حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خروجی پساب تصفیه خانه، خورها و ایستگاه های پمپاژ فاضلاب  سه منشاء بوی نامطبوع در بندرعباس
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۴۸
    شناسه : 1368
    بازدید 1669
    8
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان عنوان کرد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خروجی پساب تصفیه خانه، خورها و ایستگاه های پمپاژ فاضلاب را سه منشاء بوی نامطبوع در بندرعباس عنوان کرد.
    ارسال توسط : منبع : خبر گزاری ایرنا
    پ
    پ

    دریانیوز:  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خروجی پساب تصفیه خانه، خورها و ایستگاه های پمپاژ فاضلاب را سه منشاء بوی نامطبوع در بندرعباس عنوان کرد. عبدالحمید حمزه پور اظهار داشت: در حال حاضر کارشناسان شرکت آبفا مشغول بررسی و انجام اقدامات لازم در این خصوص می باشند و برآوردهای لازم برای نصب سامانه های حذف بو در اسرع وقت صورت می گیرد. وی با اشاره به اهمیت اجرای پرژه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به صنایع، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه شاهد حذف این بوهای نامطبوع از سطح شهر به طور کامل خواهیم بود. این مقام مسوول افزود: طرح تصفیه و انتقال پساب فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع غرب این شهر به عنوان یکی از کارهای خوب و ماندگار بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان است که شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس به عنوان مجری طرح، عملیات پروژه را طبق برنامه زمانبندی پیش می برد.
    حمزه پور بیان داشت: شرکت توسعه زیرساخت خلیج فارس متشکل از صنایع بزرگ واقع در غرب شهر بندرعباس به عنوان مجری طرح از سال گذشته وارد مرحله عملیاتی شده که در حال حاضر با هماهنگی های طرفین و حمایت استاندار شاهد پیشرفت فراتر از پیش بینی این پروژه هستیم.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ابراز داشت: شرکت زیرساخت در قبال تامین سرمایه برای احداث، ارتقا و توسعه تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، حق استفاده پساب فاز اول این تصفیه خانه به روش بیع متقابل را خواهد داشت. شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس کنسرسیومی متشکل از هفت شرکت و صنعت شامل سازمان ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز و گروه سرمایه‌گذاری مادکوش است که با هدف سرمایه گذاری مشترک برای تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان تشکیل شده است.پساب فاضلاب تصفیه شده شهر بندرعباس یا همان طلای خاکستری که بیش از ۲ دهه مهمان آبزیان خلیج فارس بوده و دریا را آزار می دهد ؛ قرار است این بار با آغاز عملیات انتقال آن به صنایع غرب هرمزگان برای همیشه به دغدغه مردم و مسوولان این استان پایان دهد. عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس دوم مردادماه ۱۴۰۰آغاز شد که با این اقدام ساماندهی فاضلاب بندرعباس با سرمایه‌گذاری بیش از ۲هزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی شد.

    در مرحله اول این طرح به طول هشت کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ۱۰ هزار مترمکعبی است که اجرای این طرح موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می‌شود. بازسازی و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقای ایستگاه پمپاژ اصلی، احداث تأسیسات انتقال پساب به طول ۲۵کیلومتر و احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی برای استفاده پساب در صنعت به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، از اقداماتی است که در این طرح اجرا می‌شود. تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس که در سال ۸۲ برای جمعیت ۳۲۰ هزار نفری این شهر ساخته شده بود، در ابتدا توان تصفیه محدودی داشت اما پیش بینی برای خرید پساب آن نشده بود که رفته و رفته با افزایش شمار مشترکان و گسترش شهر دیگر توان تصفیه ندارد لذا به صورت نیمه خام وارد دریا می‌شود. به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر پساب تولیدی از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به ظرفیت ۱۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد دریا می‌شود که این موضوع بسیار مورد انتقاد دوستداران محیط زیست بوده و بارها و بارها اعتراض‌های بسیاری نسبت به آن صورت گرفته است.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.