حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دود سلیقه گرایی مدیران در چشم مردم
    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۴
    شناسه : 1941
    بازدید 1873
    9
    هرمزگان همچنان به عنوان استان حیاط خلوت مدیران پروازی و تجربه آموزی مدیریتی و سلیقه گرایی برخی مدیران می باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: هرمزگان همچنان به عنوان استان حیاط خلوت مدیران پروازی و تجربه آموزی مدیریتی و سلیقه گرایی برخی مدیران می باشد. در این استان از گذشته بخاطر داریم که مدیران پروازی در صنایع و مناطق آزاد و حتی برخی دستگاه های اجرایی بودند و گرچه میزانش در سال های اخیر کمتر شده است، اما بطور کامل از بین نرفته است و بخصوص در برخی مناطق آزاد همچنان انتصابات حاشیه ساز است و نشان می دهد که مسئولان در استان خود را نسبت به مردم و رسانه ها پاسخگو نمی دانند.

    سلیقه گرایی مدیران صنایع در یکی دو سه دهه اخیر که باعث شد نیروهای مورد نیاز صنایع را از خارج استان تامین کنند و نتیجه اش افزایش بیکاری بومیان استان ورتبه نخست بیکاری هرمزگان در سطح کشور است که این استانی که نصف مرکز استان را صنایع، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک، گمرکات، بنادر، پالایشگاه های نفت وگاز، آلومینیوم وفولاد، مناطق ویژه و اقتصادی، کشتی سازی و… دربرگرفته است و در شرق و غرب استان نیز صنایع فعال ودر حال پیشرفت هستند، اما بومیان سهمی چندان در اشتغال در این صنایع و معادن و… استان ندارند و حتی در بشاگرد و کوهشاه احمدی که معادن مختلف و گنج هایی در واقع وجود دارند، اما مردمانش در فقر و محرومیت زندگی می کنند.

    تنها سهم هرمزگانی ها از این قطب صنعت و تجارت بودن استان شان، آلودگی، ترافیک، گرانی مسکن و… است. دهها هزار نفر نیروی انسانی شاغل در صنایع، مسکن شان را بایستی از داخل شهر تامین کنند که این افزایش نیاز به مسکن و کاهش عرضه و متناسب نبودن عرضه و تقاضا باعث شده است که قیمت مسکن و رهن واجاره بطور چشمگیری افزایش یابد و بومیان توان خرید و رهن واجاره را به راحتی نداشته باشند و برخی مجبورند در خانه پدر ومادرشان باشند یا به روستا برگردند و… . مدیرعامل فولاد هرمزگان اخیرا تصمیم دارد برای بیش از ۴هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران وپرسنل شاغل در این شرکت درصورت واگذاری زمین، مسکن بسازد که انتظار می رود متولیان زمین ومسکن استان همکاری لازم را با مدیرعامل شرکت فولاد در راستای خانه دارشدن کارگران فولاد داشته باشند تا بخشی از نیاز مسکن استان تامین شود.

    متاسفانه بعد از گذشت حدود ۹ماه از آغاز ثبت نام مردم در طرح نهضت ملی مسکن در کشور، اما در بندرعباس بدلیل سلیقه گرایی مدیران، ثبت نام آغاز نشده است و چوب این سلیقه گرایی را مردم خوردند و دودش به چشم افراد فاقد مسکن و مستاجر رفت و هیچکس پاسخگوی این سلیقه گرایی نیست. درصورتیکه اگر از ۲۸مهرماه سال گذشته نیز از بندرعباسی ها همزمان با سراسر کشور در این طرح ملی ثبت نام در ساخت وساز در زمین های مازاد ادارات و اراضی دیگر شروع می شد و تبعیض وبی عدالتی در اجرای این طرح را هرمزگانی ها شاهد نبودند، به خانه دار شدن امیدوار می شدند وحباب قیمت مسکن و رهن واجاره ازبین می رفت و سلیقه گرایی در اجرای این طرح ملی باعث ناامیدی مردم از خانه دار شدن شان نمی شد و وعده ساخت مسکن دولت سیزدهم در بندرعباس نیز محقق می شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.