حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درمان هرمزگان نیاز به درمان دارد
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۲۳
    شناسه : 3372
    بازدید 1285
    9
    کمبود مراکز و تجهیزات درمانی، پزشک متخصص وفوق تخصص، دارو و... در هرمزگان باعث شده است برخی بیماران همچنان برای درمان به یزد، شیراز، تهران و... بروند و کمبودها در این استان پابرجاست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: کمبود مراکز و تجهیزات درمانی، پزشک متخصص وفوق تخصص، دارو و… در هرمزگان باعث شده است برخی بیماران همچنان برای درمان به یزد، شیراز، تهران و… بروند و کمبودها در این استان پابرجاست. هرمزگان که در فقر صدرنشین استان های کشور است و همچنان در محرومیت به ارث گذاشته شده گذشتگان قرار دارد؛ بیمارانش رنج زیادی می برند و برخی بدلیل عدم توانایی در درمان جان می دهند و یا عضوی از بدن شان را از دست
    می دهند و یا سال ها رنج می کشند و نمی توانند بروند خودشان را درمان کنند. هرمزگان که قطب اقتصادی کشور است، در مرکز درمانی دانشگاهی اش مرکز استان یک دستگاه ام ار آی وجود داشت که بدلیل حجم بالای نیاز بیمارانش ، مرتب خراب می شد و از سال گذشته خراب شد و بیماران سرگردانند. منطقی این است در شهر مهاجرپذیری مانند بندرعباس حداقل سه تا پنج دستگاه ام آر آی دولتی وجود داشته باشند و با تعرفه دولتی به بیماران خدمت ارائه نماید و نیاز است صنایع غرب بندرعباس و خیرین در این حوزه مشارکت کنند. موضوع بعدی این است که همواره یزد، شیراز، تهران و… پناهگاه بیماران بوده و هرمزگانی ها برای درمان به استان های دیگر می روند که چندی قبل نیز نماینده ولی فقیه در استان نیز نسبت به این موضوع به شدت انتقاد کرد .

    از یک طرف برخی فوق تخصص ها مانند فوق تخصص دست ، زانو توراکس، قلب نوزاد و… در استان نداریم و از طرفی دیگر کمبود در سایر تخصص ها وجود دارد و بیماران به راحتی به پزشکان متخصص و فوق تخصص دسترسی ندارند. سال قبل به یاد دارم نوزادی با مشکل قلبی در بیمارستان شریعتی بندرعباس بدنیا آمد ومسئولان بیمارستان گفتند پزشک قلب نوزاد در هرمزگان نداریم وبایستی خانواده اش نوزاد را به شیراز ببرند که موضوع را از طریق استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز پیگیری کردیم و در روز دوم تولد و قبل از اعزام، نوزاد فوت کرد که اگر متخصص یا فوق تخصص قلب نوزادان در استان داشتیم، پدر و مادری داغدار نمی شدند . چرا قطب اقتصاد کشور همچنان با کمبود پزشک، تخت بیمارستانی، پرستار، تجهیزات درمانی مواجه باشد و مسئولان فقط زجر کشیدن و مرگ بیماران هرمزگانی را نظاره گر بوده اند و مشکلات همچنان پابرجاست؟ برخی بیماران هم از بعضی پزشکان گلایه مندند که عمل های شان را در بیمارستان های دولتی انجام نمی دهند و فشار چند برابری به آنها می آید و مجبورند از خیرین کمک بگیرند و یا وسایل زندگی شان را بفروشند و یا قید درمان را بزنند و زجر بکشند ویا جان دهند. از طرفی دیگر شنیده می شود که تعویض مفصل لگن و زانو و درمان پارگی رباط زانو و شانه را بایستی بیماران با هزینه های سنگین در مراکز درمانی خصوصی انجام دهند که بیماران محروم قادر به پرداخت این هزینه ها نیستند.

    از طرفی دیگر بیشتر بیماران چشمی مجبورند به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنند و هزینه های بالایی را متقبل می شوند. در حال حاضر شرایط بگونه ای رقم خورده است که بسیاری از بیماران قادر به پرداخت هزینه های سنگین درمان نیستند و بیمه ها نیز پرداختی شان رضایت‌بخش نیست و به همین دلیل هم داروخانه ها، آزمایشگاه ها، سونوگرافی و اندوسکوپی و… بیشتر بصورت آزاد محاسبه می کنند که همه بیماران توان پرداخت این هزینه ها را ندارند. انتظار می رود دولت سیزدهم به نیازهای درمانی در هرمزگان پاسخ مناسب دهد و صنایع نیز یاریگر بخش درمان باشند و پالایشگاه نفت ستاره نیز سریعتر به وعده اش در ساخت بیمارستان ۲۶۴تختخوابی در بندرعباس عمل کند تا به بخشی از مسئولیت های اجتماعی خود عمل کرده باشد و مالیات و عوارضش را براساس قانون در استان بپردازد تا صرف عمران و آبادانی شهر شود. البته در جلسه ای که با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت نفت ستاره هفته گذشته برگزار شده است، تسریع در احداث این بیمارستان مورد تاکید قرار گرفته است و تحقق آن و همچنین تسریع در اتمام بیمارستان ۵۳۰تختخوابی بندرعباس باعث می شود بخش زیادی از کمبود درمانی استان برطرف شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.