حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ریگ به کفش کدام مدیران است؟
    ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۴
    شناسه : 6891
    بازدید 1321
    7
    دریانیوز//در حالی یکسال و نیم از ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در کشور می گذرد که بندرعباسی ها همچنان سرشان بی کلاه مانده است .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی یکسال و نیم از ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در کشور می گذرد که بندرعباسی ها همچنان سرشان بی کلاه مانده است.

    از مهرماه سال گذشته که ثبت نام در این طرح ملی آغاز شد، اما فایل بندرعباس بازنشد و اعلام شد متقاضیان بندرعباسی می توانند در شهرک علوی ثبت نام کنند که ۵۰ کیلومتر با بندرعباس فاصله داشت. بعد از چند ماه و زمانی که رئیس جمهور به هرمزگان سفر کرد، نام بندرعباس در سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن خود را نمایان کرد تا از اعتراضات احتمالی شهروندان و متقاضیان مسکن در بندرعباس نسبت به عدم ثبت نام از آنها جلوگیری کند وبا این ترفند از اعتراضات جلوگیری شد وبا رفتن رییس جمهور از استان، نام بندرعباس در سامانه ناپدید شد و بارها این موضوع را منعکس کردیم و هیچ مسئولی واکنش نشان نداد.

    در ماه‌های پایانی سال گذشته بدنبال اعتراضات مردمی نسبت به جانمایی اجرای این طرح در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس که منجر به واکنش استاندار، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و همراهی شان با خواست مردم شد، متولیان مربوطه در جانمایی این طرح، از موضع شان عقب نشینی کردند و اعلام کردند که طرح نهصت ملی مسکن در شهر بندرعباس اجرایی می شود ودنبال الحاق اراضی مورد نیاز هستند و چندین مکان را برای اجرای این طرح در داخل شهر بندرعباس اعلام کردند ومدتی بعد منتفی شد. در نیمه تیرماه سال جاری ثبت نام از متقاضيان مسکن در بندرعباس آغاز شد و مردم امیدوار شدند که این ثبت نام منجر به خانه دار شدن شان شود واز هفته های بعداز ثبت نام، عملیات اجرایی آغاز شود که متاسفانه تاکنون که در اسفندماه قرار داریم، به بهانه عدم الحاق اراضی مورد نیاز اجرای این طرح، عملیات ساخت وساز شروع نشده است و مسئولان در رده های مختلف وعده آغاز اجرای طرح را به زودی می دهند.

    انتظار می رفت بخشی از این طرح در اراضی مازاد ادارات اجرایی شود که دستگاه های دولتی حاضر به واگذاری اراضی مازاد شان نشدند. بخشی از طرح هم قرار بود در اراضی شرکت گاز در جنوب اتوبان شهید رجایی اجرایی شود که همچنان روند توافقات تکمیل نشده است. چند ماه قبل قرار بود عملیات اجرایی ۱۵هزار واحد مسکن در منطقه پنجه علی بندرعباس آغاز شود که خبری نشد. درصورتیکه طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس از سال گذشته شروع شده بود، بطور حتم هم اکنون پیشرفت پروژه چشمگیر بوده و بسیاری از واحدهای مسکونی در مراحل پایانی قرار داشت که گویا برخی با اجرای این طرح در شهر بندرعباس مخالفند و اجازه نمی دهند طرح اجرایی شود و مراحل به کندی پیش می رود.

    حتی اگر مسئولان همت داشته باشند واراضی موردنیاز الحاق شوند، می توان این طرح را بصورت ویلایی نیز در بندرعباس اجرایی نمود. انتظار می رفت وزیر راه وشهرسازی روند تصویب الحاق اراضی را تسریع بخشد که تاکنون اینگونه نشده است و اجرای نهضت ملی مسکن در بندرعباس قفل شده است. براستی ریگ به کفش کدام مدیران است که این طرح گره خورده است؟ بنظر می رسد برخی ها از بیرون از سیستم بر روند اجرای این طرح در مرکز هرمزگان نیز نفوذ دارند و روند اجرا بسیار به کندی پیش می رود که باعث ناامیدی مردم از خانه دار شدن شان شده است .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.