حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خلیج فارس نام ثبت شده در متون تاریخی
    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۲۸
    شناسه : 7764
    بازدید 1226
    7
    امام جمعه بندرعباس در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس عنوان کرد دریانیوز// نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: در همه متون تاریخی نام خلیج فارس به زبان های مختلف ثبت شده و هیچ سندی با نامی غیر از این درباره جغرافیای خلیج فارس وجود ندارد.
    ارسال توسط : منبع : ایرنا
    پ
    پ

    دریانیوز// نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: در همه متون تاریخی نام خلیج فارس به زبان های مختلف ثبت شده و هیچ سندی با نامی غیر از این درباره جغرافیای خلیج فارس وجود ندارد.
    حجت الاسلام محمد عبادی زاده در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره خلیج فارس، اظهار کرد: این نام ها در گذر زمان ماندگار شده و ارزشی تاریخی و غیرقابل تغییر دارند. رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان یادآور شد: نام خلیج فارس نیز اعتباری جهانی و غیرقابل خدشه دارد و به همین دلیل ایران نیازی به رویکرد دفاعی برای آن ندارد.
    معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز گفت: نام های بزرگی که در دوره‌های مهم تاریخی به یادگار مانده اند، رسالت ما را در حفاظت و پاسداشت آنها سنگین کرده و رسالت اصحاب علم و رسانه از همه سنگین تر است.احسان کامرانی تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره خلیج‌فارس در هرمزگان است و باید یک مجمع همگانی و کامل از تمام بخش های جغرافیای خلیج فارس تشکیل شود و هر کسی که در حوزه خلیج فارس فعالیت دارد در این مجمع حضور یابد.
    به گفته معاون استاندار هرمزگان اسناد کتابخانه ای و فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی پژوهشی مرتبط با خلیج فارس باید به طور کامل جمع آوری و در دبیرخانه دائمی جشنواره به عنوان مخزن اسناد خلیج فارس نگهداری شود.
    کامرانی همچنین خواستار پیش بینی و اختصاص مشوق هایی برای اهالی قلم و هنرمندان شد تا با انگیزه و اشتیاق بیشتر، آثار ماندگاری خلق کنند.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این آیین خاطرنشان کرد: خلیج فارس فقط یک نام نیست، بلکه هویتی است که تاریخ بسیار کهنی با خود دارد.اسماعیل جهانگیری ادامه داد: خلیج فارس متعلق به تمام ایران است و نمی توان بدون نام بردن از شهدای آن از رییسعلی دلواری تا اسحاق دارا از آن نام برد. وی تصریح کرد: نیروهای نظامی و در رأس آن ارتش ایران در حال دفاع مداوم از جغرافیای ایران و حریم خلیج فارس است و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز وظیفه ای بسیار سنگین برای پاسداشت و حفاظت از فرهنگ و هنر خلیج فارس و محافظت از آن بر عهده دارند.
    جهانگیری ضمن ارائه گزارش دستاوردهای دوره قبل جشنواره گفت: تألیف و ترجمه کتاب های مرتبط با نام خلیج فارس از برنامه های مهم این جشنواره بود و پس از انتشار فراخوان ،بیش از دویست کتاب برای انتخاب کتاب سال خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری همه نهادهای اجرایی و خبرنگاران برای برگزاری سیزدهمین جشنواره خلیج فارس قدردانی کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.