حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خودروسازها سوءاستفاده نکنند
    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۵
    شناسه : 1217
    بازدید 1592
    8
    چند سالی است که بحث رونق تولید و حمایت از تولید داخلی، نامگذاری شعار سال‌ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: چند سالی است که بحث رونق تولید و حمایت از تولید داخلی، نامگذاری شعار سال‌ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است. شعاری که تا کنون کمتر به آن توجه شده است که شاید یکی از مهمترین دلایل آن نیز کیفیت پایین برخی محصولات داخلی باشد. زمانی که بحث حمایت از تولید داخلی به میان می آید ناخودآگاه ذهنیت بسیاری از هموطنان به سوی خودروهای داخلی سوق پیدا می‌کند. خودروهایی که طی سال‌های تولید خود نه تنها کیفیت آنها افزایش پیدا نکرده است بلکه روز به روز نیز از کیفیت و امنیت آنها نیز کاسته شده‌است. کمتر سابقه داشته است که رهبر معظم انقلاب در خصوص صنعت خودروسازی موضوعی را بیان نمایند اما از آنجایی که این صنعت پیشرفتی نداشته و حتی شاهد عقب‌گرد آن نیز هستیم باعث شده است که رهبر معظم انقلاب تذکراتی را در این باره بدهند.

    ایشان در در دیدار اخیر خود که با کارگران به مناسبت هفته کارگر داشته‌اند صراحتاً به این موضوع اشاره کرده اند که خودروسازها از بحث حمایت از تولید داخلی سوءاستفاده نکنند چرا که وضع آنها تعریفی ندارد و ایشان برای دومین بار است که در سخنرانی های اخیر خود از خودروسازها گلایه نموده‌اند. ایشان در سال‌های اخیر بر تقویت تولید و حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌ و به مسوولان گوشزد نموده‌اند از ورود محصولاتی که در کشور با کیفیت خوب تولید می‌شود خودداری نمایند. مردم ایران نیز همیشه نشان داده‌اند که به استفاده از محصولات با کیفیت تولید داخل علاقه‌مند هستند. صنعت خودروسازی ما در این سال ها آنچنان عقب‌گرد داشته است که صدای بسیاری از مسئولان کشوری و حتی رئیس پلیس راهور کشور را نیز درآورده است و در چند وقت اخیر نیز شاهد این هستیم که گلایه ها از این صنعت رو به افزایش بوده است. اکنون که رهبر انقلاب نیز در این خصوص اظهار نظر نمودند حجت برای همه تمام شده است و باید تغییر و تحول اساسی در این صنعت به وجود بیاید چرا که این صنعت روزانه تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان را از ما می گیرد. ایران اسلامی که در بسیاری از زمینه‌ها توانسته است خودکفا شده و محصولات با کیفیت تولید نماید چرا در صنعت خودروسازی نباید خودروهای به روز و ایمن تولید نماید و مردم حسرت داشتن خودروهای مناسب بخورند و مجبور باشه از تولیداتی استفاده نمایند که به ارابه‌های مرگ مشهورند.

    ایرانی لایق است که بهترین ها را داشته باشد و این خواسته ای است که همه مردم کشور آن را از مسئولان طلب می نماید و صنعت خودروسازی ما نیاز به یک تحول اساسی و جهش در تولید و کیفیت دارد. در حال حاضر کمبود خودرو در کشور باعث افزایش سرسام‌آور قیمت این محصولات شده‌است و تنها راه مهار قیمت‌های افسارگسیخته، واردات آن است تا بتوان نیاز کشور و قیمت‌ها را کنترل نماید. البته واردات خودرو باید به محصولاتی ختم شود که توان خرید آن برای عموم فراهم باشد نه اینکه خودروهای لاکچری و قیمت‌های بالا وارد شود که عده معدودی بتوانند آنها را تهیه نمایند. در حال حاضر کشور ما بیشتر از هر زمان دیگری به واردات خودرو نیاز دارد و از سوی دیگر تولید خودروهای داخلی و استفاده از ظرفیت داخل کشور برای تولید محصولات باکیفیت و ایمن نیز در دستور کار قرار داشته‌باشد تا در این زمینه نیز خودرکفا شویم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.