حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • روند شتابان بیمارستان سازی در هرمزگان
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
    شناسه : 3388
    بازدید 1314
    10
    کمبود شدید مراکز درمانی در هرمزگان باعث شده است که هرمزگانی ها همواره برای درمان با چالش مواجه شوند و گاهی مجبورند برای درمان به خارج از استان از جمله یزد، شیراز و تهران بروند و سختی های زیادی را در این مسیر متحمل می شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: کمبود شدید مراکز درمانی در هرمزگان باعث شده است که هرمزگانی ها همواره برای درمان با چالش مواجه شوند و گاهی مجبورند برای درمان به خارج از استان از جمله یزد، شیراز و تهران بروند و سختی های زیادی را در این مسیر متحمل می شوند. متاسفانه گاهی نیز بیماران و همراهان شان، جان شان را نیز در این مسیر ازدست می دهند. هرمزگان کمبود ۵۰درصدی مراکز درمانی و تخت های بیمارستانی را نسبت به استانداردها دارد که در حوزه پرستاری نیز اینگونه است و این موضوع باعث می شود که بیماران نتوانند از خدمات مناسبی بهره مند شوند واز آن طرف هم فشار زیادی هم بر کادر درمان فعال وارد می شود. این شرایط را در حالی در این استان داریم که هرمزگان بدلیل وجود پالایشگاه ها، کارخانجات آلومینیوم، فولاد،
    کشتی سازی، گمرکات، بنادر و… به عنوان قطب اقتصاد کشور مطرح است و این قطب اقتصاد ایران، قطب فقر وفلاکت، محرومیت، گرانی، کمبود مراکز درمانی و… نیز می باشد و مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند. در سال های اخیر اما در اقدامی بی سابقه و خوشایند پالایشگاه نفت بندرعباس برای ساخت بیمارستان کودکان و پالایشگاه نفت ستاره برای احداث بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی بندرعباس اعلام آمادگی کردند و روند ساخت این دو بیمارستان در حال اجراست.

    گرچه که بیمارستان نفت ستاره که در جوار بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس در حال ساخت است، اما قرار بود تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد وتاخیر در اجرای این پروژه را شاهد بودیم، اما مدیرعامل جدید پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به همراه نماینده ولی فقیه در استان، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس پیگیری های مجدانه ای را در ماه‌های اخیر برای تامین اعتبار جهت ساخت این بیمارستان داشته اند و گویا در حال حاضر ۳۰۰میلیارد تومان اختصاص یافته است که با تخصیص این اعتبار، انتظار می رود روند ساخت این مرکز درمانی شتاب بگیرد و آنطور که مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره اعلام کرده است، فاز نخست این بیمارستان تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. بطور حتم بهره برداری از بیمارستان های در حال احداث در استان باعث ارتقای جایگاه درمانی استان خواهد شد و دغدغه بیماران نیز کاهش می یابد و بیماران می توانند درمان شان را در استان انجام دهند. انتظار می رود سایر صنایع استان نیز مشارکت بیشتری را برای احداث و تجهیز مراکز درمانی استان داشته باشند تا این کمبودها بطور کامل برطرف شود.

    همچنین پیشنهاد می شود صنایع استان یک بیمارستان فوق تخصصی مجهز در غرب بندرعباس ودر نزدیکی صنایع احداث نمایند تا کارکنان صنایع و خانواده هایشان و همچنین ساکنان حوزه غرب بندرعباس بتوانند برای دریافت خدمات درمانی از این مراکز استفاده نمایند و از فشار بر مراکز درمانی مرکز شهر کاسته شود. نیاز است یک بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی هم در حوزه غرب بندرعباس احداث شود تا سانحه دیدگان و کسانی که دچار سوختگی می شود را صنایع مجبور نشوند به خارج از استان اعزام کنند وبایستی این خلاء در استان برطرف شود. هرمزگان همچنین نیاز به مراکز درمانی خیریه مجهز به داروخانه، سونوگرافی، آندوسکوپی، ام آر آی و… دارد تا محرومان بدلیل هزینه های بالای درمانی از درمان محروم نشوند. متاسفانه بدلیل هزینه های بالای درمان در حال حاضر برخی از خانواده ها از درمان محروم می شوند وگاهی نیز برخی جان شان را هم ازدست می دهند. انتظار می رود با توجه به دغدغه استاندار، نمایندگان و امام جمعه بندرعباس در حوزه درمان، بزودی مشکلات این حوزه تا حد زیادی برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.