حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حل و فصل اختلافات حقوقی شرکت های دانش بنیان از طریق داوری
    ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
    شناسه : 3601
    بازدید 1430
    7
    مسوول مرکز داوری اتاق بازرگانی هرمزگان مطرح کرد مسئول دفتر مرکز داوری اتاق بازرگانی در دفتر بندرعباس گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مانند تمامی شرکت‌های تجاری مطرح در قانون تجارت باید ترتیبات قانونی جهت تشکیل و عضوگیری را رعایت و مشغول به فعالیت شوند .
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مسئول دفتر مرکز داوری اتاق بازرگانی در دفتر بندرعباس گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مانند تمامی شرکت‌های تجاری مطرح در قانون تجارت باید ترتیبات قانونی جهت تشکیل و عضوگیری را رعایت و مشغول به فعالیت شوند . به گزارش خبرنگار دریا ؛ مرتضی کناری زاده در این خصوص گفت: خوشبختانه با توجه به حمایت‌هایی که از شرکت های دانش بنیان در کشور می‌شود روز به روز به تعداد شرکت های دانش بنیان افزوده می‌شود و پارک علم و فناوری مکان و فضای مناسبی جهت فعالیت این شرکت را فراهم نموده است . وی بیان داشت: مرکز داوری اتاق بازرگانی هرمزگان چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای را با مدیریت پارک علم و فناوری هرمزگان منعقد کرد که بر اساس این تفاهم نامه کلیه شرکتهای دانش بنیان بتوانند جهت میانجیگری و حل و فصل اختلافات حقوقی خود از ظرفیت مرکز داوری استفاده نمایند . کناری زاده ادامه داد: تفاهمنامه منعقده بستر مناسبی برای کاهش هزینه ها و وقت این شرکت ها جهت حل و فصل اختلافات ایجاد نموده است .

    رییس مرکز داوری اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان مانند سایر اشخاص جهت شروع فعالیت های تولیدی ، بازاریابی و سایر اقدامات مرتبط نیازمند توافق شفاهی یا کتبی و انعقاد قرارداد با سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند و بروز اختلافات ناشی از عدم انجام تعهدات یا نقض تعهدات ، فسخ قرارداد، ابطال قرارداد امری اجتناب‌ناپذیر و محتمل است . وی تاکید کرد: این شرکت ها می توانند با درج شرط داوری در قراردادهای خود یا انعقاد موافقتنامه‌های داوری با طرف معامله و قرارداد به جای مراجعه به دادگستری به مرکز داوری مراجعه نمایند و سیاست کلی قوه قضاییه نیز استفاده از ظرفیت نهاد داوری جهت حل و فصل اختلافات است. کناری زاده در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به تفاهمنامه می توانند از ظرفیت میانجیگری و داوری مرکز جهت حل و فصل اختلافات خود استفاده نمایند.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “حل و فصل اختلافات حقوقی شرکت های دانش بنیان از طریق داوری”
    1. باسلام خدمت دوستان گرامی دیدگاه منابع معتبر خاص شماهم نسبت برتعقیب خبرهای بااهمیت جای تحسین داره=۱۱۱۱۰

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.