حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درمانگاه‌های تامین‌اجتماعی، مکمل خوبی در بخش درمان استان هستند
    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
    شناسه : 2817
    بازدید 1395
    9
    نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان: دریانیوز// به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی عباس اکبری مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان، دکتر غلامعباس مومنی سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان و جمعی از کارکنان تامین‌اجتماعی هرمزگان با حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی عباس اکبری مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان، دکتر غلامعباس مومنی سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان و جمعی از کارکنان تامین‌اجتماعی هرمزگان با حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.

    نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته تامین‌اجتماعی گفت: سازمان تامین‌اجتماعی باید تلاش کند تا خدمات خود را بیش از پیش به مخاطبین خود که جامعه هدف گسترده‌ای است ارائه نمایند تا امید را در بین آنها افزایش دهد.حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده افزود: با توجه به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه بیمه‌ای و درمانی در استان‌ها باید تلاش شود که این خدمات را مردم بیشتر لمس نمایند.

    حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه استان هرمزگان از نظر درمانی نیاز به خدمات و امکانات بیشتری است گفت: سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان بیمارستان خلیج‌فارس را دارد که بسیار بیمارستان خوب و مجهزی است و باید تلاش شود که رویکرد این بیمارستان به سمت مرجع شدن در استان پیش برود.وی خاطرنشان‌کرد: کمبودهای درمانی استان دغدغه همه مسئولان استان است و باید تلاش شود که این کمبودها رفع شود و یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند در این زمینه کمک نماید سازمان تامین اجتماعی و بخش درمان آن است.

    امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: بیمارستان خلیج فارس در بسیاری از موارد از دیگر بیمارستان‌ها بالاتر است اما هنوز نتوانسته است نقش خود را به خوبی ایفا نماید و اگر این بیمارستان بتواند کمبودهای خود از جمله کمبود پزشک خود را برطرف نماید، می‌تواند سطح خود را بسیار بالا برده و نقش درمانی بالاتری در استان داشته‌باشد که مراجعه به آن بیشتر می‌شود و از این نظر می تواند در استان مرجع شود.وی با اشاره به امکانات و تجهیزات خوب بیمارستان خلیج‌فارس عنوان‌کرد: هم اکنون این بیمارستان از نظر امکانات در رده خوبی قرار دارد و تنها نیاز دارد که پزشکان متخصص و خوب را جذب نماید تا بتواند خدمات درمانی مناسب‌تری به جامعه ارائه نماید.

    وی با اشاره به وجود درمانگاه‌های تامین‌اجتماعی در استان عنوان‌کرد: درمانگاه های موجود در استان مکمل خوبی برای بیمارستان‌های استان هستند که می‌تواند خدمات درمانی خوبی را به جامعه ارائه نمایند و بخشی از کمبود خدمات درمانی استان توسط درمانگاه‌های سازمان تامین‌اجتماعی در استان رفع می‌شود.حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در خصوص خدمات بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی نیز گفت: یکی از اقدامات خوبی که توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شده‌است این است که خدمات را به سمت غیرحضوری و الکترونیکی شدن پیش برده است که این امر می‌تواند خدمات را سریعتر و در بخش وسیع‌تری به جامعه ارائه نماید و این حرکت را ادامه دهید.

    وی با اشاره به اینکه تامین‌اجتماعی نزدیک‌ترین نهاد به تامین عدالت اجتماعی است بیان‌کرد: دسترسی به عدالت دارای زوایای مختلفی است و این عدالت در بخش های بسیار زیادی وجود دارد اما سازمان تامین اجتماعی نزدیک‌ترین نهاد به تحقق عدالت اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.در ادامه مدیرکل تامین‌اجتماعی هرمزگان گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در سال جاری رخ داد، ابلاغ سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب بود.

    عباس اکبری افزود: ادارات مختلف باید در کنار هم قرار گیرند تا عدالت اجرا شود و ما در سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان خدمتگزار مردم امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی در زمینه عدالت اجتماعی به مردم ارائه نماییم.اکبری عنوان‌کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در دو حوزه بیمه‌ای و درمانی در سراسر کشور فعالیت می‌کند.وی اظهارداشت: خدمات بیمه‌ای که سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند در دو قالب خدمت کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشد.اکبری خاطرنشان‌کرد: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در استان هرمزگان از طریق ۱۷ شعبه اصلی، ۱۳ شعبه اقماری و شش کارگزاری به مردم ارائه می‌شود.

    وی عنوان‌کرد: در استان هرمزگان ۹۷۷ هزار و ۱۹ نفر تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار دارد که از این تعداد ۸۸۱ هزار و ۷۵ نفر بیمه شده و ۹۵ هزار و ۹۴۴ نفر مستمری‌بگیر هستند. وی عنوان‌کرد: ۳۲۹ هزار و ۴۲۹ نفر بیمه شده اصلی شامل ۲۸۷ هزار و ۴۵۰ نفر بیمه اجباری، ۳۷هزار و ۸۶ نفر بیمه خاص، ۲هزار و ۵۷۱ نفر بیمه شده توافقی و ۲هزار و ۳۲۲ مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

    اکبری ادامه‌داد: همچنین ۵۵۱ هزار و ۶۴۶ نفر بیمه شده تبعی در استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.وی درباره مستمری بگیران سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان عنوان‌کرد: ۲۷ هزار ۹۸۶ نفر بازنشسته، ۲۳هزار و ۴۶۲ نفر بازمانده و هزار و ۳۹۳ نفر از کار افتاده در استان هرمزگان به عنوان مستمری‌بگیر سازمان تامین‌اجتماعی می‌باشند.اکبری اضافه‌کرد: سازمان تامین‌اجتماعی در دو بخش تعهدات کوتاه‌مدت و تعهدات بلند مدت به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌کند.

    وی درباره پرداخت هزینه تعهدات بلند مدت که شامل حقوق مستمری‌بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان می‌باشد عنوان‌کرد: در سال گذشته ۲۴هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در تعهدات بلند مدت سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان پرداخت شد.این مسوول در خصوص تعهدات کوتاه‌مدت تامین‌اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: در سال گذشته در تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان که شامل غرامت دستمزد دوران بیماری، هزینه بارداری، کمک هزینه وسایل پزشکی، هدیه ازدواج و غیره می‌شود، ۶۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش پرداخت شد. همچنین هزار و ۸۰ میلیارد ریال نیز بیمه بیکاری در سال گذشته پرداخت شد.

    وی درخصوص الکترونیکی شدن و هوشمند شدن خدمات تامین‌اجتماعی عنوان‌کرد: با توجه به گستردگی خدماتی که باید به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی ارائه شود این خدمات به سمت غیرحضوری پیش می‌رود تا بتوانیم به تامین‌اجتماعی هوشمند دست پیدا کنیم.

    اکبری ادامه‌داد: از سال گذشته سامان دادن به سوابق بیمه‌شدگان در دستور کار قرار گرفت و ۴۸۰ هزار پرونده بیمه‌شدگان به صورت الکترونیک اسکن و ذخیره سازی شد.
    در ادامه سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز گفت: دلیل نامگذاری هفته تامین‌اجتماعی این است که بتوانیم اهداف سازمان را برای مردم بازگو کرده و پاسخگویی خوبی برای مردم باشیم و آرمان های سازمان را تبیین و ارائه نماییم.
    دکتر غلامعباس مومنی با تبریک هفته تامین اجتماعی و دهه امامت و ولایت افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری امیدواریم که امسال سال تحول در سازمان تامین اجتماعی باشد.

    مومنی عنوان‌کرد: کمتر سازمانی وجود دارد که مانند سازمان تامین‌ اجتماعی جامعه هدف داشته‌باشد چرا که جمعیت زیادی از مردم کشور تحت پوشش این بیمه قرار دارند.
    مومنی خاطرنشان‌کرد: استان هرمزگان از نظر درمانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید برای درمان جامعه حرکت‌های جهادی انجام شود.این مسوول اظهارکرد: سازمان تامین‌اجتماعی بعد از دانشگاه علوم‌پزشکی، دومین دستگاه بزرگ ارائه‌دهنده خدمات درمانی در جامعه است.

    مومنی بیان‌کرد: در سازمان تامین‌اجتماعی رتبه استان هرمزگان در بخش بیمه‌ای بالاست اما این رتبه در بخش درمانی مناسب نیست و ما در تلاش هستیم که جایگاه استان را از نظر درمانی نیز بالا ببریم.وی خاطرنشان‌کرد: در تامین اجتماعی خدمات درمانی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود. مومنی ادامه‌داد: در بحث درمان مستقیم، خدمات در مراکز ملکی سازمان ارائه می‌شود که در استان هرمزگان ۹ مرکز ملکی شامل یک بیمارستان، یک پلی کلینیک و هفت درمانگاه تخصصی خدمات درمانی را به بیمه‌شدگان و اقشار مختلف جامعه ارائه می‌کنند.

    مومنی ادامه‌داد: ما در تلاش هستیم که ارائه خدمات از طریق درمان مستقیم به بیمه‌شدگان و سایر اقشار مرتبط با تامین‌اجتماعی ارائه شود چرا که این خدمات به صورت رایگان به آنها ارائه خواهدشد.وی به کسب رتبه برتر بیمارستان خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، بیمارستان خلیج‌فارس طی این ارزیابی‌ها توانست رتبه برتر را کسب نماید.وی در خصوص ارانه خدمات درمانی غیرمستقیم نیز عنوان‌کرد: علاوه بر مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی، در استان هرمزگان ۶۰۶ مرکز طرف قرارداد با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان وجود دارد که خدمات درمانی را به بیمه شدگان ارائه می‌کنند.

    مومنی در پایان به مراکز طرف قرارداد این مدیریت در استان اشاره و عنوان کرد: در هرمزگان ۲۲ بیمارستان، ۱۸۷ پزشک، ۱۴۷ داروخانه، ۶۳ آزمایشگاه، ۲۸ رادیولوژی، ۲۴ سونوگرافی، ۳۵ فیزیوتراپی، دو سنگ شکن، پنج ام‌آرآی، سیزده سی‌تی‌اسکن، ۲۲ دی کلینیک، ۴۴ درمانگاه و ۳۴ مرکز دیگر با سازمان تامین اجتماعی همکاری دارند.
    سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: تمام تلاش ما افزایش سطح درمان و تعداد درمانگاه‌های سطح استان است به ویژه در مناطقی مانند حاجی‌آباد، بستک، پارسیان و کیش که درمانگاه در آنها وجود ندارد .

    وی عنوان کرد: در مناطقی که مشکلاتی در زمینه ایجاد درمانگاه وجود دارد سعی داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است مشکلات را برطرف کنیم تا مردم در سراسر استان از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی رضایت داشته باشند.دکتر مومنی در پایان با درخواست همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان برای ساخت مراکز درمانی در استان گفت: یکی از دغدغه‌های ائمه جمعه استان موضوع درمان استان به ویژه درمان افراد تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی است که نیاز به همراهی همه ائمه جمعه در این زمینه داریم چرا که این افراد زیان گویای مردم هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.