حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • روزانه هزار مراجعه به بیمارستان خلیج‌فارس صورت می‌گیرد
    ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
    شناسه : 4938
    بازدید 1619
    11
    رئیس بیمارستان خلیج‌فارس : سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه‌گر در کشور است که علاوه بر خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی به جامعه هدف خود ارائه می کند .
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه‌گر در کشور است که علاوه بر خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی به جامعه هدف خود ارائه می کند . این سازمان به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی، به دو صورت این خدمات را ارائه  می نماید. اول به صورت خدمات مستقیم که در مراکز درمانی ملکی این سازمان به بیمه شدگان ارائه  می شود و دوم غیرمستقیم که با خرید خدمت از طریق انعقاد قرارداد با بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب‌ها، مراکز کلینیک و پاراکلینیک درمانی در سطح کشور صورت می‌گیرد. ارائه خدمات مستقیم توسط سازمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، پلی‌کلینیک‌ها و سایر مراکز انجام می‌گیرد. این امر سبب شده، بیمه‌شدگان بتوانند خدمات درمانی را به آسانی و سهولت دریافت نمایند و این موضوع رضایت بیمه‌شدگان را به همراه داشته‌است. در استان هرمزگان که بیش از نیمی از جمعیت آن تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند، خدمات درمانی را می‌توانند در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی دریافت نمایند. این مراکز شامل بیمارستان، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و پلی‌کلینیک می‌باشد. تنها بیمارستان ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان هرمزگان، بیمارستان خلیج‌فارس است که در بندرعباس قرار دارد.

    این بیمارستان که پذیرش بیماران بیمه شده و غیربیمه شده را انجام می‌دهد، علاوه بر خدمات بستری، با دارا بودن بخش‌های پاراکلینیک و درمانگاه، روزانه به تعداد زیادی از هرمزگانی‌ها ارائه خدمت می‌کند. بیمارستان خلیج‌فارس یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان محسوب می‌شود که در آن بخش‌هایی مانند اطفال، زنان و زایمان، مردان، زایشگاه، اتاق عمل و … می‌باشد و خدمات درمانی مختلفی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کند. کادر درمانی دلسوز و متعهد در این بیمارستان باعث شده‌است که مراجعه‌کنندگان به بیمارستان، از خدمات ارائه شده در آن رضایت داشته باشند. این بیمارستان از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، در کنار مراکز درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان قرار گرفت و کادر درمانی آن به مقابله و مبارزه با این بیماری پرداختند و توانستند جان تعداد زیادی از بیماران را با ارائه خدمات درمانی مناسب و به موقع نجات دهند. برای آشنایی و عملکرد این بیمارستان، با دکتر فرشته بستان رئیس بیمارستان خلیج‌فارس گفتگویی انجام شده است که از نظر می‌گذرد.رئیس بیمارستان خلیج‌فارس گفت: بیمارستان خلیج‌فارس با ۲۶۸ تخت در حال ارائه خدمات به عموم مردم شامل بیمه‌شدگان و غیر بیمه‌شده می‌باشد.دکتر فرشته بستان افزود: این بیمارستان با دارا بودن درمانگاه تخصصی، دندانپزشکی، بخش‌های پاراکلینیکی و بستری مختلف، هر روز به تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان ارائه خدمت می‌کند.

    بستان خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهمی که هر روز تعداد زیادی از مردم به آن مراجعه می‌کنند، درمانگاه تخصصی این بیمارستان است و تخصص‌های مختلفی در آن به مردم خدمت ارائه می‌کنند.وی ادامه‌داد: تخصص‌هایی مانند کودکان، زنان و زایمان، ارتوپدی، داخلی، قلب و عروق، چشم، گوش و حلق و بینی و … در کنار پزشکان عمومی، در درمانگاه به نیازهای درمانی مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌دهند.بستان اظهارداشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵۰هزار و ۶۵۰ مراجعه به درمانگاه بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده‌است که می‌توان گفت روزانه بیش از هزار نفر از خدمات درمانی درمانگاه این بیمارستان استفاده می‌کنند.وی اضافه‌کرد: در شش ماهه اول سال جاری، مراجعه به درمانگاه بیمارستان خلیج‌فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۴درصدی برخوردار بوده است.این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از خدماتی که در بیمارستان  خلیج فارس به مراجعه کنندگان ارائه می شود خدمات بستری در بخش‌های مختلف این بیمارستان است و در این مدت نیز ۹هزار و ۹۱۲ نفر در بیمارستان خلیج فارس بستری شده‌اند. بستان خاطرنشان کرد: بیمارستان خلیج فارس یکی از بیمارستان‌های شهر بندرعباس است که در آن خدمات زنان و زایمان انجام می شود.

    مدیر بیمارستان خلیج فارس ادامه داد: این بیمارستان در زمان تعمیرات بیمارستان شریعتی، به عنوان بیمارستان مرجع در بندرعباس فعالیت می‌کرد و توانست خدمات بسیار خوبی به مراجعه‌کنندگان ارائه نماید.  وی اضافه کرد: با تلاش کادر درمانی این بیمارستان، در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، هزار و ۶۳۸ مورد زایمان در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده است.این مسئول اظهار داشت: انجام عمل‌های جراحی یکی دیگر از خدمات بیمارستان خلیج‌فارس به بیماران و مراجعه‌کنندگان است. بوستان افزود: در شش ماهه نخست امسال، چهار هزار و ۸۹۹ عمل جراحی در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده است که از این تعداد، ۸۸۱ عمل جراحی بزرگ و ۲ هزار و ۳۸۸ عمل جراحی کوچک بوده است. بستان بیان‌کرد: یکی دیگر از خدماتی که در بیمارستان خلیج‌فارس ارائه می‌شود، خدمات پاراکلینیکی مانند آزمایش، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، داروخانه، فیزیوتراپی، دیالیز، سنگ‌شکن و … می‌باشد که در شش ماه اول امسال بیش از ۳۱۳هزار نفر خدمات پاراکلینیکی دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته‌است.

    وی به بخشی از عملکرد پاراکلینیکی بیمارستان خلیج‌فارس اشاره و عنوان‌کرد: در این مدت ۲۹۶هزار و ۲۱ مورد آزمایش، سه هزار و ۱۵۰ مورد سونوگرافی، هشت هزار و ۸۱مورد ام‌آرآی و ۵۵۴ مورد سنگ‌شکن در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده‌است.بستان خاطرنشان‌کرد: این تنها بخشی از عملکرد بیمارستان خلیج‌فارس می‌باشد که سعی شده خدمات درمانی قابل قبولی در اختیار بیماران و دیگر مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان قرار بگیرد. وی در پایان گفت: بیمارستان خلیج‌فارس تنها بیمارستان سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان می‌باشد به همین دلیل تمام تلاش کادر درمانی و دیگر مسئولان این بیمارستان این است که بتوانند خدمات درمانی مناسبی را به مراجعه‌کنندگان ارائه نمایند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.