حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رفع نیاز‌‌های فناورانه و تحقیقاتی آلومینیوم المهدی از درون استان
    ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۴
    شناسه : 6457
    بازدید 1617
    20
    مديرعامل شركت آلومینیوم المهدی در گفت‌وگو با دریا تاکید کرد مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، گفت: اولویت این مجموعه تولیدی رفع نیازمندی های فناورانه و تحقیقاتی خود از درون استان است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، گفت: اولویت این مجموعه تولیدی رفع نیازمندی های فناورانه و تحقیقاتی خود از درون استان است.
    سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان، فناور و اکو سیستم نوآوری استان هرمزگان که با مشارکت صنایع بزرگ هرمزگان از ۲۴ تا ۲۸ دی ماه سال جاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی بندرعباس برگزار شد و شرکت آلومینیوم المهدی هم در این نمایشگاه حضور پررنگ و فعالی داشت. به مناسبت برگزاری این رویداد روزنامه دریا با محمدرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت‌و گویی انجام داد که‌ در متن زیر می‌خوانیم.
    دریا: به عنوان سوال اول بفرمایید چه نیازمندی‌های فناورانه از شرکت آلومینیوم المهدی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد؟
    تعدادی از مهمترین نیازمندی‌های فناورانه در راستای بومی سازی قطعات و تجهیزات و ملزومات خطوط تولید، بومی سازی دانش فنی وبومی سازی فناوری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.


    دریا: نیازمندی‌های فناورانه در چه بخش‌های بود؟
    در حوزه های انرژی، سرویس‌های فنی، اتوماسیون، آندسازی، مواد اولیه و… بودند.
    دریا: برگزاری این نمایشگاه چه مزایای برای مجموعه شما داشت؟
    از آنجا که اولویت شرکت آلومینیوم المهدی رفع نیازمندی‌های فناورانه و تحقیقاتی خود از درون استان است در این زمينه گفت‌وگو با دانشگاهیان، شرکت های دانش بنیان و استفاده از پتانسیل‌های آن‌ها جهت شکل‌گیری ارتباط است و شرکت در پنل‌های تخصصی و نشست های مربوطه، باعث شکل گیری و ایجاد ارتباط دوسویه بود.
    دریا: چه نشست‌ها و بازدیدهای از غرفه آلومینیوم المهدی در این رویداد صورت گرفت؟
    در افتتاحیه این نمایشگاه، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، عادل شهرزاد سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و تعدادی از مسئولان استانی در این غرفه حضور یافتند و از نزدیک با فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌های دانش‌بنیان و بومی‌ سازی آشنا شدند و در ادامه اساتید و دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان استان از این غرفه بازدید کرده و نشست های متعددی صورت گرفت و در این جلسات نیازمندی‌های این شرکت و توانمندهای شرکتهای دانش بنیان و اساتید مورد بحث بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و از پتانسیل‌های استان در خصوص همکاری های آینده آگاه شدیم.
    دریا: شرکت آلومینیوم المهدی در این نمایشگاه چه تعداد فعالیت‌ها و پروژه‌های انجام شده تحقیقاتی ارائه کرد؟
    این مجموعه تولیدی بعد از واگذاری به گروه مپنا، پنجاه مورد فعالیت و پروژه تحقیقاتی داشته است که تعدادی از آن‌ها در این نمایشگاه ارائه شد وهمه این پروژه ها در راستای اهداف استراتژیک شرکت بوده است.


    دریا: این پروژه‌ها با چه اهدافی بوده؟
    اهداف این پروژه ها شامل افزایش بهره‌وری، کاهش توقفات، بهبود بهره ور ی، کاهش هزینه و صرفه جویی اقتصادی، کاهش ضایعات،صرفه جویی در مصرف انرژی، بهبود کیفیت مواد اولیه و محصول، بهبود تجهیزات و ابزار کار ، اصلاح و بهبود روش‌های کار، بهبود و توسعه ایمنی و بهداشت حرفه ای، بهبود محیط کار و جلوگیری ازآلودگی، بهینه سازی روش‌های تامین مواد اولیه و قطعات تجهیزات و ملزومات خطوط تولید، بهبود و توسعه فرآیندهای عملیاتی، بوده است که ماحصل این فعالیت‌های تحقیقاتی در قالب بیست مقاله به زبان انگلیسی و پانزده مقاله به زبان فارسی، نگارش شده است و آماده ارسال به کنفرانس‌ها و ژورنال‌های مرتبط می‌باشند.
    دریا: در سال‌های اخیر شرکت آلومینیوم المهدی چه افتخاراتی در حوزه تحقیق و توسعه داشته است؟
    بعد از واگذاری این واحد تولیدی به گروه مپنا با توجه به اینکه گروه مپنا نماد خود باوری در کشور می‌باشد، توجه ویژه ای به این بخش داشته و نتیجه آن انتخاب واحد تحقیق و توسعه شرکت آلومینیوم المهدی بعنوان واحد نمونه تحقیق و توسعه بنگاهای صنعتی و معدنی کشور بوده است و همچنین این شرکت توانست بعنوان واحد نمونه بومی‌سازی و ساخت داخل استان، انتخاب شود و از طرفی پژوهشگر برتر استان و فناور برتر استان از شرکت آلومینیوم المهدی انتخاب شده است. با توجه به اینکه دبیر خانه کمیته TC226 مواد اولیه برای تولید آلومینیوم در شرکت آلومینیوم المهدی مستقر می‌باشد به واسطه فعالیت همکاران و اعضا این کمیته، کشور عزیزمان از عضو ناظر به عضو فعال در این کمیته ارتقا پیدا کرد وبعنوان کمیته نمونه استانی انتخاب شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.