حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خبرنگار متعلق به خودش نیست
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۲۹
    شناسه : 3306
    بازدید 1340
    9
    روز خبرنگار هفدهم مرداد هرسال است و توسط شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده است. خبرنگاران با حضور در محل وقوع رویدادها، اخبار مختلف را به گوش و چشم مردم می‌رسانند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: روز خبرنگار هفدهم مرداد هرسال است و توسط شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده است. خبرنگاران با حضور در محل وقوع رویدادها، اخبار مختلف را به گوش و چشم مردم می‌رسانند. آنها با استفاده از هنر خود رخدادها را به اطلاع مردم جامعه می‌رسانند. البته نباید فراموش کرد که استفاده از ویژگی‌های متناسب با این حرفه توسط خبرنگاران، آنها را در این راه به موفقیت می‌رساند. محمد صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران توسط طالبان شهید شدند. پس از این، هرسال ۱۷ مردادماه توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد. خبرنگار فردی است که علاقه مند به فعالیت در این حرفه است و دارای استعداد ویژه ای در این حرفه است.

    او پس از طی کردن دوره آموزش تخصصی به دنبال تهیه، جمع‌آوری، تنظیم و انتقال اخبار به مخاطبان می‌رود. او اخبار را از طریق مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری به اطلاع مردم می‌رساند. خبرنگار برای تهیه اخبار روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون گاهی از راه دور خبر تهیه می‌کند.در سال ۱۹۷۸ توسط سازمان یونسکو اعلامیه‌ای درباره نقش رسانه‌های جمعی در تقویت و ایجاد صلح جهانی و تفاهم بین‌المللی به تصویب رسید. در این اعلامیه در مورد لزوم تربیت اخلاقی و اجتماعی خبرنگاران مطالبی ارائه شد. این اعلامیه بیان کرده است که خبرنگاران باید تلاش و کوشش خود را به کار گیرند تا اخباری که به مردم انتقال می‌دهند، صحیح و دقیق و معتبر باشد و از تحریف اخبار بپرهیزند.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار، داشتن عشق، علاقه و ذوق برای فعالیت در این حرفه است. علاوه بر این، خبرنگار باید از حوصله زیاد و نگاه دقیق و موشکافانه ای برخوردار باشد. او نباید احساسات خود را در نوشتن اخبار دخالت دهد و بهتر است اخبار را دقیقاً مانند چیزی که اتفاق افتاده است، انتقال دهد.ویژگی حق محوری، حق طلبی و حق گویی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار است. بهتر است که همه خبرنگاران تنها واقعیت‌ها را بیان کنند.

    داشتن سرعت در تصمیم گیری و انتقال سریع خبر از ویژگی‌های یک خبرنگار است. با وجود این ویژگی، مخاطبان خبرنگاری را دنبال می‌کنند که اخبار را سریع‌تر و در عین حال درست تر از دیگران به گوش و چشم آنها برساند. باید توجه کرد که هرگز نباید صحت و درستی اخبار را فدای سرعت انتشار آن کرد چراکه همین موضوع باعث می‌شود مخاطبان دیگر به آن رسانه اعتماد نکنند. در واقع خبرنگار به خودش تعلق ندارد و خبرنگار متعلق به مردم و جامعه است و خبرنگار واقعی همواره منافع و مصلحت جامعه را بر منافع ومصالح خود ارجح می داند. در استان هرمزگان نیز نیاز است در راستای تربیت خبرنگاران حرفه ای دوره های آموزشی توسط فرهنگ و ارشاد، خانه مطبوعات و… برگزار شود که متاسفانه در این حوزه ضعف داریم و بایستی تدابیر لازم اتخاذ شود. از طرفی دیگر بایستی خبرنگاران واقعی نیز مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند برای رفع مشکلات مردم قلم بزنند وبه وظایف شان بخوبی عمل کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.