حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درمان ناباروری زیر چتر بیمه
    ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۱
    شناسه : 1712
    بازدید 1736
    9
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که خدمات تخصصی درمان ناباروری تماما تحت پوشش بیمه رفته است و ۶۲۰۰ نفر خدمات دریافت کرده‌اند.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری قدس آنلاین
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که خدمات تخصصی درمان ناباروری تماما تحت پوشش بیمه رفته است و ۶۲۰۰ نفر خدمات دریافت کرده‌اند. قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه مهر ماه ۱۴۰۰ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه‌ای توسط رییس جمهور ابلاغ شد. این قانون در بخش‌های مختلفی وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را برای افزایش نرخ جمعیت تشریح کرده است. در ماده ۲۴ این قانون آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را به آن‌ها به صورت ماهانه اختصاص دهد.

    وزارت رفاه اجتماعی برای جوان‌سازی جمعیت چه کرد؟

    بر اساس ماده ۴۴ قانون جوانی جمعیت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است کلیه مادران فاقد پوشش بیمه‌ای را طی دوران بارداری و شیردهی و همچنین کودکان را تا پایان پنج سالگی تحت پوشش خدمات درمان پایه بیمه‌ای بر اساس آزمون وسع قرار دهد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده در ۹ ماه گذشته برای حمایت از خانواده و جوان‌سازی جمعیت اقدام به پرداخت ماهیانه حقوق مرخصی ایام بارداری، افزایش دو برابری اعتبار حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو، پرداخت ۶۳ میلیارد تومان بابت کمک هزینه آزمایشات ژنتیک به خانواده‌های نیازمند و اصلاح قانون کار برای حمایت از مادران شاغل کرده است، همچنین برقراری بیمه خدمات درمان و پوشش هزینه‌های ناباروری را پس از ده‌ها سال اجرایی کرده است.

    خدمات درمان نازایی و ناباروری بیمه شد

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین روز از شهریور سال قبل اعلام کرد: خدمات درمان نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت. هزینه‌های درمان این خدمات هم زیر پوشش خدمات بیمه پایه قرار گرفت و وزارت بهداشت مکلف شد استانداردهای درمانی آن را برای اجرا تهیه کند و مراکز درمانی دولتی و غیردولتی هم باید طوری مدیریت کنند که مخارج و هزینه‌های این نوع خدمات برای خودشان هم کاهش یابد. به گفته عبدالملکی، خدمات درمان نازایی و ناباروی درمان ناباروری و نازایی یکی از پرهزینه‌ترین اقلام درمانی در کشور و مطالبه بسیاری از خانواده‌ها بود. بودجه و هزینه مورد نیاز برای این امر از طریق شرکت‌های بیمه گر در اختیار این وزارت قرار می‌گیرد. خدمات ناباروری بخشی از خدمات درمانی است که تا سال قبل بخش قابل توجهی از آن تحت پوشش بیمه نبود و هزینه‌هایی برای زوجین نابارور به همراه داشت.

    شرایط استفاده از بیمه ناباروری چیست؟

    سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: تامین اجتماعی ۹۰ درصد از هزینه خدمات درمان ناباروری را در مراکز درمانی دولتی پرداخت می‌کند. در مراکز عمومی غیردولتی و بخش خصوصی نیز، هزینه خدمات درمان ناباروری براساس تعرفه بخش عمومی غیردولتی محاسبه و پرداخت می‌شود. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، تمام زوجین ناباروری که زن زیر ۴۵ سال داشته باشد و تا یکسال پس از قصد و اقدام به بارداری، صاحب فرزند نشده باشد؛ می‌تواند از این خدمت استفاده کند.

    خدمات تخصصی درمان ناباروری تماما تحت پوشش بیمه است

    هفته قبل هم میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر هزینه بیماران خاص در بخش درمان مستقیم صفر است و خدمات تخصصی و تکمیلی در درمان ناباروری تماما تحت پوشش بیمه رفته و بیش از ۶۲۰۰ نفر خدمات تخصصی در این بخش دریافت کرده‌اند. همچنین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اعلام کرده است که کسانی که از آغاز سال ۱۴۰۰ تا کنون برای درمان ناباروری اقدام کردند اگر به بیمه سلامت یا تامین اجتماعی مراجعه کنند خسارات و هزینه‌های دوره ناباروری آن‌ها کامل پرداخت می‌شود و ۹۰ درصد تعرفه دولتی را بیمه پرداخت می‌کند.

    هزینه درمان ناباروری چقدر است؟

    برای اطلاع از آمار و هزینه‌های درمان ناباروری در کشور و همچنین میزان و نحوه پوشش مخارج توسط شرکت‌های بیمه‌گر با دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت‌وگو کردیم.

    میانگین هزینه درمان ناباروری چقدر است؟

    ناباروری چهار دلیل می‌تواند داشته باشد بسته به علت ناباروری روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد اول درمان‌های دارویی و سرپایی،دوم درمان به روش آی یو آی، سوم روش آی وی اف و چهارم روش جایگزین که بسته به روش درمان هزینه هم تغییر می‌کند؛ اما در کل درمان آی وی اف و جایگزین نسبتا هزینه بالاتری دارند و ممکن است روش درمانی آی وی اف بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای بیمار هزینه داشته باشد.

    هزینه درمان ناباروری در کشور به نسبت دیگر کشورها بالاست؟

    هزینه درمان ناباروری در کشورهای مختلف به دلیل استفاده از روش‌ها و تجهیزات یکسان تقریبا مطابق هم است؛ اما در کشور ما این هزینه پایین‌تر است برای مثال گران‌ترین درمان ناباروری در آمریکا حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار، در کشورهای اروپایی نزدیک ۱۰ هزاریورو و در کشورهای آسیایی ۵ تا ۶ هزار دلار هزینه دارد در حالی که در ایران کم‌تر از هزار دلار است و همچنین اینکه در ایران علاوه برهزینه مناسب درمان ناباروری، به تازگی این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته تا هموطنان شرایط درمان آسان‌تری داشته باشند.

    چه تعداد زوح نابارور در کشور داریم؟

    بر اساس آخرین مطالعات رسمی که انجام دادیم میانگین آمار ناباروری در زوجین در سن باروری معادل ۲۰ درصد است که در برخی استان‌ها بیش‌تر و در برخی استان‌ها هم کم‌تر است و عملا از هر ۵ زوج در کشور یک زوج مشکل ناباروری دارد و زوج هایی که درمان را ادامه می‌دهند موفق به درمان قطعی می‌شوند.

    مهم‌ترین معضل ناباروری چیست؟

    مهم‌ترین مسئله ناباروری ناامیدی است اگر شرایطی که می‌تواند زوج را به توفیق برساند را فراهم کنیم این معضل رفع می‌شود من معتقدم که مشکلات اقتصادی هم نمی‌تواند باعث عدم موفقیت شود، چراکه افرادی که مشکل اقتصادی دارند همت دارند و اگر ادامه دهند موفق می‌شوند و در حال حاضرهم که بیمه این هزینه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    چه تعداد از مراجعان فرآیند درمان را به دلیل مشکلات مالی رها می‌کنند؟

    از زمانی که درمان‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته میزان مراجعینی که درمان را به دلیل نداشتن پول رها می‌کنند کم‌تر ازگذشته شده؛ اما صفر نشده شاید دلیلش این باشد که پوشش بیمه هنوز به سهولت و راحتی در اختیار بیمه شدگان نیست و زوج‌هایی هستند که می‌گویند برای گرفتن پول از بیمه دوندگی زیادی کرده‌اند. اگر زوجی برای درمان به یک مرکز دارای پروانه از وزارت بهداشت مراجعه می‌کند بیمه باید با ثبت اطلاعات و تایید ناباروری پکیج حمایتی را که در نظر گرفته است به حساب واریز کند این که رسم بیمه‌ها این است که اول باید خدمت انجام شود بعد اسناد ارسال شود بعد پول واریز شود گردش پیچیده است و بودجه‌های درمان ناباروری باید درست مدیریت شوند تا همه ترغیب به درمان شوند.

    پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های ناباروری عملی شده است؟

    چه مرکز دولتی، چه عمومی غیر دولتی، چه جهاد دانشگاهی و چه خصوصی باید بتواند هزینه درمان ناباروری را تامین کند یعنی وقتی می‌گوییم یک مرکز دولتی است معنا و مفهوم آن است که بیمه به آن مرکز پول کم‌تری پرداخت می‌کند ولی مرکز از منابع دولتی که در اختیار دارد بقیه هزینه‌ها را تامین می‌کند و این اتفاقی است که در مراکز دولتی به راحتی نمی‌افتد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.