حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دولت بساط رانت سیاسی و فامیل بازی را جمع کند
    ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۹
    شناسه : 6086
    بازدید 1271
    11
    احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس: نماینده مردم هرمزگان گفت: به دولت اخطار می دهم و توصیه می کنم بساط رانت ،سیاسی بازی فامیلی و مدیریتی را جمع کند و به جای آن شایسته سالاری را جایگزین کند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: نماینده مردم هرمزگان گفت: به دولت اخطار می دهم و توصیه می کنم بساط رانت ،سیاسی بازی فامیلی و مدیریتی را جمع کند و به جای آن شایسته سالاری را جایگزین کند.
    احمد مرادی نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در نطق میان دستور در مجلس اظهار کرد: سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی است شهیدی که محور مقاومت و وحدت بین تمام آزادی‌خواهان جهان بود؛ تمام عمر خود را صرف خدمت صادقانه به مردم کرد و برای خدمت کردن مرزهای جغرافیایی را به حساب نمی آورد.وی افزود:حاج قاسم در کشور تمام جریانات سیاسی دلسوز نظام و کشور را دوست داشت، به جوانان این مرز و بوم باور و اعتقاد داشت.
    نوع سلایق، پوشش، گفتار و یا هیجانات جوانی نتوانست فاصله ای در اعتماد ایشان به جوانان ایجاد کند. جوانان و مردم هم با قدرشناسی از این مرد بزرگ،خاکسپاری و بدرقه از این شهید را به گونه ای نشان دادند که این حضور در دنیا بی‌نظیر بود. مرادی ادامه داد: امروز اگر در کشور شاهد بروز اعتراضاتی هستیم؛ دلیل عمده آن ناکارآمدی‌های است که از سوی دولت ها شاهد بوده ایم. مگر مردم چه می خواهند؟ مردم در سیاست خارجی با حفظ استقلال و اقتدار، تنش‌زدایی و بهبود رابطه با جهان و در داخل اشتغال، مسکن، معیشت و مبارزه با رانت و فساد های اداری و مالی مطالبه می کنند.
    این نماینده مجلس با بیان اینکه گفت و گو و درک موارد مشترک در جامعه بین مردم و حاکمیت، اساس توسعه و پیشرفت است، ادامه داد: همه مسئولین بایستی در برابر مردم پاسخگوی عملکرد خود باشند.مرادی با تاکید بر این که خشونت از طرف هر فرد یا جریانی مردود است، خاطرنشان کرد: اعتراض مردم در برابر ناکارآمدی‌های مدیران حقی است که قانون اساسی اجازه داده است؛ چرا و به چه دلیلی تاکنون دولت ها محلی برای بیان اعتراضات تعیین نکردند؟ چرا دولت ها به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره بهبود وضعیت اقتصادی کشور توجهی نکردند؟ مردم ایران شایسته برخورداری از امنیت و آرامش هستند.
    مرادی با بیان اینکه هر معترضی را معاند ندانیم، خاطرنشان کرد: ایران کشور بزرگی است، ایران کشور ریشه دار و توانمندی است، درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تنومند است.وی با بیان اینکه تلاش دشمنان باهر عِده و عُده نمی تواند در جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کند، مطرح کرد: مشروط به اینکه در داخل کشور دست آقازاده ها، وابستگان برخی مسئولین، انتصابات سیاسی و فامیلی و مفسدین اقتصادی از اقتصاد کشور قطع شود. مدیران ناکارآمد کنار زده شوند، رانت‌های سیاسی و اقتصادی جمع شود ،به نخبگان علمی و دانشگاهی کشور در سیستم برنامه ریزی و اجرایی کشور بها داده شود و جذب حداکثری و دفع حداقلی را شعار عملی خود قرار دهیم.
    مرادی با بیان اینکه بی عدالتی و تبعیض ناروا ضربه مهلکی به اعتماد مردم می زند،ادامه داد: افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی و نرخ ارز زیبنده این مردم دلسوز در کشور نیست و ادامه آن افزایش جو بدبینی و نارضایتی را در کشور فراهم کرده است.
    به گزارش فارس ، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس با تاکید بر اینکه بی عدالتی و تبعیض و عدم اجرای آمایش سرزمین در کشور باید رفع شود،تاکید کرد: استان هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است و لکن مردم در فقر به سر می‌برند. جوانان این استان در آرزوی جذب جایگاه های مدیریتی در بنگاه های اقتصادی وابسته به دولت ،جوانی خود را صرف پیری کرده اند.
    اشتغال در این بنگاه‌ها برای جوانان هرمزگانی دست نیافتنی شده است. به دولت اخطار می دهم و توصیه می کنم بساط رانت، سیاسی بازی فامیلی و مدیریتی را جمع کند و به جای آن شایسته سالاری را جایگزین کند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.