حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • راه اندازی پیست قایقرانی در تمام شهرهای هرمزگان
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۶
    شناسه : 2956
    بازدید 1409
    11
    آرزو پاسلار رئیس هیات قایقرانی هرمزگان خواستار شد هرمزگان استان ساحلی است که چندین کیلومتر مرز آبی دارد و از این جهت با پتانسیلی که در هرمزگان وجود دارد، انتظار آن می رود که در رشته های ورزشی آبی حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: هرمزگان استان ساحلی است که چندین کیلومتر مرز آبی دارد و از این جهت با پتانسیلی که در هرمزگان وجود دارد، انتظار آن می رود که در رشته های ورزشی آبی حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. یکی از رشته های آبی که در حال حاضر در بندرعباس فعال است رشته قایقرانی است،که در سال های گذشته ورزشکاران این رشته در مسابقات داخلی وخارجی خوش درخشیده اند و مدال های مختلفی را کسب نموده اند.هفته گذشته مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی هرمزگان با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد و آرزو پاسلار به مدت چهار سال سکاندار هیات قایقرانی هرمزگان شد. به سراغ آرزو پاسلار اولین خانم رئیس فدراسیون قایقرانی هرمزگان رفتیم تا با ایشان بیشتر آشنا شویم. آرزو پاسلار هستم رییس هیات قایقرانی هرمزگان، کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، از سن۱۴ سالگی وارد ورزش قایقرانی شده ام و از سال ۱۳۷۶ در سن ۱۷ سالگی به عنوان کوچکترین فرد درکلاس مربیگری درجه ۳ شرکت کرده‌ام و از سال ۹۰ تاکنون مربی بین المللی قایقرانی هستم و کارت بین المللی خود را از کشور مجارستان دریافت نموده‌ام. در سال ۸۳ اولین مدال قایقرانی در رشته کایاک بانوان در کشور، برای استان هرمزگان کسب نمودم. همچنین مربی ملی از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ هم بوده ام. از سال ۸۵ با سرمربیگیری بنده تیم استان در کشور توانست جایگاه اول تا سوم رو از آن خود کند و در لیگ های برتر همیشه قهرمان کشوری باشیم.

    در سال ۸۵ تا ۹۵ مدال های طلا ، نقره و برنز مسابقات آسیای در چین در سال ۹۴ دو مدال نقره در مسابقات آسیای در اندونزی و در سال ۹۶ ،۴ مدال بین المللی طلا در قبرس و در سال ۹۸ مدال طلا در ابوظبی راتوانستیم کسب کنیم . یکی از مشکلات اساسی که در ورزش قایقرانی در شهر بندرعباس وجود دارد نبود پیست استاندارد برای تمرین است. در شهرستان‌های اطراف بندرعباس پیست‌های خوبی وجود دارد با مسافت بالا، در خود شهر بندرعباس پیست مناسب قایقرانی وجود ندارد.در این بین چندین سال است که بحث دهکده ساحلی مطرح ولی هنوز محقق نشده است.ساخت و اجرای کامل این دهکده بودجه کلانی را می طلبد که در شرایط اقتصادی حال حاضر تا چندسال آینده مقدور نخواهد بود. به هر حال ما انتظار داریم اداره ورزش و جوانان، استانداری، شهرداری هرمزگان و ارگان‌های مربوطه این دهکده جهانی را هر چه زودتر به بهره‌برداری برسانند ودر فاز اول آن بچه‌های قایقرانی بتوانند فعالیت ورزشی خود را انجام دهند و در مسافت استاندارد پارو بزنند. تا قبل از اینکه دهکده ساحلی آماده شود پیست هخامنش ، پیست بندرعباس و نیروی دریایی درخود شهرستان بندرعباس وجود دارد ، اما این پیست ها باید زیر ساختشان برای استفاده ورزشکاران محیا شود. با حمایت اداره کل ورزش جوانان هرمزگان که نگاه ویژه ای به رشته قایقرانی دارند، پیگیر مسئله پیست قایقرانی هستیم و من امیدوارم که اتفاق‌های خوبی به زودی رخ دهد.اما در حال حاضر حوضچه‌ای که ورزشکاران رشته قایقرانی در آن تمرین می کنیم، حوضچه پشت فرمانداری است. جای مناسب دیگری در حال حاضر وجود ندارد که ما بتوانیم تمرینات خود را انجام بدهیم، این پیست در اختیار ما قرار داده اند تا زمانی که پیستهای استاندارد دیگر آماده شود.

    من به عنوان رئیس هیات استان وظیفه دارم که حداقل زیر ساخت مناسب تری را برای ورزشکاران رشته قایقرانی مهیا کنم، تا بتوانند با آسایش و آرامش بیشتری به فعالیت قایقرانی بپردازند، ورزشکاران مستعد و با استعدادی که در استانمان به خصوص در رشته قایقرانی وجود دارند باید هدف و فکرشان فقط پارو زدن و کسب مدال برای استان باشد و دغدغه دیگری نداشته باشند.خیلی خوشحالم که اعضای هیات قایقرانی به من اعتماد کردند وفکر می کنم اولین بار هست در هیات قایقرانی استان هرمزگان یک نفراز خانواده خود قایقرانی به این جایگاه رسیده است .امیدوارم من نماینده کوچکی برای خانواده قایقرانی باشم تا بتوانم برای استانم در این رشته آن چیزی را که لایقش است انجام دهم . من در بالاترین حد توانم برای بهتر بودن استانم می جنگم. امیدوارم روزی هرمزگان در بالاترین جایگاه فدراسیون قرار بگیرد. اما امسال در بخش بانوان عملکرد خوبی داشته ایم ، در بخش آقایان هم سعی می کنیم امسال در مسابقات المپیاد کشوری، مسابقات کشوری و لیگ های مختلف بدرخشیم و نماینده شایسته ای برای استان هرمزگان باشیم. هرمزگان با توجه به اینکه چندین کیلومتر مرز آبی دارد، در تمام شهرستان ها ی ما باید قطبی برای قایقرانی وجود داشته باشد. در بندر خمیر، هرمز، جاسک و میناب و…شرایط راه اندازی پیست قایقرانی را داریم و باید این اتفاق بیفتد و قایقرانی ما فعال شود و هر کدام از شهرهای ما قطبی برا ی خود و نه تنها در استان بلکه کشور باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.