حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • راه اندازی کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در اولویت
    ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۴
    شناسه : 5640
    بازدید 1289
    8
    استاندار هرمزگان تاکيد کرد دریانیوز // استاندار هرمزگان در بخش اول جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان با بیان اینکه جلسات این شورا بیش از ۸۹۰ مصوبه داشته است از اجرایی شدن۳۸۷ مصوبه خبر داد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

     دریانیوز // استاندار هرمزگان در بخش اول جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان با بیان اینکه جلسات این شورا بیش از ۸۹۰ مصوبه داشته است از اجرایی شدن۳۸۷ مصوبه خبر داد. به گزارش خبرنگار دریا، آخرین جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان برای بررسی مسائل معطل مانده مردم بندرعباس و بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی مرکز استان به ریاست مهدی دوستی، برگزار شد. استاندار هرمزگان در ابتدای بخش اول این جلسه با بیان اینکه جلسات شورای اداری استان بیش از ۸۹۰ مصوبه داشته است، گفت: تاکنون ۳۷۸ مصوبه از مجموع مصوبات، اجرایی شده که ۴۱ درصد پروژه‌ها نیز همچنان مهلت اجرا دارند و تنها ۱۵ درصد با تاخیر روبرو شده‌‌‌اند.

    دوستی در بررسی پروژه‌های مرمت و بازسازی آثار تاریخی شهرستان بندرعباس، با تاکید بر لزوم تدوین طرح جامع برای احیای آثار باستانی استان از تامین اعتبارات لازم برای آماده کردن این طرح و مرمت اضطراری قلعه تاریخی فین خبرداد و اظهارداشت: در طرح جامع تعریف پیوست اقتصادی و توجه به اقتصاد خرد محلی مهم است و قلعه فین بعنوان پایلوت اجرای طرح جامع تعیین می شود. وی مدل هزینه ای طرح جامع را مشارکت ۵۰ درصدی وزارت میراث‌فرهنگی عنوان داشت و دستورداد: برای تحقق این هدف لازم است اداره کل میراث فرهنگی استان بر زمین‌های پیرامونی اماکن تاریخی جهت احداث کمپ های گردشگری تمرکز کند.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت افزایش دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای مناسب اشاره داشت: راه‌اندازی کتابخانه‌ها و تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو اولویت‌های استان می‌باشد و اتوبوس موردنیاز این پروژه و منابع، تجهیز و بروزرسانی کتابخانه سیار و مرکز سیار بخش فین نیز تامین می شود.

    دوستی، در بررسی پروژه‌های نوسازی مدارس و آموزش و پرورش بر پیگیری تحقق قول مساعدت وزیر آموزش و پرورش درخصوص جبران کمبود فضای آموزشی شهرک پیامبراعظم(ص)تاکید کرد و گفت: بمنظور ارتقاء بهره وری و حذف سرویس دانش آموزان از سبد هزینه خانوار می بایست در طرح های آمایش، مدارس در مسیر خطوط حمل و نقل عمومی جانمایی شوند.

    استاندار هرمزگان برای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، انتخاب مدرسه ای با درصد قبولی بالا در محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار را در اولویت قرار داد تصریح‌کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، رغبت دختران برای تحصیل در رشته طراحی و دوخت را افزایش داده و این فرهنگ که بانوان تحصیلکرده می‌توانند همزمان نقش مادری خود را بیش از پیش حفظ کنند ارزشمنداست و باید تجهیزات کافی و روزآمد مانند برش لیزری که حدود ۲۰ درصد مصرف پارچه را در این حرفه کاهش می‌دهد برای آشنایی و کار دانش آموزان استان تهیه شود.

    رئیس شورای اداری استان هرمزگان، در بررسی طرح‌های بهداشت و درمان نیز بر تکمیل پروژه‌های بیمارستانی بندرعباس و اعلام آمار آمبولانس های نیازمند تعمیر و نوسازی تاکیدنمود و افزود: برای رفاه مردم، زیرساخت‌های آزمایش ازدواج و اعتیاد باید در تمام مناطق وجود داشته باشد و درخصوص شبانه‌روزی کردن برخی از مراکز بهداشتی و درمانی بخش‌ها نیز برآورد برای تامین منابع انسانی انجام شود.

    استاندار هرمزگان، در بررسی تصمیمات معطل مانده بخش فرهنگ و ارشاد نیز با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در روستاها بر تعیین تکلیف و ساماندهی مراکز فرهنگی روستایی تاکید‌کرد و دستوراتی در راستای ساماندهی طرح گردشگری آبگرم مغویه، تعیین تکلیف روستاهای مرزی در سامانه مبادلات مرزی، زیرسازی و آسفالت جاده درون روستایی سرخا، رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه بخش‌های مرکزی، فین، شمیل و سایت برتمب، تکمیل پروژه‌های ورزشی و نوسازی مدارس و تاسیس آزمایشگاه مرکزی جهت استفاده تمامی دانش‌آموزان در بخش تخت صادر کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.