حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • راه اندازی مجدد دانشگاه فرهنگ و هنر هرمزگان با همکاری بخش خصوصی
    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۲
    شناسه : 2145
    بازدید 1791
    33
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: تولیدات سینمایی باید بر اساس اولویت های دولت و نظام باشد.
    ارسال توسط : منبع : ایسنا
    پ
    پ

    دریانیوز:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: تولیدات سینمایی باید بر اساس اولویت های دولت و نظام باشد. اسمعیل جهانگیری در نشست با سینماگران، فیلم سازان، فعالان صنوف و موسسات سینمایی استان هرمزگان، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همیاری همه بخش های سینمایی استان به ویژه انجمن سینمای جوان و انجمن سینماگران در برگزاری مطلوب جشنواره فیلم اردیبهشت و همچنین اجرای طرح آموزش رایگان فیلم در شهرستان‌ها گفت: اساس تولید فیلم آموزش است و از این طریق است که استعدادها کشف و پرورانده می شود.وی افزود: اثرپذیری از آثار هنری اختیاری نیست و یک تولید خوب اثر مثبت خود را به صورت مستقیم بر مخاطب می گذارد و بر همین اساس محتوا مناسب و اثرگذار مورد نظر و اهمیت است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: یک مدیر فرهنگی زمانی می تواند با هنرمندان به تفاهم و دیالوگ مشترک برسد که با زبان هنر با آنها سخن و گفتگو کند و تمام سعی مان را خواهیم کرد که این فضای گفتگو و تعامل همیشه حفظ شود. جهانگیری دغدغه‌های فعالان حوزه فیلم و سینمای استان را قابل قبول دانست و بیان کرد: حمایت و ایجاد بستر لازم برای تولید محتوای مناسب وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این بخش اولویت با شهرستان ها و مناطق کمتر برخوردار است.وی اضافه کرد: آموزش رایگان در شهرستان ها به منزله بازگشایی دریچه ای است که پس از آن جهان جدیدی نمایان می شود و همه حوزه های سینمای استان را منتفع می سازد.مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: ادارات و بسیاری از صنایع می باید از فیلمسازان بومی و هرمزگانی برای تولیدات خود استفاده کنند و تجربه هم نشان داده که در این خصوص فیلمسازان هرمزگانی با توجه به تسلط بر مسایل و ظرفیت های استانی خروجی بهتر و اثرگذارتر ارائه داده اند و برای رفع این مشکل در صدد برگزاری جلسه با استاندار محترم هستیم.

    جهانگیری افزود: با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی در استان در حال آماده‌سازی و بهبود فضای موجود در سراسر استان هستیم و با توافق های صورت گرفته فضاهای نیمه ساخته هم در اولویت قرار گرفته است.وی به معافیت های مالیاتی صنوف مختلف فرهنگی هنری اشاره و بیان کرد: این معافیت های اعمال می شود در صورتیکه صنوف مختلف فرهنگی – هنری مراحل قانونی و اداری آن را طی کنند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: تجهیزات فیلمسازی به شهرستان هایی تعلق می گیرد که در حوزه فیلم سازی و تولید محتوای مورد نظر فعال عمل کرده باشند.جهانگیری از سفر معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هرمزگان خبر داد و گفت: هماهنگی و توافق در این خصوص صورت گرفته است و این سفر در زمان مناسب انجام می پذیرد.

    به گزارش ایسنا؛ وی به دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: فراگیری و آموزش آکادمیک رشته های فرهنگی هنری یک نیاز ضروری استان هرمزگان است و در صورتیکه بخش خصوصی آمادگی لازم را برای ایجاد آن داشته باشد حمایت های قانونی از سمت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می پذیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.