حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درمان هرمزگان نیازمند جهادگران سلامت
    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۲۵
    شناسه : 2653
    بازدید 1410
    9
    متاسفانه بدلیل هزینه های بالای درمان، بسیاری از بیماران در هرمزگان توان انجام درمان یا تکمیل روند درمان‌شان را ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: متاسفانه بدلیل هزینه های بالای درمان، بسیاری از بیماران در هرمزگان توان انجام درمان یا تکمیل روند درمان‌شان را ندارند. حضور پزشکان جهادی در مناطق مختلف استان محروم مانده هرمزگان باعث می شود بسیاری از بیمارانی که توان مالی جهت درمان ندارند، بتوانند از این فرصت درمانی استفاده کنند. ضرورت دارد برنامه ریزی شود تا این جهادگران عرصه سلامت در مناطق شهری و روستایی حضور بیشتری داشته باشند و هیچ بیماری هم بدون ویزیت ومعاینه ودرمان برنگردد.متاسفانه استان هرمزگان علی رغم اینکه قطب تجارت کشور نام دارد، اما قطب فقر وفلاکت و بیماری و بیکاری، گرانی و… هم می باشد و این فقر و فلاکت باعث افزایش سوء تغذیه، بیماری ها و…. شده است و از آن طرف بسیاری از روستاییان و حاشیه نشینان شهرها توان پرداخت هزینه های سنگین درمانی را ندارند و بایستی بسوزند وبسازند وبرخی هم جان دهند.

    شبانه روزی نیست که چندین نفر از این نیازمندان بیمار تماس نگیرند ودرخواست یاری برای درمان نداشته باشند که این موضوع نشان می دهد از یک طرف نیاز است بطور مرتب در مناطق مختلف شهری و روستایی پزشکان جهادی حضور داشته باشند و محرومان بیمار را درمان کنند که برخی حتی هزینه و کرایه رفت و آمد به سایر مناطق و مراکز درمانی را هم ندارند و از طرفی دیگر نیاز است درمانگاه ها و حداقل یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خیریه در بندرعباس و حتی سایر شهرهای استان توسط خیرین راه اندازی شود تا بیماران بخاطر فقر و محرومیت از درمان باز نمانند که متاسفانه درحال حاضر بیشتر بیماران محروم توان درمان‌شان را هم ندارند. برخی درمان ها مانند دندانپزشکی، چشم پزشکی و عینک و… هم که هزینه زیادی مطالبه می کنند و یا بیماری هایی که نیاز به آزمایش ها، سونوگرافی، ام آر آی، آندوسکوپی و… دارند وهزینه آزاد دریافت می شود و حتی برخی داروها که گران هستند وبرخی هم نایاب و کمیاب هستند و این وضعیت باعث شده است که بیماران بسیاری نتوانند خودشان را درمان کنند یا روند درمان شان را تکمیل کنند و برخی هم با قرض، کمک خیرین و… بدنبال درمان هستند. شرایط فعلی درمانی در استان بحرانی است که برگزاری این اردوهای جهادی درمانی توسط پزشکان جهادگر می تواند بخشی از نیاز درمانی استان را پوشش دهند و نیاز است که میزان آنها افزایش یابد.

    بدلیل کمبودهای زیادی که در حوزه درمان استان وجود دارد، برخی از بیماران مجبورند به استان های یزد، فارس وتهران مراجعه کنند. از طرفی دیگر بخشی از بیماران شهرها و روستاهای جنوب کرمان نیز به بندرعباس مراجعه می کنند که اگر پزشکان جهادی در آن مناطق هم مستقر شوند تا به بیماران خدمات ارائه دهند و از ورودشان به بندرعباس جلوگیری شود، فشار کمتری بر سیستم درمانی استان وارد می شود و دسترسی بیماران به پزشکان و… راحت تر می شود و مجبور نمی شوند در نوبت های چند هفته ای منتظر بمانند. اما باز تاکید می کنیم که نیاز است برنامه ریزی شود پزشکان جهادی در مناطق مختلف استان هرمزگان بصورت مستمر برای ارائه خدمات درمانی به بیماران حضور داشته باشند. انتظار می رود بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی در پردیس دانشگاه و بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی که پالایشگاه نفت ستاره چند سال قبل وعده اتمامش را در بندرعباس داده بود، زودتر به اتمام و بهره برداری برسد تا بخشی از نیاز درمانی استان برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.