حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حتي در سازوكار اعتراض قانوني هم سوء مديريت داريم
    ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۷
    شناسه : 5612
    بازدید 1322
    10
    احمد مرادی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور هرمزگان: دریانیوز// اگر با عمل به اصل 27 قانون اساسی، سازوکار اعتراض قانونی در کشورفراهم می شد ، شاهد سوءاستفاده اغتشاشگران و تخریب اموال عمومی نبودیم
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// نماینده مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز دانشجو با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نورهرمزگان و با حضور نمایندگانی از تشکل های دانشجویی سایر دانشگاه ها گفت: در اول انقلاب مسئولین و مدیران برای حضور در روستاها و سرکشی از نقاط محروم باهم رقابت داشتند، چهل سال پس از انقلاب، همان روستایی باید برای پیگیری یک کار ساده ساعت ها پشت درب اتاق مسئولین معطل بماند.
    احمد مرادی عنوان کرد : وقتی رئیس جمهور سرزده در میان مردم کوچه و بازار حاضر می شود، معنی ندارد وزرا و مسئولین و نمایندگان برای رفتن بین مردم هزار تشریفات بیخود داشته باشند. انقلاب ما هنوز همان انقلاب و همان ارزش ها است، اما مسئولان و مدیران آن فقط اسم انقلابی را یدک می کشند.
    وی افزود : سالهاست مقام معظم رهبری در نامگذاری و شعار اول هرسال بر اقتصاد، دانش و خودکفایی کشور تاکید دارد، مسئولین امر غیر از چاپ بنر و تبلیغات بی ثمر چه اقدام عملی و اجرایی انجام دادند؟نباید بی عرضگی و سومدیریت عده خاصی را به پای انقلاب و تمام نظام نوشت.

    مرادی در ادامه گفت : دانشجویان و قشر فرهیخته باید این موضوعات را مطالبه نمایند و به عملکرد این قبیل مدیران معترض گردند. اعتراض درست و صحیح در اصل ۲۷ قانون اساسی پیش بینی شده است.
    وی ضمن اظهار تاسف بیان کرد : در زمینه اعتراض هم سوء مدیریت داریم و اگر با عمل به اصل ۲۷ قانون اساسی، سازوکار اعتراض قانونی در کشورفراهم می شد ، شاهد سوءاستفاده اغتشاشگران و تخریب اموال عمومی نبودیم.

    نماینده مردم هرمزگان درمجلس شورای اسلامی گفت : محال است هیچ ایرانی با شرافتی با وجود همه مشکلات موجود و نارضایتی ها راضی به تجزیه یک وجب از خاک کشور باشد؛ اما متاسفانه فضایی که در کشور ایجاد شده بستر مناسبی برای فعالیت گروه های مسلح و تجزیه طلبان فراهم نموده است.

     

    مرادی اظهار کرد : البته در میان اغتشاشات اخیر عده ای جوان و نوجوان هم بودند که تحت تاثیر تبلیغات شبکه های انگلیس نشین دست به رفتارهای هیجانی و هنجار شکنانه زدند و وارد این اغتشاشات شدند.
    وی عنوان کرد : بارها در جلسات مختلف به مسئولین امر نیز برای رفع بازداشت اين گروه تاکید کردم که بازداشت و نگهداشته شدن نوجوانان و جوانانی که ندانسته دست به این رفتارها می زنند، در میان افرادی که با قصد قبلی دست به تخریب اموال عمومی زده اند، آسیب های بیشتری در پی خواهد داشت، اگر پيش از اين مسئولين در ميان همين جوانان و نوجوانان حضور داشتند ، نيازي به خيلي از اين برخوردهاي قهري نبود.

    نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال دانشجويان درخصوص بيانيه مجلس با موضوع اعدام اغتشاشگران نيز گفت: القاي چنين دروغ بزرگي نشان دهنده تاثير رسانه هاي معاند و همراهان داخلي آنان بر افكار عمومي است.

    وی بیان کرد : اصل موضوع مربوط به حمله تروريستي شاهچراغ شيراز است كه نمايندگان طي بيانيه اي ضمن محكوم نمودن اين حمله درخواست نمودند با عوامل اين حادثه و ساير تروريستهايي كه سلاح بدست مي گيرند بعنوان محارب برخورد شود.
    این نماینده مجلس گفت : من از شما مي پرسم، آيا بدون بيانيه مجلس هم تعريف آن طبق قانون محارب نيست؟ ضمن اينكه چه كسي مخالف برخورد با عوامل تروريستي و كشتار مردم بي گناه است. رسانه هاي معاند با دروغ بزرگ خود اينطور القا كردند كه بيانيه مجلس درخواست اعدام بازداشت شدگان اغتشاشات بوده است.

    وی بیان کرد : قشر فرهيخته و تحصيلكرده جامعه بايد در اين موارد با مراجعه به اصل بيانيه و همچنين تطابق آن با مقررات، نسبت به شفاف سازي اذهان عمومي اقدام نمايد، چراكه قوه قضائيه هم قطعاً براي صدور احكام به قوانين و مقررات استناد خواهد نمود و نه بيانيه محكوميت حمله تروريستي شاهچراغ توسط مجلس.مرادی با بیان اینکه در همان کشورهای اروپایی و انگلیس که از آنجا دائم مردم ما را به تخریب اموال عمومی و بستن خیابان تحریک می کنند، گفت : ببینید با معترضین چه برخوردی می کنند. همین چند روز قبل در آلمان برای بازداشت یک گروه چند ده نفره مخالف دولت، سه هزار پلیس به منازل و دفاتر مخالفين دولت حمله نمودند.

    احمد مرادی در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز گفت: تعداد دانشجويان و رشته هاي تحصيلي كه در حال حاضر در دانشگاه هاي استان فعال است با توسعه آتي صنايع استان و پتانسيل هاي آن تطابق ندارد و اين موضوع يكي از دلايل بالا بودن آمار بيكاري فارغ التحصيلان است، در همين راستا راه اندازي رشته هاي دريايي و صنعتي و پالايشگاهي بايد در اولويت باشد. سال گذشته دو رشته دريايي افسر عرشه و موتوريست دريايي در مقاطع دانشگاهي را پيگيري و راه اندازي نموديم ولي هنوز نياز به يك آمايش اساسي در اين بخش داريم.

     

    وی عنوان کرد : تمام تلاشم را کرده ام که هرمزگان به قطب صنایع پالایشگاهی و انرژی تبدیل شود، و به ضرس قاطع می گویم اگر پیگیری و پافشاری نمی کردم، کلنگ احداث پالایشگاه جديد شهید سلیمانی را در یک استان دیگر مي زدند، همين موضوع براي نيروگاه كلاس اف هم وجود داشت و در دور گذشته در برابر جابجايي اين نيرو گاه به استان ديگر مقاومت كردم.

    احمد مرادی در پایان گفت : توسعه صنايع در استان زيرساخت ايجاد چندهزار شغل مستقيم و غير مستقيم را ايجاد خواهد كرد. تمام تلاشم را مي كنم تا جذب نيروهاي اين صنايع از ميان جوانان بومي استان باشد، اما در مقابل انتظار بنده از دانشحويان و اساتيد، بالابردن كيفيت آموزش است تا فارغ التحصيلان در آزمون هاي استخدامي و مخصوصا مرحله مصاحبه يك سروگردن بالاتر از داوطلبين غيربومي باشند چون در اين خصوص ضعف جدي احساس مي شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.