حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خودروهای میوه فروش؛ قصه ای ادامه  دار…
    ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۲۵
    شناسه : 4502
    بازدید 1409
    7
    بارها در مورد دستفروشان و خودروهای میوه فروش ومعایب و مزایای آنها مطالب متعددی منتشر شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بارها در مورد دستفروشان و خودروهای میوه فروش ومعایب و مزایای آنها مطالب متعددی منتشر شده است. از آن طرف جلسات متعددی درزمینه جمع آوری ، ساماندهی خودروهای میوه فروش، چاره اندیشی برای سد معبر توسط این خودروها و… برگزار شده است. مصوبات مختلفی در این حوزه داشته ایم، اما باز هم شرایط به همان روال قبل است.
    از خودروهای میوه فروش سطح شهر بندرعباس بارها گفتیم و مصاحبه‌های مختلف با مسئولین مربوطه انجام داده ایم. اما بعد از گذشت یک ماه و قول هایی که داده شد برای ساماندهی این خودروها اما هیچ تغییری در سطح شهر نمی بینیم. هنوز ترافیک سنگین خیابان راه آهن پا برجاست ، روز به روز به تعداد خودروهای میوه فروش این خیابان افزوده می شود . خیابانی که حالا یکی از پر تردد ترین خیابان شهر بندرعباس به شمار می آید و هم یکی از خروجی و ورودی های اصلی شهر است.

    از طرفی دیگر شهرک پیامبر اعظم( ص) با جمعیتی زیاد در این محدوده قرار دارد و در طول شبانه روز خودروهای زیادی از این مسیر به شهرک پیامبر اعظم تردد می کنند. بعد از پیگیری های متعدد، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس اعلام کرد، بعد از توقیف خودروهای میوه فروش و رفع توقیف آن ها ،در بلوار رجایی مکانی مشخص برایشان در نظر گرفته شده است و ساماندهی می شوند. افرادی که برای رفع توقیف خودروهای خود مراجعه می کنند. تعهد می دهند و مبلغی را ماهیانه پرداخت کرده ودر مکان جدید به فعالیت می پردازند. اما بعد از گذشت بیش از یک ماه روال خودروهای میوه فروش به همان منوال است. در تمام نقاط شهر حضور دارند. می توان گفت تعداد آن ها کاهش پیدا نکرده در بعضی نقاط افزایش هم یافته است.هممچنین در مکان جدید هم مستقر نشده اند.

    حتی بعضی از این خودروها خود را مالک و صاحب آن نقطه از خیابان می دانند و اجازه نمی دهند خودرو دیگری آنجا پارک کند . برای خود سایه بان و مکان اسکان و استراحت درست کرده اند. از سمت کمربندی که به سمت کوی شفا بخواهیم برویم، خودرو های میوه فروش دقیقاً در تقاطع و نبش خیابان به طور ثابت ایستاده اند، از هشت صبح تا پاسی از شب . حتی آسفالت آن قسمت هم بسیار کثیف شده است.از سمت بلوار امام حسین(ع) به سمت درخت سبز که برویم هم خودرو های میوه فروش بساط خود را پهن کرده اند و پشت سر هم ایستاده اند. بعد از گذشت یک ماه از صحبت با مسولین شهرداری و وعده ساماندهی خودروهای میوه فروش و همچنین توقیف خودرو آن ها اما تغییری بوجود نیامده است . حتی در بعضی مکان ها می بینیم که تعداد آن ها بیشتر هم شده است و کلاً مسئله ساماندهی خودروهای میوه فروش در حال حاضر رها شده است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.