حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خانه ها را انبار نکنید!
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۵۸
    شناسه : 1371
    بازدید 1510
    8
    در یک هفته اخیر مانند سال هایی که اجناس گران می شد، بیشتر مردم تلاش کرده اند خانه های شان را مملو از اقلامی کنند که افزایش قیمت می یابند و به این موضوع توجهی ندارند که برخلاف گذشته این افزایش قیمت چند قلم کالا که با آزادسازی قیمت ها انجام شده است؛ مابه التفاوت آن بصورت یارانه قبل از آزادسازی قیمت ها، به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و در واقع هزینه اضافه ای از مردم دریافت نمی شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در یک هفته اخیر مانند سال هایی که اجناس گران می شد، بیشتر مردم تلاش کرده اند خانه های شان را مملو از اقلامی کنند که افزایش قیمت می یابند و به این موضوع توجهی ندارند که برخلاف گذشته این افزایش قیمت چند قلم کالا که با آزادسازی قیمت ها انجام شده است؛ مابه التفاوت آن بصورت یارانه قبل از آزادسازی قیمت ها، به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و در واقع هزینه اضافه ای از مردم دریافت نمی شود. این آزادسازی قیمت ها برای اقلامی که توسط دولت اعلام شده است، از آنجا صورت گرفت که قرار شد حذف ارز ۴۲۰۰ تومان انجام شود. این ارز قبلا به واردکنندگان اقلام اساسی و دارویی و… داده می شد تا واردکننده و با قیمت دولتی بفروشند که متاسفانه برخی واردکنندگان این کالاها را وارد نمی‌کردند و ارز را برای اموری دیگر صرف می کردند و برخی هم وارد می‌کردند و با نرخ آزاد می فروختند که پرونده هایی قضایی زیادی هم در این حوزه تشکیل شده است.

    در واقع مردم چندان از این ارز منفعتی نمی بردند و به همین دلیل دولت در تصمیمی انقلابی تصمیم گرفت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و کالاها با نرخ کاملا آزاد عرضه شده و مابه التفاوت آن بصورت یارانه و کالابرگ به حساب مردم واریز شود. تا قبل از این، کالاها واجناسی که با یارانه در بازار توزیع می شد و قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر کشورها داشت، با حجم بسیار بالایی بصورت کوله بری و سازمان یافته قاچاق می شد که سودش به جیب قاچاقچیان، دلالان و کشورهای همسایه می‌رسید که با حذف یارانه از این کالاها و افزایش قیمتش (مابه التفاوت این افزایش قیمت به مصرف کننده ایرانی بصورت یارانه و کالابرگ جبران می شود)، بطور قطع قاچاق کمتر شده و فایده چندانی برای قاچاقچیان و مافیا و دلالان ندارد و به همین دلیل به لشکر معترضین با استفاده از نام مردم تبدیل شده اند و در فضای مجازی غوغاسالاری می کنند. آنها تا پیش از این سودهای میلیاردی و تیلیاردی می بردند وحال که دولت و نظام به اصلاح و جراحی اقتصادی اقدام کرده است و آنها از سودهای بادآورده شان باز می‌مانند، به مخالفت واعتراض اقدام می‌کنند؛ وگرنه به مردم عادی که یارانه اش داده می شود تا آن اقلامی که قیمت شان آزاد شده را خریداری کنند.

    از طرفی دیگر جنگ اوکراین و روسیه که باعث کاهش صادرات غلات و… از این کشورها به سایر نقاط دنیا شده و گفته می شود ۳۰تا۴۰ درصد غلات و… دنیا از این دو کشور تامین می شد، در سایر کشورها نیز با کمبود و افزایش قیمت ها مواجه شده‌اند و برخی کشورها کمبود زیادی را دارند و حتی حاضرند غلات و مواد غذایی را گران‌تر هم بخرند. بحمدالله در کشور کمبودی در این حوزه ها وجود ندارد و بایستی از قاچاق اقلام غذایی و دارویی و سوخت جلوگیری کرد که آزادسازی ارز یکی از آن راه هاست و در حال اجراست و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، بایستی دولت را در برنامه های اقتصادی اش یاری و همراهی کرد که بالطبع منفعتش به مردم می‌رسد. شهروندان هم بهتر است موادغذایی و… را به اندازه مورد نیاز از بازار تامین کنند و از ذخیره سازی و انبارکردن کالاها در خانه هایشان خودداری کنند و به فکر همدیگر باشیم.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.