حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درد درمان بیماران مستضعف ومحروم
    ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۳:۵۱
    شناسه : 5943
    بازدید 1343
    9
    در حالی روزبه روز هزینه های درمان درحال افزایش است که خانواده های زیادی و بخصوص محرومان توان پرداخت این هزینه ها را حتی اگر بیمه همگانی هم باشند، ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در حالی روزبه روز هزینه های درمان درحال افزایش است که خانواده های زیادی و بخصوص محرومان توان پرداخت این هزینه ها را حتی اگر بیمه همگانی هم باشند، ندارند.

    هزینه ویزیت، آزمایش ها، سونوگرافی و رادیولوژی، دارو و… که بیشترشان آزاد محاسبه می شود، وضعیت وشرایط را سخت تر کرده است. هزینه های دندانپزشکی و عینک هم که معمولا آزاد است و گاهی خانواده ای اگر بخواهد برای درمان دندان یا گرفتن عینک با درجه شماره چشم بالا برای اعضای خانواده ، اقدام کند که بایستی چند ماه از درآمدشان را پس انداز کنند و خرج نکنند تا بتوانند برای درمان دندان ویا گرفتن عینک و عمل چشم و… اقدام کنند که برای خیلی ها امکان‌پذیر نیست.

    از طرفی معمولا درمان دندان بایستی در چندین مرحله انجام شود که هزینه ها چندبرابر می شود. در این شرایط و برای استانی مانند هرمزگان که مقام نخست را در فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی دارد، بیشتر خانواده ها بخصوص در روستاها و محلات حاشیه ای در فقر مطلق بسر می برند که بسیاری از آنها حتی سه وعده غذایی را در سفره ندارند و برخی ها هم مجبورند فرزندان شان را بدون صبحانه و… به مدرسه بفرستند، درمان بیماری شان راحت نیست.در این شرایط سخت که منجر به افزایش سوءتغذیه و بروز انواع بیماری ها در این خانواده ها می شود، ضرورت دارد برای درمان رایگان خانواده های محروم تدابیر لازم اتخاذ گردد و خیرین و بنگاه های اقتصادی نیز یاریگر بیماران محروم باشند و مراکز درمانی خیریه در استان راه اندازی شوند تا بیماران به غیراز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند وفرمایش رهبرمعظم انقلاب در این حوزه محقق شود. گرچه گهگاهی گروه های پزشکی جهادی و بسیجی در برخی مناطق محروم استان خدمات درمانی برای بعضی از بیماران ارائه می دهند، اما نیاز است که این خدمات درمانی دائمی شود و در محلات و مناطق مختلف، مراکز درمانی خیریه رایگان داشته باشیم و از طرفی گروه های پزشکی جهادی بطور مرتب در مناطق مختلف حضور داشته باشند تا بیماران رایگان درمان شوند.

    در حال حاضر بیشتر مددجویان نهادهای حمایتی نیز توان پرداخت هزینه های درمانی را ندارند و ضرورت دارد نهادهای حمایتی با کمک خیرین و صنایع و… مراکز درمانی را برای ارائه خدمات درمانی رایگان به مددجویان شان و محرومان غیرمددجو داشته باشند تا دغدغه درمانی شان کمتر شود. محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی که نیمی از جمعیت شهری مانند بندرعباس را در خود جای داده است، ساکنانش برای درمان با مشکل مواجهند و بیشتر روستاییان نیز توان پرداخت هزینه های سنگین درمانی را ندارند و برخی هم بدلیل عدم تکمیل درمان شان بدلیل هزینه های سرسام آور درمان، جان شان را ازدست می دهند ویا عضوی از بدن شان قطع شده و زندگی پررنجی دارند که ضرورت دارد استاندار هرمزگان به عنوان نماینده عالی دولت در استان در این حوزه تدبیری بیندیشند تا مشکلات درمانی محرومان کمتر شود.

    از طرفی دیگر استان با کمبود تخت بیمارستانی، تجهیزات درمانی و برخی از پزشکان متخصص و فوق تخصص و پرستار مواجه است که برخی از بیماران مجبورند برای درمان به سایر مناطق کشور سفرکنند و نیاز است کمبودهای درمانی استان مرتفع شود. از پالایشگاه نفت ستاره هم انتظار می رود هرچه سریعتر بیمارستانش را در بندرعباس تکمیل کند و بقیه صنایع از جمله فولاد کاوه کیش که وابسته به بنیاد مستضعفان است، حداقل یک بیمارستان خیریه را برای مستضعفان و محرومان احداث نماید تا مستضعفان وبیماران محروم هرمزگان از مواهب این نهادانقلابی بهره مند شوند .
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.