حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رشد نرخ جمعیت با بکارگیری سیاست‌های حمایتی از مادران
    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۵
    شناسه : 1849
    بازدید 1639
    11
    استاندارهرمزگان عنوان کرد استاندار هرمزگان با بیان اینکه مساله رشد جمعیت یکی از اصول مهم برای آینده کشور است، گفت: باید برنامه ریزی و سیاست‌گذاری مدون و مطابق با آمار برای افزایش نرخ جمعیتی استان انجام شود.
    ارسال توسط : منبع : خبر گزاری ایرنا
    پ
    پ

    دریانیوز:  استاندار هرمزگان با بیان اینکه مساله رشد جمعیت یکی از اصول مهم برای آینده کشور است، گفت: باید برنامه ریزی و سیاست‌گذاری مدون و مطابق با آمار برای افزایش نرخ جمعیتی استان انجام شود. مهدی دوستی در نشست قرارگاه خانواده و جمعیت استان هرمزگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی نسبت به افزایش جمعیت دارند، افزود: ما باید به عنوان یک فرد ایرانی و مسلمان نسبت به بقای نسل و جوانی جمعیت حساس بوده و از الان به فکر جمعیت کشور در ۵۰ سال آینده نیز باشیم. وی وضعیت فعلی جمعیتی در کشور را نگران کننده دانست و بیان داشت: البته هرمزگان جزو استان‌های جوان کشور محسوب می‌شود اما اگر در زمینه سیاست رشد جمعیت اقدامی نشود این نگرانی در خصوص کاهش نرخ جمعیت برای استان نیز به وجود خواهد آمد.

    استاندار هرمزگان اظهارداشت: یکی از علت های وقوع این امر سیاست‌های کاغذی غیرعملی است که نتوانسته تاثیر بسزایی در افزایش نرخ جمعیت داشته باشد؛ در سیاست گذاری باید میزان اثر تصمیم هم به صورت فصلی و سالیانه بررسی شود تا اگر سیاستی در جهت رشد جمعیت کمکی نکرد بتوان سیاست بهتری اتخاذ کرد.وی تصریح کرد: در کنار سیاست‌های کلی باید سیاست‌های تشویقی و حمایتی نیز در دستور کار قرار گیرد تا مادران شاغل دغدغه حضور در محل کار و نگهداری فرزند را نداشته باشد و یا برای سایر اقشار نیز سیاست‌های متناسب اتخاذ شود. دوستی گفت: در حوزه ناباروری نیز دانشگاه علوم پزشکی نقاط مختلف استان را براساس ناباروری زوجین پهنه بندی کند تا بتوان برای ایجاد مراکز درمان ناباروری اقدام های متناسب انجام داد. وی افزود: هر کس در حوزه رشد نرخ جمعیت می‌خواهد برنامه ریزی کند باید آمار دقیق مرتبط را در اختیار داشته باشد تا براساس آمارها بتواند سیاست‌های مناسب هر منطقه را درنظر بگیرد که این سیاست‌ها در نهایت به افزایش نرخ جمعیت منتهی شود.

    به گزارش ایرنا، دوستی گفت: فرمانداران هم نشست های قرارگاه جمعیت را در شهرستان‌ها به خصوص در شهرستان‌های که رشد نرخ جمعیت پایینی دارند، برگزار کنند و پیشنهادهای خود در راستای افزایش نرخ جمعیت را به استان ارائه دهند.در این نشست مسوولان ثبت احوال و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز پیشنهاداتی در جهت افزایش نرخ رشد جمعیت و تشویق فرزندآوری شامل راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری در شرق و غرب هرمزگان، ساخت همراه سرا برای مادران در مرکز، شرق و غرب استان، ایجاد مراکز مشاوره و ارائه مشاوره تا پنج سال بعد از ازدواج به زوجین و برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه پنج ساله رشد جمعیت در استان ارائه دادند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.