حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • خطر آنفلوآنزا در مدارس جدی است
    ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۰۳
    شناسه : 4907
    بازدید 1397
    8
    شیوع آنفلوانزا که برخی از مدارس را در کشور هم به تعطیلی کشانده است، در هرمزگان هم شرایط مساعد نیست و بیمارستان کودکان بندرعباس هم بدلیل حجم بالای مراجعات، توان پاسخگویی به حجم بالای بیماران را ندارد و مطب ها هم مملو از بیماران است واز آن طرف کمبود دارو نیز شرایط را سخت تر کرده است و منبع شیوع وسرایت این بیماری هم در بین کودکان، مدارس اعلام شده است و والدین هم با مشکلاتی برای پیشگیری و درمان فرزندان شان مواجهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: شیوع آنفلوانزا که برخی از مدارس را در کشور هم به تعطیلی کشانده است، در هرمزگان هم شرایط مساعد نیست و بیمارستان کودکان بندرعباس هم بدلیل حجم بالای مراجعات، توان پاسخگویی به حجم بالای بیماران را ندارد و مطب ها هم مملو از بیماران است واز آن طرف کمبود دارو نیز شرایط را سخت تر کرده است و منبع شیوع وسرایت این بیماری هم در بین کودکان، مدارس اعلام شده است و والدین هم با مشکلاتی برای پیشگیری و درمان فرزندان شان مواجهند. از طرفی دیگر به دانش آموزان و والدین توصیه می شود که از ماسک استفاده نموده و به فاصله گذاری و رعایت اصول بهداشتی توجه بیشتری نمایند که در کلاس های درس ۳۰ ۴۰تا۵۰ نفری بطور حتم فاصله گذاری را نمی توان رعایت کرد. از طرفی دیگر استفاده از ماسک که از اواخر سال ۹۸ وبا شیوع کرونا بسیار افزایش یافت، در ماه های اخیر بسیار کمتر استفاده می شود واز آن طرف بدلیل هزینه بر بودن استفاده مداوم از ماسک، بسیاری از خانواده ها توان خریدش را ندارند و نیاز است توزیع رایگان ماسک در مدارس، محلات و روستاها توسط نهادهای دولتی، خیریه و انقلابی و… صورت گیرد تا گامی در پیشگیری از افزایش این بیماری صورت گیرد. بسیاری از خانواده ها که توان تامین سه وعده غذایی را ندارند، بطور حتم نخواهند توانست ماسک و… را تهیه کنند. از طرفی دیگر بدلیل افزایش هزینه تحصیل از جمله‌ کیف وکفش، نوشت افزار، لباس و…، برخی از دانش آموزان نیز از تحصیل بازمانده اند. در این شرایط که هزینه های درمان نیز بسیار گران است، بایستی به حوزه پیشگیری توجه بیشتری شود و اقدامات لازم صورت پذیرد.

    یکی از مشکلاتی که همواره در بسیاری از مدارس دیده می شود، کمبود مایع دستشویی در مدارس است که این وضعیت هم با توجه به گرانی مایع دستشویی و مصرف زیاد آن در مدارس ادامه دارد و بی توجهی به شستشوی دست ها و رعایت مسائل بهداشتی بطور حتم در افزایش این بیماری ها موثر است و می طلبد تدابیری اتخاذ گردد که این کمبودها برطرف شود. خیرین و نهادهای مختلف هم می توانند در حوزه تامین ماسک، مایع دستشویی، موادضدعفونی کننده و… یاریگر دانش آموزان و مدارس باشند. همچنین صنایع فعال در استان نیز می توانند در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان در این بخش ها مشارکت فعال تری داشته باشند تا دانش‌آموزان از ماسک و… محروم نباشند وسلامتی شان در معرض خطر قرار نگیرد. برای درمان بیماران هم بایستی به تغذیه شان و خوردن میوه و… توجه داشت که با توجه به گرانی دارو، میوه و مواد غذایی، خانواده های محروم نمی توانند این اقلام را تهیه کنند که در این بخش نیز بایستی از این اقشار حمایت های لازم صورت گیرد تا سریعتر بهبود یابند وانتقال بیماری کمتر شود. متولیان مربوطه بایستی سریعتر تصمیمات بهتری را در خصوص نحوه دایربودن مدارس، تامین دارو، توزیع ماسک رایگان و… بگیرند تا دانش آموزان کمتر به این بیماری مبتلا و زودتر درمان شوند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.