حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رضایت امام جمعه بندرعباس از انتقال پرونده های مالیاتی صنایع به هرمزگان
    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۰۴
    شناسه : 7446
    بازدید 1246
    4
    قدردانی نماینده ولی فقیه در هرمزگان از اداره کل امورمالیاتی دریانیوز// امام جمعه بندرعباس با قدردانی از عملکرد اداره کل امورمالیاتی هرمزگان و افزایش درآمدهای مالیاتی در استان و افزایش توزیع عوارض از محل مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها؛ اظهار داشت : بایستی در این حوزه ها اطلاع رسانی گسترده شود تا باعث اعتمادسازی برای مشارکت بیشتر در پرداخت مالیات و عوارض شود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// امام جمعه بندرعباس با قدردانی از عملکرد اداره کل امورمالیاتی هرمزگان و افزایش درآمدهای مالیاتی در استان و افزایش توزیع عوارض از محل مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها؛ اظهار داشت : بایستی در این حوزه ها اطلاع رسانی گسترده شود تا باعث اعتمادسازی برای مشارکت بیشتر در پرداخت مالیات و عوارض شود.
    حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در جمع مدیرکل و معاونان اداره کل امورمالیاتی هرمزگان با بیان این مطلب گفت: تلاش های اداره کل امورمالیاتی هرمزگان باعث شده است پرونده های مالیاتی صنایع فعال در هرمزگان از سایر استان ها به هرمزگان منتقل شود که افزایش درآمدهای مالیاتی را به همراه داشته است که این اقدام قابل تحسین است.
    عبادی زاده گفت: بایستی اقدامات و واقعیت ها در حوزه مالیات گفته و اطلاع رسانی شود و فرهنگ مالیاتی نیز در جامعه نهادینه شود که این مهم منجر به اعتماد سازی می شود و مردم باید بدانند مالیات و عوارضی که پرداخت می کنند، برای خودشان هزینه می شود.
    وی بر اطلاع رسانی شهرداری ها و دهیاری ها از نوع هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده ای که به حساب شان واریز می شود، تاکید کرد وافزود: مردم انتظار دارند با افزایش توزیع عوارض از مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها، پروژه های و طرح های بزرگ و اثرگذار عمرانی و… نیز در شهرها و روستاها اجرا شده و اطلاع رسانی شود و این عوارض دریافتی فقط صرف حقوق و دستمزد نشود.
    وی گفت: در این حوزه از استاندار هرمزگان نیز خواستیم که شهرداری ها و دهیاری ها از ارزش افزوده برای پروژه های بزرگ و تاثیرگذار استفاده کنند تا رفاه و رضایت مردم را به همراه داشته باشد.


    عبادی زاده با بیان اینکه فرهنگ سازی و اعتمادسازی در حوزه مالیاتی باعث افزایش اعتماد مردم ومشارکت بیشتر در پرداخت مالیات می شود؛ خاطرنشان کرد: همانگونه که تاکید داریم در حوزه موقوفات، اطلاع رسانی شود که پروژه ها و طرح ها از کدام موقوفات اجرا شده است، در حوزه مالیات نیز تاکید داریم که شهرداری ها و دهیاری ها پروژه هایی را که از محل مالیات بر ارزش افزوده اجرا می شود، به مردم اطلاع رسانی کنند.
    نماينده ولي فقيه در استان مالیات را یکی از پایدارترین منابع درآمدی خواند که باعث ثبات اقتصادی کشور می شو و یکی از پایدارترین منابع کشورها که مسائل سیاسی و امنیتی نمی‌تواند روی آن تاثیر بگذارد، منابع مالیاتی است؛ تاکید کرد: بایستی از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم تا در شرایط سخت و تحریم و… از آسیب های اقتصادی و… مصون بمانیم. وی با اشاره به سازوکارهای نوین در مالیات ستانی در کشور،؛ بر اجرای ساختارهای متناسب با این نظام مالیاتی توسط مجلس و دولت تاکید کرد.
    وی، با ذکر این نکته که چشم انداز کشور باید به سمت استفاده از منابع پایدار مالیاتی برود، عنوان کرد: اگر درآمدهای مالیاتی به خوبی مدیریت شود، اقتصاد کشور را به سمت توسعه سوق می‌دهد به همین جهت باید در حوزه مالیات به سمت پایداری و ثبات گام برداریم تا تکانه‌ها و ضربه‌های اقتصاد کشور را کاهش دهد.
    نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تاکید بر روش‌های نوین و به‌روز در جمع آوری نظام مالیاتی، ابراز کرد: ساختار نظام مالیاتی کشور باید ارتقاء پیدا کند و مجلس و دولت باید با ارائه راهکار بخش زیادی از این چالش‌ها را کاهش دهند. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: مالیات صنایعی که در استان‌های دیگر هزینه می‌شود باید در خود استان هرمزگان هزینه شوند تا منابع داخلی حاصل از مالیات استان نیز افزایش پیدا کند.

    عبادی زاده تصریح کرد : هنوز از دنیای مدرن در حوزه مالیاتی عقب هستیم. وی بر شناسایی دلالان و غیرمولدها و کسب مالیات از آنها تاکید کرد.

    قدردانی از حمایت های امام جمعه

    مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان نیز در این جلسه با قدردانی از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی در بازگرداندن پرونده های مالیاتی صنایع به استان گفت: بیش از ۸۰ درصد وصولی های استان از حوزه صنایع است.
    رضا آخوندزاده افزود: در سال ۱۴۰۰، ۶درصد و در سال گذشته ۱۴ درصد وصولی های استان از حوزه مشاغل بود.
    آخوندزاده با بیان اینکه درآمد مصوب سال ۱۴۰۱ اداره کل امورمالیاتی هرمزگان ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود؛ اظهار داشت : در ۱۱ماهه سال گذشته ۱۶هزار میلیارد تومان وصول کردیم که ۱۰۹ درصد تحقق درآمدها و رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال قبل را داشتیم.
    وی میزان استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان و تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ را ۱۳۰۰میلیارد تومان ودر ۱۱ماهه سال گذشته ۳۳۰۰میلی ارد تومان با رشد ۲۶۴ درصدی اعلام کرد.
    به گفته مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان میزان پرداختی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۲۰۰میلیارد تومان و در یازده ماهه سال ۱۴۰۱ نیز ۲۶۰۰ میلیارد تومان با رشد ۱۰۵ درصدی اعلام کرد که سهم شهرداری بندرعباس در سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان بود.
    وی گفت : در وصول درآمدهای مالیاتی هرمزگان جزو شش استان برتر کشور است و البته در کمبود نیز هم اول هستیم واز ۵۱۰ ردیف استخدامی، فقط ۳۸۵ نیرو داریم و از آن طرف سرانه وصولی کارمندان مان دو و نیم برابر کشور است.
    مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از اجرای طرح ارمغان مالیاتی در استان جهت فرهنگ سازی مالیاتی واطلاع مردم از نحوه هزینه کرد مالیات و عوارض خبر داد و از شهرداری بندرعباس نیز خواست در این بخش مشارکت بیشتری داشته باشد و از شهرداری حاجی آباد و بندرلنگه بدلیل مشارکت در فرهنگ سازی مالیاتی و صرف بیشتر عوارض برای عمران شهری قدردانی کرد. وی گفت: توزیع عوارض از محل مالیات بر ارزش افزوده براساس سرانه جمعیتی است.
    آخوندزاده از واحدی یابی جدید و جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تمرکز بر اقتصاد زیرزمینی به عنوان برنامه های مهم اداره کل امورمالیاتی هرمزگان در سال جدید یاد کرد.
    وی از اجرایی شدن سامانه مودیان مالیاتی خبر داد و اجرای کامل آنرا انقلاب مالیاتی در کشور خواند. آخوندزاده افزود: در دولت سیزدهم بدنبال شفاف سازی در حوزه مالیاتی و اطمینان بخشی به مودیان و مردم هستیم. وی گفت: دلالان چوب لای چرخ اقتصاد می گذارند که تلاش می کنیم آنها را شناسایی کنیم و برایشان پرونده مالیاتی تشکیل دهیم.
    وی بر سوت زنی و اطلاع رسانی مردم با تلفن ۱۵۶۲ از فرارهای مالیاتی و موضوعات اقتصادی تاکید کرد: مشوق هایی تا یک میلیارد تومان برای گزارش دهندگان فرارهای مالیاتی درنظرگرفته شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.