حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ساحل بندرعباس همچنان در تصرف قلیان ها
    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۵
    شناسه : 3339
    بازدید 1583
    15
    کمبود اماکن تفریحی در بندرعباس و نبود حتی یک شهربازی در این شهری که پایتخت تجارت ایران است، باعث شده که مردم دریا را به عنوان مهمترین تفریحگاه خود بپندارند که متاسفانه این ساحل هم همواره در محاصره عرضه کنندگان قلیان قرار دارد و بازارشان همچنان پرسکه است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: کمبود اماکن تفریحی در بندرعباس و نبود حتی یک شهربازی در این شهری که پایتخت تجارت ایران است، باعث شده که مردم دریا را به عنوان مهمترین تفریحگاه خود بپندارند که متاسفانه این ساحل هم همواره در محاصره عرضه کنندگان قلیان قرار دارد و بازارشان همچنان پرسکه است. در حالی همچنان بساط قلیان در ساحل بندرعباس داغ داغ است که باعث انتقال سریع تر بیماری ویروسی کرونا نیز می شود و از طرفی باعث آلودگی محیطی ساحل شده و خانواده هایی که به ساحل می روند، بالاجبار بایستی دود قلیان که شاید آلوده به ویروس کرونا هم باشد را تنفس کنند.گرچه هر چند ماهی اخبار منتشر می شود که تعدادی قلیان را جمع آوری و معدوم کرده اند، اما اگر هر شهروند و مسئولی در طول نوار ساحلی بندرعباس عبور کند، متوجه بساط قلیان ها می شود که با خیالی آسوده با سلامتی مردم بازی می کنند و هیچ نظارتی هم در این بخش وجود ندارد.

    در سواحل از تابلوی منطقه ممنوعه برای شنا و عرضه قلیان و… خبری است و به همین دلیل سالانه چندین نفر هم غرق می شوند و جان شان را از دست می دهند. از طرفی دیگر قلیان های مرگ آور که مرگ های شان فوری و آنی نیست و آتی است و همچنین باعث انتقال انواع بیماری ها و بخصوص کرونا و اُمیکرون می شود و مشخص نیست چرا مسئولان نسبت به این موضوع سکوت کرده اند و مانند گذشته توپ مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری می کنند؟ مشتریان این قلیان ها هم بیشتر جوانان و نوجوانان دختر و پسری هستند که می آیند ساعت ها و تا نیمه های شب قلیان می کشند و فضای نامناسبی هم ایجاد می کنند و نیاز است تدابیری در این حوزه اندیشیده شود.

    در حال حاضر خانواده ها گویا محکوم به تنفس دود قلیان هستند، اگر بخواهند دقایقی ویا ساعاتی را در ساحل قدم بزنند و کودکان و نوجوانان وقتی این صحنه ها را می بینند، باعث الگوگیری شان می شود و همه هم می دانند مضرات قلیان حتی چندهزار برابر بیشتر از سیگار است و نباید متولیان مربوطه نسبت به عرضه قلیان در ساحل و حتی اماکن سربسته و کافی شاپ ها بی تفاوت باشند که متاسفانه درحال حاضر هستند. بایستی پاکسازی ساحل بندرعباس از قلیان با جدیت بیشتری صورت گیرد که مطالبه همیشگی ساحل نشینان بوده و مورد غفلت قرار گرفته است. ساحل بندرعباس همیشه ازهوا در محاصره دود قلیان وصنایع آلاینده بوده و از زمین هم با فاضلاب روان آلوده می شود و بخشی از سواحل مانند سواحل سورو، خواجه عطاء، دولت و… همواره آلوده اعلام شده است واز آن طرف هم اگرچه قرار بود مناطق آلوده و غیرآلوده با پرچم های رنگی علامت‌گذاری شود که تاکنون این مهم محقق نشده است.

    خواسته عمومی این است که شهر بندری بندرعباس که با کمبود شدید اماکن تفریحی و گردشگری وفضای سبز مواجه است، حداقل ساحل زیبا وسالمی داشته باشد تا این کمبود جبران شود که کمتر به این موضوع توجه شده است و انتظار می رود در دولت سیزدهم که به آزادسازی سواحل در کشور توجه ویژه ای شده است، به موضوع سالم سازی سواحل از آلودگی قلیان و آلایندگی صنایع و فاضلاب هم توجه شده و در جهت تحقق آن تدابیر لازم اندیشیده شود و تابلوهای ممنوعیت عرضه قلیان در سواحل بخصوص با توجه به اینکه انتقال و شیوع کرونا توسط قلیان هم وجود دارد، نصب شود و از طرفی دیگر برای عدم ورود فاضلاب به دریا نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.