حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حسرت ماهی به دل بندرعباسی ها
    ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۴۰
    شناسه : 3607
    بازدید 1320
    10
    درحالی بندرعباس شهری بندری و دریایی است که انتظار می رود محصول صید شده در این شهر ارزان‌تر از سایر مناطق کشور باشد که نه تنها اینگونه نیست، که حتی گران‌تر و خارج از دسترس تر می باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالی بندرعباس شهری بندری و دریایی است که انتظار می رود محصول صید شده در این شهر ارزان‌تر از سایر مناطق کشور باشد که نه تنها اینگونه نیست، که حتی گران‌تر و خارج از دسترس تر می باشد. از یک طرف قاچاق آبزیان که بارها رسانه‌ها به این موضوع پرداختند، باعث شده است برخی از اقلام ماهی چندان وارد بازار این شهر نمی شود و میزان ورود آبزیان صید شده در بازار بندرعباس کاهش یافته که در افزایش قیمت ماهی ومیگو بسیار اثرگذار است واز طرفی دیگر هیچگونه نرخ‌گذاری و قیمت گذاری بر آبزیان وجود دارد. در اسفند۱۳۹۹ با ورود دستگاه قضایی هرمزگان به قیمت گذاری آبزیان، نرخ‌گذاری انواع آبزیان در بندرعباس آغاز شد وانتظار می رفت این طرح تداوم یاید که متاسفانه تداوم نیافت و متوقف شد. در واقع نیاز است از یک طرف با پدیده قاچاق آبزیان به کشورهای دیگر وحتی سایر استان ها جلوگیری شود و نیاز استان بطور کامل تامین شود واز طرفی دیگر بر قیمت آبزیان نظارت های لازم صورت گیرد. متاسفانه در حالیکه بدلیل گرانی بسیار زیاد ماهی و میگو، بیشتر خانواده های بندرعباسی قادر به خرید آبزیان نیستند، اما از آن طرف برخی از مدیران حوزه مربوطه اعتقاد دارند که قیمت آبزیان ارزان هستند که به بقول برخی، مشخص نیست این مدیران ماهی و میگو نمی خرند ویا شاید برایشان می برند و یا اینکه حقوق چند ده میلیونی دریافت می کنند که خرید آبزیان با این قیمت‌های نجومی، برایشان ارزان محسوب می شود.

    اما واقعیت این است که مردم و بومیان بندرعباس که بیشترشان در محلات حاشیه ای وبافت فرسوده بندرعباس زندگی می کنند که دو سوم شهر را تشکیل می دهند، در حال حاضر چندان توان خرید آبزیان گران را ندارند. چند سال قبل چندین کشتی از سازمان شیلات مجوز گرفتند تا از آب های دور صید کنند و قرار بود صیدشان را به بازار شیلات بندرعباس تحویل دهند و این بازار هم صید را با قیمت مناسب و ارزان‌تر از بازار عرضه کند که چند مرتبه در همان اوایل ماهی با قیمت بسیار ارزان‌تر از بازار در بازار شیلات بندرعباس توزیع شد که باعث ازبین رفتن حباب قیمت فروش آبزیان در سایر بازارها شد که متاسفانه تداوم نیافت. همچنین نیاز است واسطه ها حذف شوند و آبزیان بطور مستقیم در بازار ماهی فروشان پشت شهر، بازار شیلات، بازارچه تعاون روستایی، بازارچه صادقیه، بازارچه امام حسین(ع) و… با قیمت های مصوب دولتی عرضه شود تا اقشار بیشتری بتوانند ماهی ومیگو را در سفره شان داشته باشند. از ستاد تنظیم بازار استان و معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان انتظار می رود بازار آبزیان بندرعباس را ساماندهی کنند تا مردم استان از ماهی و میگو بهره مند شوند وفرزندان شان به سوءتغذیه مبتلا نشوند و هرمزگانی ها و بخصوص بندرعباسی ها حسرت ماهی خوردن را به دل نداشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.