنهاد می کنم خیابانی در بندرعباس به نام نینگبو و همچنین خیابانی در نینگبو به نام بندرعباس نامگذاری شود، تا هرفردی از آن مسیر عبور می کند، برایش یاد آور خواهر خواندگی دوشهر باشد و مسئولین نیز اهتمام بیشتری به اجرای تعهدات مشترک داشته باشند.دبیری نژاد در پایان تأکید کرد: باید به سمتی برویم که همکاری رسانه ای دو کشور بالاتر برود و به دنبال پیدا کردن روزنامه ای محلی برای ایجاد تفاهمنامه و روابط دوطرفه باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.