حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • روزهای پردغدغه والدین دانش آموزان
    ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۵۷
    شناسه : 3848
    بازدید 1362
    14
    درحالی به روزهای بازگشایی مدارس نزدیک می شویم که والدین دغدغه های فراوانی را دارند و این دغدغه ها در استانی مانند هرمزگان که در فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی صدرنشین استان های کشور است، به مراتب بیشتر می باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی به روزهای بازگشایی مدارس نزدیک می شویم که والدین دغدغه های فراوانی را دارند و این دغدغه ها در استانی مانند هرمزگان که در فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی صدرنشین استان های کشور است، به مراتب بیشتر می باشد که بایستی تدابیری در این حوزه اندیشیده شده واز دانش آموزان حمایت های لازم صورت گیرد. باتوجه به فقر ومحرومیت در مناطق روستایی و محلات حاشیه‌ای که بسیاری از خانواده ها حتی نمی توانند سه وعده غذای مناسب را در سفره داشته باشند و صبحانه از سفره غذایی‌شان حذف شده و بسیاری از کودکان و نوجوانان نیز به سوء تغذیه مبتلا هستند، با این شرایط خرید کیف وکفش و نوشت افزار برایشان بسیار سخت است واز آن طرف مدارس با عناوین مختلف از والدین پول می خواهند و این گرانی ها وهزینه‌های مدرسه و… باعث می شود که برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کنند و این موضوع با سیاست تحصیل رایگان کشور مغایرت دارد؛ زیرا تحصیل واقعا رایگان نیست و هزینه بر است.

    همچنین بایستی برای وعده صبحانه دانش آموزان در مناطق حاشیه ای شهرها و روستایی تدابیری اندیشید تا دانش آموزان بدون صبحانه به مدرسه نروند و یا در مدرسه به آنها صبحانه ومیان وعده داده شود که صنایع و نهادهای حمایتی وانقلابی بایستی یاریگر آموزش و پرورش در این حوزه باشند. از طرفی دیگر با توجه به کمبود مدرسه در استان هرمزگان و شهر بندرعباس، برخی والدین دغدغه یافتن مدرسه خوب دارند و بخش زیادی از مدارس هم غیرانتفاعی شده که شهریه‌های سنگینی دارند و والدین در این بخش نیز با مشکلاتی مواجهند. از طرفی دیگر برخی از این مدارس حیاط بزرگی ندارند که دانش‌آموزان بازی و ورزش کنند و برخی آپارتمان ها تبدیل به مدرسه شده اند. متاسفانه علی‌رغم اقدامات صورت گرفته، اما کمبود مدرسه همچنان در استان وجود دارد و به همین دلیل برخی از دانش آموزان متولد مهر ۹۵ نتوانستند در مدرسه ثبت نام شوند و به پیش دبستانی ارجاع داده شدند که پیش دبستانی هم شهریه زیادی دارد و خانواده‌های زیادی توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. موضوع دیگر بحث سرویس مدرسه دانش آموزان است که با این شرایط کرونایی مشخص نیست نوع تردد دانش‌آموزان و تعداد دانش آموز در هر سرویس چه تعداد است؟ البته تا قبل از شیوع کرونا که مدارس حضوری بود،

    هرساله مشکلاتی در حوزه سرویس مدارس در استان بود که با تعطیلی دوساله مدارس بصورت حضوری، در حال حاضر میزان کرایه سرویس مدارس و تعداد دانش آموزانی که در هر سرویس تردد می کنند و… ، همچنان در ابهام قرار دارد وبه همین دلیل والدین در این حوزه نیز دغدغه‌هایی دارند که متولیان مربوطه بایستی تدابیری بیندیشند تا دغدغه والدین در این حوزه نیز برطرف شود. موضوع دیگر مدارس وکلاس های فرسوده و غیراستاندارد است که حضور دانش‌آموزان در آن‌ها خطرناک است و بایستی عزم جزمی برای مقاوم سازی این مدارس در استان وجود داشته باشد و تمام مدارس استانداردسازی شود تا در مقابل زلزله نیز مقاوم شوند تا دانش آموزان با خیالی آسوده در کلاس ها حضور داشته باشند. همچنین برای رفع کمبود چهارهزار معلم در هرمزگان بایستی اقدام شود تا دانش آموزان با مشکلات آموزشی مواجه نشوند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.