حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ساحل و بوستان‌های بندرعباس  نیازمند دیده‌شدن
    ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۲
    شناسه : 1635
    بازدید 1636
    10
    زمانی خانه‌های ما ویلایی بود و فرزندانمان در حیاط بازی می‌کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  زمانی خانه‌های ما ویلایی بود و فرزندانمان در حیاط بازی می‌کردند. ارتباطات بین اهالی محل در این زمان بیشتر بود اما با گذشت زمان و افزایش جمعیت در شهرها، خانه‌ها عمودی شد و آپارتمانی.
    آپارتمان نشینی باعث شد که شور و هیجان کودکان کمتر تخلیه شود و تفریحاتی که خانواده‌ها می‌توانستند در حیاط منزل انجام دهند کم‌رنگ شد و برخی از بین رفت. این امر باعث شد که بسیاری از خانواده‌ها برای گذراندن اوقات فراغت خود به بیرون از خانه و به پارک‌ها و بوستان‌ها پناه ببرند و نقش بوستان‌ها در زندگی شهرنشینی پررنگ‌تر شد. شهر بندرعباس یک شهر ساحلی است و یکی از ظرفیت‌هایی که خانواده ها برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود از آن استفاده می‌کنند بوستان‌هایی است که در این شهر به ویژه در ساحل بندرعباس قرار دارد. با توسعه بوستان‌های ساحلی، خانواده‌های بیشتری جذب این مکان ها شدند و اوقاتی از روز خود را به ویژه در پایان هفته‌ها در پارک‌ها و ساحل بندرعباس سپری می‌کنند. اما این ساحل و پارک‌ها و بوستان‌های ساحلی شهر بندرعباس نیازمند توجه ویژه‌تری هستند چرا که برای بسیاری از خانواده‌ها زندگی آپارتمانی سخت است و تمایل دارند اوقاتی از روز خود را در این مکان‌ها سپری کنند. در این میان پارک‌ها و بوستان‌های شهر بندرعباس نیازمند داشتن امکانات مناسب‌تری برای رفاه حال شهروندان هستند. امکاناتی که در این سال‌ها برای ایجاد آنها توجهی نشده‌است.

    عدم وجود آبسردکن در بوستان ها

    ترابی یکی از شهروندان بندرعباسی است که می‌گوید: اکنون که هوا رو به گرمی گذاشته‌است، یکی از نیازهای اصلی و اساسی شهر بندرعباس که این سال‌ها به آن اصلا توجه نشده است، نصب آبسردکن در نقاط مختلف شهر به ویژه در بوستان‌هاست چرا که خانواده‌هایی که به پارک ها و بوستان‌ها مراجعه می‌کنند نیاز دارند که آب خنک و مناسبی در دسترس داشته باشند. با توجه به اینکه شهر بندرعباس یک شهر گرم است، وجود آبسردکن در نقاط مختلف آن بسیار ضروری است. همچنین کمبود سرویس‌های بهداشتی یکی دیگر از معضلاتی است که خانواده‌هایی که به بوستان‌ها مراجعه می‌کنند با آن مواجه می‌شوند. درب برخی از این سرویس‌های بهداشتی نیز بسته است و شهروندان نمی‌توانند از آنها استفاده نمایند.

    ضعف مبلمان شهری در بوستان ها

    اکبری‌زاده یکی دیگر از شهروندان است که از ضعف مبلمان شهری انتقاد می‌کند و می‌گوید: برخی از بوستان‌های شهر بندرعباس از نظر مبلمان شهری فقیر هستند و مسئولان نسبت به جانمایی و قراردادن صندلی و آلاچیق‌های مناسب با توجه به فصل گرما در این شهر اقدام نمایند. این شهروند ادامه می دهد: با توجه به اینکه روزهای زیادی از سال در شهر بندرعباس هوا آفتابی است و آفتاب و گرما گردشگران را اذیت می‌کند، نصب سایبان و آلاچیق راه حل مناسبی برای جذب شهروندان در بوستان‌هاست. در حال حاضر نیز آلاچیق و سایه‌بان‌هایی برای شهروندان تعبیه شده‌است اما تعداد آنها باید افزایش پیدا کند. او می‌گوید: در برخی از نقاط مکان‌هایی برای پهن‌کردن حصیر و نشستن شهروندان در نظر گرفته‌شده‌است اما سنگ‌فرش‌ها یا سیمان‌های آن کنده شده‌است و مردم نمی‌توانند از این مکان‌ها استفاده نمایند.

    وجود معتادان در پارک ها و بوستان‌ها

    هاشمی یکی از شهروندان بندرعباسی است که از وجود معتادان در پارک ها و بوستان ها به شدت گلایه دارد و می گوید: چرا نسبت به جمع آوری معتادان و متکدیان حاضر در شهر بندرعباس اقدامی صورت نمی‌گیرد. بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌های شهر بندرعباس محل تجمع و استعمال معتادان شده‌است به نحوی که خانواده‌ها تمایل ندارند فرزندان خود را به این مکان‌ها ببرند. اگر در شب‌ها و اوایل صبح، سری به پارک‌های شهر بزنید مشاهده می‌کنید بسیاری از این پارک‌ها محل تجمع معتادان است. افرادی که بدون هیچ مشکلی نسبت به استعمال مواد مخدر اقدام می‌کنند. به همین دلیل باید در این زمینه مسئولان فکری به حال شهر بندرعباس نماید. بسیاری از این معتادان افرادی هستند که از استان‌های دیگر به این شهر می‌آیند و به راحتی اقدام به تهیه و مصرف مواد می کند و از سوی دیگر باعث سلب آسایش مردم می‌شوند. این شهروند ادامه می‌دهد: اکنون که فصل مدارس رو به اتمام است اما با حضوری شدن مدارس و رفتن دانش آموزان به مدرسه، صبح‌ها بسیاری از خانواده‌ها با صحنه‌های ناخوشایندی از حضور معتادان در بوستان‌ها و خیابان‌های شهر مواجه هستند که این موضوع در روحیه فرزندان آنها تاثیر نامناسبی می‌گذارد و نیاز است که در این زمینه مسئولان اقدامات اساسی انجام دهند.

    وجود جوندگان و حشرات در بوستان‌ها

    کریمی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی است که از وجود جوندگان و حشرات در نوار ساحلی گلایه می‌کند و می‌گوید: اگر شب‌ها به ساحل بندرعباس سری بزنید با موش‌ها و حشراتی مانند سوسک‌ها در این مکان‌ها روبه‌رو می‌شوید که به صورت آزادانه در حال پرسه زدن هستند. جوندگان و حشراتی که باعث وحشت خانواده‌ها به ویژه کودکان می‌شوند. حتی گربه‌ها و سگ‌های ولگرد زیادی در این مکان‌ها پرسه می‌زنند که باعث مزاحمت برای شهروندان می‌شوند. در این زمینه نیز باید مسئولان به فکر چاره ای باشند که با این حشرات و جانوران مبارزه کنند تا خانواده ها با آرامش بیشتری بتوانند از ساحل بندرعباس استفاده نمایند. امکانات تفریحی مانند شهربازی و باغ‌وحش در این شهر وجود ندارد و تنها دل‌خوشی برخی از خانواده‌ها استفاده از همین ساحل و بوستان‌های این شهر است که وجود این نوع جانداران آرامش آنها را برهم می‌زند.

    وجود قلیان فروشان در ساحل و بوستان ها

    خسروی یکی از جوانان بندرعباسی است که از وجود قلیان‌فروشان در ساحل بندرعباس و در سطح بوستان‌ها گلایه دارد و می‌گوید: در سال‌های گذشته مسئولان اعلام می‌کردند که با قلیان‌فروشان در ساحل و بوستان‌های شهر بندرعباس برخورد می‌شود و عرضه قلیان ممنوع است اما در حال حاضر شاهد هستیم که این افراد به راحتی در نوار ساحلی شهر بندرعباس حضور داشته و در حال عرضه قلیان به افراد هستند. قلیان‌فروشانی که بسیاری از صندلی‌ها و آلاچیق‌های نوار ساحلی را به خود اختصاص داده و خانواده‌ها نمی‌توانند از این امکانات استفاده نمایند. حتی دود قلیان‌ها نیز خانواده‌ها را آزار می‌دهد و آنها نمی‌توانند از ساحل استفاده نمایند. با اینکه بارها توسط مسئولان وعده داده‌شده که این قلیان‌فروشان جمع‌آوری و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود اما همچنان شاهد هستیم که این افراد بدون مشکل و با خیالی آسوده به کار خود ادامه می‌دهند. حتی در بین بعضی از این قلیان‌فروشان مشاهده می‌شود که قرص‌ها و حتی مواد مخدر به جوانان فروخته می‌شود و نیاز است برای برخورد با این معضلات نیز اقداماتی صورت گیرد چرا که خانواده ها نمی‌توانند فرزندان جوان و نوجوان خود را با خیالی آسوده به ساحل بفرستند. این موارد بخشی از مشکلات موجود و گلایه‌هایی است که از وضعیت بوستان‌های شهر وجود دارد و نیاز است توجه بیشتری برای رفع این مشکلات صورت پذیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.