حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دریا همچنان مقصد فاضلاب
    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۲۱
    شناسه : 5234
    بازدید 1387
    12
    فاضلاب همچنان در بیشتر کوچه های محلات بندرعباس رهاست و از خورها هم به دریا می ریزد و مدتی است که بوی تعفن فاضلاب هنگامیکه از کنار خورها و بخصوص خورگورسوزان بندرعباس گذر می کنیم، به مشام می رسد و پشه ها، موش‌ها و... هم همسایگان خورها را آزار می دهند .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// فاضلاب همچنان در بیشتر کوچه های محلات بندرعباس رهاست و از خورها هم به دریا می ریزد و مدتی است که بوی تعفن فاضلاب هنگامیکه از کنار خورها و بخصوص خورگورسوزان بندرعباس گذر می کنیم، به مشام می رسد و پشه ها، موش‌ها و… هم همسایگان خورها را آزار می دهند .

    متاسفانه هر ساله در نیمه دوم سال و با خنک تر شدن هوا، شاهدیم که بوی خور که در برخی سالها تا چندماه و تا مسافت زیادی باعث ناراحتی ساکنان اطراف خورها می شوند و همواره اهالی از این وضعیت گلایه مندند. متاسفانه همچنان بدلیل عدم تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب در محلات بندرعباس، فاضلاب در کوچه ها روان است و کودکان و نوجوانان در کنار همین فاضلاب بازی می کنند و این فاضلاب باعث بیماری شان می شود. آنطور که مسئولان حوزه بهداشت و درمان می گویند، پشه آئدس هم در آب های راکد و… رشد می کنند که فاضلاب ها در برخی کوچه های حاشیه نشین و بافت فرسوده و حتی برخی از نقاط خورهایی که فاضلاب را به دریا منتقل می کنند، راکد می ماند که خطر تجمع این پشه خطرناک وجود دارد و بایستی لایروبی و سمپاشی شوند . حتی برخی از کانال‌های انتقال آب باران و یا فاضلاب در مناطق مختلف دیده می شود که فاضلاب در آن راکد و متعفن هستند و نیاز به لایروبی و سمپاشی دارند. متاسفانه فاضلاب های روان در کوچه های بافت حاشیه ای و فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در بندرعباس همچنان دیده می شود که همواره عامل شیوع بیماری های پوستی و گوارشی بوده اند و برای رفع این مشکل چندان چاره اندیشی نشده است. حتی شبکه جمع آوری فاضلاب هم در بخشی هایی از محلات بطور کامل اجرا نشده است و مسئولان آب وفاضلاب استان اعلام کرده اند اجرای آن تا قبل از بازگشایی معابر ممکن نیست و به همین دلیل بازگشایی معابر به عنوان پاشنه آشیل اجرای شبکه جمع آوری فاصلاب، ارتقای امنیت، افزایش خدمات‌رسانی در محلات و… می باشد که کمتر به این مهم توجه شده است و شهرداری، راه وشهرسازی و استانداری بایستی نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند و بارها پیشنهاد کرده ایم از ظرفيت صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان نیز در این حوزه ها می توان استفاده کرد. از طرفی دیگر ورود فاضلاب به ساحل و دریا باعث آلودگی دریا و ساحل شده است و دریا که به عنوان ظرفیت خدادادی برای گردشگری، صید و صیادی و…. می باشد و زیباترین و پررونق ترین شهرهای دنیا، شهرهای بندری است، اما در بندرعباس بدلیل عملکرد نامناسب مدیران در ادوار مختلف از این ظرفیت استفاده نشده است و ساحل و دریا همواره آلوده بوده است که در یکی دو دهه اخیر میزان آلودگی ها با توجه به افزایش ورود فاضلاب های خانگی و صنعتی بیشتر شده است. انتظار می رود طرح های وعده داده شده در این حوزه هرچه سریعتر به بهره برداری برسند تا از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری شود واز آن طرف هم برای جمع آوری فاضلاب در محلات و روان نشدنش در کوچه ها تدبیری اندیشیده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.