حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2964 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دفاتر مشاوران از ارزان شدن  املاک و خودرو استقبال می کنند
    ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
    شناسه : 3113
    بازدید 1742
    25
    رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس : رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس گفت:دفاتر مشاوران از ارزان شدن املاک و خودرو استقبال می کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس گفت:دفاتر مشاوران از ارزان شدن املاک و خودرو استقبال می کنند.
    به گزارش خبرنگار دریا ؛ امید رنجبر افزود: تحقق این موضوع باعث افزایش تعداد معاملات وسودآوری بیشتر دفاتر مشاور املاک و خودرو می شود. وی افزود: سود مشاوران املاک در افزایش تعداد معاملات است و هرچه ملک و خودرو ارزان‌تر شود، میزان معاملات افزایش یافته وبه نفع مشاوران املاک و خودرو هم می باشد و به همین دلیل آنها هم موافق ارزان شدن خودرو وملک هستند.

    رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس گفت: مشاوران املاک فقط کمیسیون را از طرفین خرید وفروش ویا رهن واجاره دریافت می‌کنند و قانونی است و چیزی به نام «شیرینی» که در برخی معاملات مطرح می شود را قبول نداریم و غیرقانونی است و برخورد می شود. وی در خصوص رعایت ۱۵درصدی میزان اجاره بها در شهر بندرعباس نیز گفت: بخشنامه مصوب هنوز به اتحادیه اعلام نشده است و براساس اعلام
    رسانه ای، اتحادیه نیز این موضوع را به مشاوران املاک اعلام نموده است. رنجبر افزود: بر اساس مصوبه اخیر نحوه افزایش اجاره بها مقرر گردیده که شوراهای حل اختلاف نیز دستور تخلیه صادر ننمایند؛ مگر اینکه موجر بخواهد واحد مورد اجاره را برای خود و یا افراد تحت تکفل خود استفاده نمایند و یا اقدام واقعی به فروش واحد بر اساس مستندات نموده باشد و یا مستاجر در سال قبل بر اساس قرارداد به تعهدات خود در خصوص پرداخت بموقع اجاره بها عمل نکرده باشد.

    وی موضوع دوقراردادی را در معاملات غیرقانونی خواند و آن را تخلف منجر به لغو پروانه کسب مشاوران املاک خواند. رنجبر گفت: بازار مسکن هم به مانند دیگر بازارها به برجام گره خورده است و همچنین از عواملی که باعث رکود در بازار مسکن شده، گرانی مصالح و قیمت تمام شده ساخت مسکن و فاصله قیمت تمام شده ساخت مسکن تا قیمت اعلامی توسط سازنده است و دیگری انتظار برای تعیین تکلیف موضوع برجام است. در این مدت شاهد این بوده ایم بازار مسکن با کوچکترین پالس مثبتی از مذاکرات برجام واکنش نشان می‌دهد.وی اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل مهم در رکود معاملات مسکن پیش بینی میزان تورم در سال آینده است که همین امر موجب نگرانی مالکان از آینده تورم در بخش مسکن و به دنبال آن عدم تمایل به فروش ملک را در پی دارد.

    وی گفت: موضوع دیگر آن است که در گذشته به علت عدم تورم چشمگیر در حوزه مسکن، انبوه سازان و سازندگان مسکن در زمان شروع پروژه ساخت، اقدام به پیش فروش واحدهای خود می نمودند که با توجه به شرایط اخیر و پر ریسک اقتصادی، سازندگان تمایلی به فروش واحد های خود نداشته و ترجیح می‌دهند در شرایط افزایش قیمت ها اقدام به فروش نموده و به سود چشمگیرتری از تورم حاصله دست یابند.رنجبر گفت: یکی از عواملی که شاید بتواند در کاهش قیمت مسکن توسط انبوه سازان و سازندگان مسکن تاثیر داشته باشد، تسهیل درصدور مجوز ساخت وساز و پروانه شهرداری و همچنین اعطای مجوز تراکم بالاتر ساخت در مناطق بافت فرسوده می‌باشد؛ بطور مثال: در صورتیکه در یک قطعه زمین ۴۰۰ متری که در حال حاضر مجوز ۶ طبقه صادر می‌شود؛ چنانچه امکان افزایش تراکم به ۸ الی ۱۰ طبقه باشد، هزینه زمین و ساخت به جای تقسیم بر ۶ طبقه به ۱۰ طبقه تقسیم شده و سازنده منصف قیمت تمام شده ساخت خود را با در نظر گرفتن سود منطقی با قیمت متعارف تری به خریداران عرضه خواهد نمود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.