حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دغدغه های دانش آموزان و والدین همچنان باقیست
    ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۳
    شناسه : 4837
    بازدید 1973
    14
    دریانیوز// درحالیکه یک ماه از سال تحصیلی می گذرد، اما همچنان مشکلات دانش آموزان پا برجاست و تدبیر خاصی برای رفع مشکلات شان صورت نگرفته شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه یک ماه از سال تحصیلی می گذرد، اما همچنان مشکلات دانش آموزان پا برجاست و تدبیر خاصی برای رفع مشکلات شان صورت نگرفته شده است.

    موضوع اول این است که هزینه های تحصیل بسیار بالاست و به همین دلیل برخی از دانش آموزان امکان تحصیل ندارند و یا تحصیل شان بسیار سخت شده است. گرانی کیف و کفش، نوشت افزار و… باعث شده است که برخی از دانش آموزان نتواننداین اقلام را تهیه کنند و بعضی از والدین مجبور شده اند از ثبت نام فرزندان دانش آموزشان در مدرسه صرفنظر کنند و یا اینکه نتوانند وسایل مورد نیاز برای تحصیل فرزندشان را تامین نمایند. این وضعیت را در شرایطی داریم که هرمزگان استانی صنعتی است و صنایع و بنگاه های اقتصادی زیادی در استان فعالیت دارند و اگر این صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان وارد گود حمایت از دانش آموزان می شدند، تاکنون بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده بود و دانش آموزی بخاطر هزینه کتاب، کیف و کفش، نوشت افزار و… از تحصیل بازنمی ماند. همچنین نیاز است خیرین و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز چترحمایتی شان را گسترده تر نمایند تا هیچ دانش آموزی در استان بدلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نماند و بتوانند برای ساختن آینده کشور آماده شوند.

    متاسفانه در شرایط فعلی و تداوم این شرایط، مدرسه رفتن و تحصیل برای همه دانش آموزان امکان پذیر نخواهد بود و کمبود مدرسه و معلم نیز شرایط استان هرمزگان را حادتر خواهد نمود و ضرورت دارد برای برون رفت از شرایط فعلی تدابیر لازم اتخاذ گردد. بازماندن از تحصیل دانش آموزان، آنها را بیش از پیش در باتلاق آسیب های اجتماعی غرق خواهد نمود و عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه خواهد داشت که متاسفانه در حال حاضر هم بخشی از دانش آموزان با
    آسیب های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند ودستگاه های متولی در این حوزه سکوت اختیار کرده اند.

    از آن طرف علاوه بر کمبود مدرسه در استان، برخی از مدارس نیز فرسوده هستند که خطر ریزش آنها بر سر دانش آموزان وجود دارد وبایستی تصمیمی متناسب با نیاز استان برای استانداردسازی وبازسازی این مدارس نیز اتخاذ گردد. موضوع دیگری که والدین زیادی هنوز با مشکل مواجه هستند، به سرویس مدارس برمی گردد که همچنان کمبود سرویس مدارس و نرخ های متفاوت و خارج از نرخنامه مصوب وجود دارد وبرخی از والدین مجبورند خودشان فرزندان شان را به مدرسه ببرند وبیاورند ویا برخی والدین هم از سرویس های غیرمجاز وسازمان دهی نشده استفاده می کنند واز آن طرف هم برخی از والدین از دریافت هزینه های بیش از نرخنامه توسط سرویس های مدارس گلایه مندند که بارها این موضوعات منعکس شده است، اما اقدامات صورت گرفته باعث رفع مشکلات نشده است و با گذشت یک ماه از سال تحصیلی، همچنان این مشکل نیز وجود دارد و انتظار می رفت تا قبل از بازگشایی مدارس، برنامه ریزی می شد وسرویس مدارس به اندازه مورد نیاز ساماندهی و جذب می شد و با والدین قرارداد می بستند که متاسفانه اینگونه نشد.

    در حال حاضر نیز دستگاه های متولی پاسخگوی این چالش نیستند و توپ مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری می کنند و تاوانش را والدین ودانش آموزان می دهند و این وضعیت باعث افزایش نارضایتی شده است که بایستی متولیان مربوطه این دغدغه والدین و دانش آموزان را هرچه سریعتر برطرف نمایند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.